Welke laptop is beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
marti ik ga het voorstel van jou, voorstellen aan mijn ouders. Heb nog 1 vraagje; de eerste laptop die jij mij liet zien waar zit het verschil werkelijk tussen? want daar is eht 512mb videokaart maar wel nvidia en die andere wel 17,3 inch maar wel ATI videokaart maar wel weer 1g geheugen. Welke zou jij doen als ik vragen mag, wil je dan ook graag zeggen waarom je precies die zou doen :)?

Niet vervelend bedoelt, maar nu is het of doorsparen of gaan voor een desktop.

Ten eerste dit heet een help forum, ik vraag om hulp, niet om kritiek wat ik tot dus ver alleen nog maar heb gekregen, alleen marti heeft mij op dit moment 2 nuttige posts ge-replied!

Op elke pc valt te gamen, op de een alleen beter... Ik vraag om help bij een keuze van een laptop waar je leuk op kunt gamen, het hoeft niet het beste van het beste te zijn, wat jullie tot nu toe alleen nog maar hebben gesugeerd!

Er zijn zat mensen die gamen op een laptop, en dat qua graphics ook leuk te spelen is...

Spellen zoals COD zijn een van de best verkochte spellen, dat zou dus inhouden dat zoals als jullie beweren dat iedereen die zulke spellen speelt een zeer goeie computer/laptop heeft, wat dus echt niet het geval is...

Ik vraag om help bij het uitzoeken van een laptop waar ik mee alles wel redelijk goed uit de voeten kan, ik vraag om suggesties niet om kritiek.

m.v.g.

R.Beintema

ik heb even op wehkamp gekeken, en ik wil graag binnen 1 dag in huis :D en deze had ik uitgezocht maar wat ik even niet snap is dit

http://www.wehkamp.nl/computers-tel...,525623&PRmin=441&PRmax=808&F=1,2,3,5,17&SM=5

hier staat dat de processor 5 sterren is

maar hier een andere pc met volgens mij dezelfde processor staat er dat hij 3 sterren is

http://www.wehkamp.nl/computers-tel...,525623&PRmin=441&PRmax=808&F=1,2,3,5,17&SM=5

Ik wil graag de eerste link/laptop hebben, met de videokaart moet het wel goed zijn om even leuk te gamen weet niet hoe het met snelheid enzo zit, als jullie een andere pc weten die misschien een betere processor heeft maar wel een goeie videokaart heeft, sugeer maar, en aub geen reacties zoals totaal ongeschikt, als je zo'n reactie plaats geef dan ook graag een voorbeeld wat dan wel goed is..

puppy ten eerste; word er in de nieuwe topic gereageerd dat doet het hier niet meer, en beide topics zijn tog echt niet hetzelfde

Het is absoluut niet de bedoeling vervelend over te koemn, maar jij stelt eisen aan de laptop die je wilt hebben die helaas voor het huidige budget niet waar gemaakt kunnen worden.

Daarom is ook al meerdere malen aangegeven dat er of eits aan je eisen zal moeten veranderen of het budget zal omhoog moeten. Dat is geen kritiek, maar simpelweg de waarheid.

Misschien word het aan de hand hiervanm duidelijk.

Je gaf aan call of duty 6 te willen spelen, daarvan zijn de eisen die gestelt worden aan je pc/laptop als volgt:

Call of Duty: Modern Warfare 2
System Requirements*
Intel Processor - Core 2 Duo E6600 2.4GHz
AMD Processor - Athlon 64 X2 Dual Core 4400+
Nvidia Graphics Card - Geforce 8800 GS
ATI Graphics Card - Radeon X1800 Series 256MB
RAM Memory - 2 GB
Hard Disk Space - 12 GB
Direct X - 9

De eerste laptop uit je twee links voldoet niet kwa processor en daarbij is de laptop voor dat bedrag veel te duur. Wehkamp is niet de goedkoopste. En exact hetzelfde geldt voor de tweede laptop. Zelfde processor en is niet voldoende.

Waarom persee wehkamp? Ze zijn duur en ok je hebt het binnen een dag. Maar dat geldt ook voor een laptop die je haalt bij de plaatselijke pc boer, kan je ook meteen meenemen.

Helaas geldt ditzelfde verhaal ook voor de laptop die martie als laatste aanraad, de processor is niet snel genoeg.

Er zal dus iets moeten wijken, of genoegen nemen met mindere prestaties in een game of een hoger budget. Jij vat het op als kritiek en dat is niet vreemd. Het probleem is echter dat het niet kritiek is op op jou, maar de waarheid over laptops en gamen.

Laatst bewerkt:
Ten eerste dit heet een help forum, ik vraag om hulp, niet om kritiek wat ik tot dus ver alleen nog maar heb gekregen, alleen marti heeft mij op dit moment 2 nuttige posts ge-replied!

Op elke pc valt te gamen, op de een alleen beter... Ik vraag om help bij een keuze van een laptop waar je leuk op kunt gamen, het hoeft niet het beste van het beste te zijn, wat jullie tot nu toe alleen nog maar hebben gesugeerd!

Er zijn zat mensen die gamen op een laptop, en dat qua graphics ook leuk te spelen is...

Spellen zoals COD zijn een van de best verkochte spellen, dat zou dus inhouden dat zoals als jullie beweren dat iedereen die zulke spellen speelt een zeer goeie computer/laptop heeft, wat dus echt niet het geval is...

Ik vraag om help bij het uitzoeken van een laptop waar ik mee alles wel redelijk goed uit de voeten kan, ik vraag om suggesties niet om kritiek.

m.v.g.

R.Beintema

tjah het word moeilijk helpen als je niet eens kunt luisteren naar wat blijkbaar tog echt waar is
een laptop is niet voor gamen en als je dat tog wilt moet je meer dan 1500 euro neer leggen

ik raad je echt aan om voor een desktop te gaan
die zijn goedkoper en krachtiger!

Nou, nu word er hopelijk niet meer gepraat over het voorval! ;)

Ik wou graag deze laptop:

Acer Aspire 7738G-664G64MN

Er zit een leuke videokaart in en er kunnen wel spellen zoals COD4 en WoflET en Warrock ensovoort op gespeeld worden

Hier zijn de gegevens over de laptop:

Technische specificaties van de Acer Aspire 7738G-664G64MN
Specificatie Waarde
Product
Fabrikantcode LX.PFT02.203
Artikelnummer 85698
Processor
Processorfamilie Intel Core 2 Duo
Processornummer T6600
Ultra Low Voltage (ULV)
Kloksnelheid 2200 MHz
Level 2 cache-geheugen 2 MB
Front side bus / HyperTransport 800 MHz
Geheugen
Intern RAM-geheugen 4 GB (4096 MB)
Type geheugen SO-DIMM DDR3
Geheugen uitbreidbaar
Maximaal RAM-geheugen 4 GB (4096 MB)
Geheugensloten totaal 2
Geheugensloten vrij 2
Harde schijf
Capaciteit harde schijf 640 GB
Type harde schijf SATA
Snelheid 5400 rpm
Aantal schijven (intern) 1
Beeldscherm
Schermdiagonaal 17,3 inch
Resolutie 1600 x 900 Pixels
Schermtype TFT-LCD met LED-verlichting
Type beeldscherm Glanzend
Breedbeeld
Aspect ratio 16 : 9
Touchscreen
Videokaart
Videokaartfamilie NVIDIA GeForce
Type videokaart GT 240M
Videogeheugen 1024 MB
Totaal videogeheugen 1024 MB
Optische drive
DVD-speler/brander DVD-speler & -brander
Blu-ray
Communicatie
Wi-Fi
Wi-Fi-standaard 802.11b, 802.11n, 802.11g
WiFi-snelheid 300 Mbit/s
Bluetooth
Bluetooth-versie N.v.t.
RJ11 Modem
Audio
Audiosysteem Dolby®-optimized surround sound system
Speakers stereo speakers
Geïntegreerde subwoofer
Microfoon intern
Camera
Webcam
Webcam resolutie 1.0 Megapixel
Bediening
Type toetsenbord QWERTY
Numeriek keypad
Touchpad
Trackpoint
Afstandsbediening
Aansluitingen
DVI
e-SATA
ExpressCard
FireWire
HDMI
Parallel
PCMCIA
PS/2
Seriëel
S/PDIF
Aantal USB-poorten 4 poorten
USB-versie 2.0
3,5 mm Audio
3,5 mm Microfoon
TV-tuner Analoog/DVB-T extern via USB, meegeleverd
Docking Station
Cardreader
Geheugenkaart Cardreader
Beveiliging
Biometrische fingerprint-reader
BIOS-wachtwoord
Harde schijf bescherming
Accu
Stroomvoorziening Li-Ion-accu
Aantal cellen 6
Software
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium
Versie besturingssysteem 64 bit
Taal besturingssysteem Nederlands, Frans, Engels
Fysieke eigenschappen
Lengte 28,6 cm
Breedte 41 cm
Dikte 4,1 cm
Gewicht 3250 gram
Kleur Zwart
Overige
Merk Acer
Handleiding Engels (schriftelijk)
Fabrieksgarantie 1 jaar
Garantietype Carry-in-garantie
Gebruik Media & Entertainment

Nu wou ik hem gisteren kopen bij de Wehkamp voor 740 euro, nergens goedkoper gevonden alleen voor 800 euro. Nu keek ik vandaag weer op wehkamp hebben ze hem verhoogd naar 800 euro :( Als jullie een laptop hebben en dealer weten waar ik een soort gelijke laptop is en ook binnen 1 dag in huis is, suggeer deze dan.

Nog een vraagje: Is deze laptop snel in de meeste dingen en in een beetje multitasken?

m.v.g.

R.Beintema

P.S. Graag geen reacties zoals totaal ongeschikt :D

Ik heb beide dingen gelezen, bij de eerste, er zijn nogal een paar specificaties anders. En 2e ook gelezen, wat wil je hiermee adviseren? dat ik beter bij een winkel weg kan kopen, zodat wanneer er iets mee gebeurt ik hem daar heen kan brengen en laten fixen?

Ik heb beide dingen gelezen, bij de eerste, er zijn nogal een paar specificaties anders. En 2e ook gelezen, wat wil je hiermee adviseren? dat ik beter bij een winkel weg kan kopen, zodat wanneer er iets mee gebeurt ik hem daar heen kan brengen en laten fixen?

Volgens mij komt er duidelijk uit die test van de 2e link, dat Acer nou niet echt een goede keuze is....
Waarbij het gaat om een onafhankelijke en zeer uitgebreide test van diverse merken laptops

Call of duty 6 word niet meer gespeelt? Want wil je die wel kunnen doen, is het weer hetzelfde verhaal als alle vorige laptops. Vergelijk de specs van de laptops maar eens met de specs van het spel die ik gaf en trek je conclusies.

En inderdaad, acer staat niet hoog aangeschreven, vooral de service is om te huilen!

Laatst bewerkt:
Gast wat heb jij met COD6.... Als je mijn reply nou eens goed leest. En ik wou zeggen als je hem bij een winkel weg haalt, en er doen zich problemen voort, breng je hem daar heen. Als je hem online koopt moet je hem ergens heen sturen in mijn geval als je kijkt naar de garantiesoort. Dus lijkt het mij dan beter om bij een plaatselijke pc winkel de aankoop te doen.

En ik wou graag even zeggen ik heb hem voor school nodig en soms eens even een spelletje spelen met wat vrienden, zoals COD4, WolfET, Warrock. Dat moet met die laptop lukken toch. Ik weet dat het niet een game laptop is, maar het is niet zo dat je er niet soms eens lekker op gamen kunt

Sorry, "gast"?!... Je hebt hier niet te maken met een gast maar met een vrouw. Ik stel alleen de vraag of je nog cod 6 wilt spelen. Zo niet, kan je de laptop aanschaffen... Een beetje fatsoen mag wel hoor. Daarbij ben je zelf degene geweest die aangeeft dat je cod6 wilde kunnen draaien.

Maar goed, succes ermee en hoop niet dat je achteraf toch baalt van je aanschaf.

Laatst bewerkt:
Gast wat heb jij met COD6.... Als je mijn reply nou eens goed leest. En ik wou zeggen als je hem bij een winkel weg haalt, en er doen zich problemen voort, breng je hem daar heen. Als je hem online koopt moet je hem ergens heen sturen in mijn geval als je kijkt naar de garantiesoort. Dus lijkt het mij dan beter om bij een plaatselijke pc winkel de aankoop te doen.

En ik wou graag even zeggen ik heb hem voor school nodig en soms eens even een spelletje spelen met wat vrienden, zoals COD4, WolfET, Warrock. Dat moet met die laptop lukken toch. Ik weet dat het niet een game laptop is, maar het is niet zo dat je er niet soms eens lekker op gamen kunt

Ook een pc winkel stuurt de kapotte laptop terug naar de fabriek en het retourneren kan bij Acer wel een week of zes duren. Pas ook nog op tv bij Radar.
Maar ja, jij vraagt hier om advies, maar wanneer je niet het advies krijgt wat je horen wilt, raak je geirriteerd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan