Welke laptop kopen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheTom26

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Hallo

Ik wil ook graag een laptop kopen omdat mijn ouders zijn gescheiden en ik graag een eigen pc tje heb. Ik gebruik hem om te surfen, films downloaden, voor school en een game als Cod 2, GTA san andreas, FM 2008 en Trackmania Nations. Nou hoeft hij niet zo'n gek grote hardddisk want ik ben van plan een externe harde schijf voor de films te kopen.

Nou heb ik al even rondgekeken maar ik heb er niet zo heel veel verstand van ( eigenlijk helemaal niet ) en mijn oog is gevallen op:

HP pavilion DV6710ED
MSI EX610 - 041NL
TOSHIBA Sat A300D-135

Allebei laptops voor zo'n 600 -700 euro. Nou wil ik vragen welke beter is en mischien hebben julie ook nog een idee.

Mijn eisen zijn niet zo hoog:

2048 intern geheugen
120 gb harddisk
Een redelijke videokaart die de bovengenoemde spellen aankan het hoeft niet op high maar ongeveer een Geforce 8400/ Ati HD 2400.
1600 MHZ
Wifi

Als julie denken dat ik met deze eisen niet de bovengenoemde spellen kan draaien hoor ik het graag. Ik heb het liefst geen Acer want ik heb gehoort dat die dingen nogal snel kapot gaan.

Alvast bedankt

Ik zou voor de Toschiba gaan. Die heeft 250 Gb hardeschijf. Dat is net wat meer. De MSI zou ik in ieder geval niet nemen. Verder zijn de Toschiba en Hp vrijwel gelijk. GTA zal op Hp geen probleem zijn. Die draait bijna op elke pc. Dus op de Toschiba zal ie het ook prima doen. COD2 is ook al niet zo'n zwaar spel. Dus die zal et ongetwijfelt ook prima doen. Die andere 2 leken me ook niet echt de allernieuwst games dus ik vermoed dat dat ook wel aardig draait. Het komt hier ongeveer opneer. Ga je voor de extra's, neem de Hp, ga je voor de prestaties dus 250 gb hd en 3 gb ram dan denk dat je de toschiba beter kan nemen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Nou de HP raadt ik persoonlijk bij voorbaat af...
voor een laptop zou ik gaan voor de toshiba [als er geen asus tussen zit XD]
msi is een leuke 2e in deze.

Ik ga uit van kwaliteit en service.HP komt er daarom bij mij evenals dell en Acer het slechts vanaf.

En "Die draait bijna op elke pc"wel draait is een te algemene opmerking en helaas is dat ook niet zo....er zijn vele combinaties die spelen bemoeilijken en als je per ongeluk zo een set aanschaft ben je zuur.

let met aanbiedingen ook op de fsb hoogte als je gamet...533 is eecht niet meer van deze tijd.

Maar goed zoveel hoofden zoveel ideeen!!!XD

Ja dat klopt. Hp heetf een beroerde service. Ik heb 2 maanden zitten wachten op herstelschijfjes van windows Xp. Over Acer service ben ik overigens tot nu toe positief maar dat kan ook gewoon een keer geluk zijn.

Ik heb net even alle drie de apparaten bekeken. Je hebt 3 verrekt lastig te vergelijken machines uitgezocht. Reden hiervoor zijn de grote verschillen in bijvoorbeeld de videokaart en geheugen. De ene machine heeft 3 giga, de andere 2. Die van 2 giga heeft weer een dijk van een videokaart, die van 3 giga net even minder.
De MSI zou ik jou sowieso niet aanbevelen (gauw vergeten die MSI), zeker niet als je multimedia wil gaan bedrijven. De grafische adapter is er één van het shared soort en als er één ding is wat je NIET moet hebben, is het shared video memory. De andere twee machines zijn vrij aardig.

ACER? Koop liever een kleedje, stook een vuurtje en email je vrienden en kennissen middels rooksignalen. Bereken je sommen met kraaltjes en schrijf je brieven met krijt, alles beter dan een Acer! (Ik chargeer natuurlijk een beetje, maar als er één dozenschuif-merk is waarbij de kwaliteit / deugdelijkheid ver achterloopt op vele andere merken, dan is het Acer wel)

Laatst bewerkt:
Ja dat klopt. Hp heetf een beroerde service. Ik heb 2 maanden zitten wachten op herstelschijfjes van windows Xp. Over Acer service ben ik overigens tot nu toe positief maar dat kan ook gewoon een keer geluk zijn.

Over de service van Acer hoor je me niet hoor...daar weet ik niet veel van af. Het aantal producten dat daar [niet terecht hhort te komen] terecht komt is wat mij zorgen baart.

XD
groet
H

Aanvulling op het shared videogeheugen gedoe: áls je straks de keuze hebt bepaald, let dan goed op het volgende:

staat er bij grafische adapter : toegewijd of dedicated memory 128 of 256 met een totaal te gebruiken geheugen tot 1 giga, dan heb je een hoofdprijsje. De kretelogie betekent namelijk dat er een "losse" videkaart inzit met eigen geheugen van 128 of 256 MB. Daarnaast kan de kaart dan nog eens een slordige 750 MB van het werkgeheugen (RAM) gebruiken als dat nodig zou zijn.

staat er bij een grafische adapter : shared of gedeeld geheugen tot 1 giga, dan wordt daar louter en alleen het gebruik van werkgeheugen bedoeld (RAM). Dát moet je dus zien te voorkomen als je een laptop aanschaft.

De laptops met shared of gedeeld videogeheugen zijn wel goedkoper dan die met toegewijd of dedicaded geheugen, maar ja, een Mercedes is nu eenmaal ook duurder dan een Renault Clio.

Bekijk met bovenstaande in het achterhoofd nu nog eens de specificaties van de door jou genoemde 3 laptopjes en trek je conclusie.....................

Laatst bewerkt:
Aanvulling op het shared videogeheugen gedoe: áls je straks de keuze hebt bepaald, let dan goed op het volgende:

staat er bij grafische adapter : toegewijd of dedicated memory 128 of 256 met een totaal te gebruiken geheugen tot 1 giga, dan heb je een hoofdprijsje. De kretelogie betekent namelijk dat er een "losse" videkaart inzit met eigen geheugen van 128 of 256 MB. Daarnaast kan de kaart dan nog eens een slordige 750 MB van het werkgeheugen (RAM) gebruiken als dat nodig zou zijn.

staat er bij een grafische adapter : shared of gedeeld geheugen tot 1 giga, dan wordt daar louter en alleen het gebruik van werkgeheugen bedoeld (RAM). Dát moet je dus zien te voorkomen als je een laptop aanschaft.

De laptops met shared of gedeeld videogeheugen zijn wel goedkoper dan die met toegewijd of dedicaded geheugen, maar ja, een Mercedes is nu eenmaal ook duurder dan een Renault Clio.

Bekijk met bovenstaande in het achterhoofd nu nog eens de specificaties van de door jou genoemde 3 laptopjes en trek je conclusie.....................

Maar als je de door TheTom26 genoemde spellen ziet, kan je je afvragen of je wel een grafische kaart nodig hebt met dedicated geheugen. Aangezien deze spellen niet de moderenste meer zijn en niet al te zwaar.

Maar als je de door TheTom26 genoemde spellen ziet, kan je je afvragen of je wel een grafische kaart nodig hebt met dedicated geheugen. Aangezien deze spellen niet de moderenste meer zijn en niet al te zwaar.

Kun jij een shared videoadapter noemen waarop uberhaubt om het even welke applicatie op Vista (zelfs mogelijk op XP) lekker soepel draait? Ik niet................

Zo'n shared videoadapter is net als 1 dode pixel op een TFT. Eerst denk je: "Ach wat maakt die ene nou uit?". Na enkele weken ga je je eraan ergeren en na een paar maanden vervloek je het ding.

Laatst bewerkt:
Mijn mening is idd. : Als je een nieuwe / snelle laptop koopt en er zit z.g. shared video geheugen in, dan doet dit shared memory een beetje afbreuk aan de gehele machine.

Tenzij je alleen maar mailtjes verstuurt, af en toe een digitaal fotootje opent en een briefje in Word typt, ja dan doe je met een shared videogeheugen laptop goede zaken.

Dus maar gewoon voor de Toshiba gaan ? Maar kan daar ook Team Fortress 2 en Cod 4 op low op ?

Toshiba Ja, games weet ik niet, het is veel te mooi weer om (veel / lang) te Googlen. Dat kun je ook prima zelf.
Type in Google:

systeemeisen team fortress 2

en je vindt het antwoord.

Maar welke videokaart is het best want ik kan niks vinden over de Ati HD 3870.

Geef mij voor elke door mij gevonden link € 20 en ik ben miljonair.................... Klik

Of hier : Klik (overigens niet de mobile versie, maar goed)

Laatst bewerkt:
Ja briljant, maar dat had k ook al verzonnen :P
En k kon hem niet vinden. Maar welke videokaart is het best denken julie ?

Jij schrijft dat je niets kunt vinden...................

Hoezo niet vinden? In het tweede linkje heb ik er al 4 op een rij gezet voor je.

Maar welke videokaart is het best denken julie ?
Waaruit te kiezen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan