welke laptop moet ik nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mellybelly

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
Beste Helpmij-ers...
ik zit met een probleem...
ik wil dood graag een nieuwe laptop omdat ik mijn huidige eigenlijk een beetje zat ben...een super goeie starten laptop..maar voor mij net niet goed genoeg..
deze wat ik nu heb is een hp 510 celeron 15 inch..verder weet ik de specs niet maar t zal wel..

ik ben nu op zoek naar een kleine laptop...(ten minste kleiner dan een 15 inch) omdat de gewicht dan lichter is..want naast mijn school boeken vind ik t vreselijk om met zo'n groot ding te sjauwen...
naast klein en licht moet er vista op zitten en snel lopen...dat ik tenminste kan multi tasken...dus tegelijk dat ik muziek luister films kan downloaden...en internetten en teksten verwerken...want als ik dat op deze lappie doe dan loopt t veeeeeeeeeeeeeeeeeels te traag...

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..want overal waar ik zoek ligt de prijs al gou tussen de 600 tot 800 euro...

ik wil minimaal rond de 450 uitgeven...waarbij 500 mijn uiterste max is...maar laat vooral posts achter dat ik mezelf kan overhalen om tog iets meer uit te geven...alvast bedankt:love::D

kijk eens op http://www.zercom.eu
en dan de toshiba of de hp (Die heb ik zelf besteld en werkt goed voor wat ik doe (website bewerken+downloaden+internetten+soms muziek luisteren))

robin

naast klein en licht moet er vista op zitten en snel lopen...dat ik tenminste kan multi tasken...dus tegelijk dat ik muziek luister films kan downloaden...en internetten en teksten verwerken... ik wil minimaal rond de 450 uitgeven...waarbij 500 mijn uiterste max is

Ik denk dat we snel klaar zijn: voor 450 tot 500 € gaat je dat niet lukken (al je wensen) Als je ál je wensen in vervulling wil laten gaan ben je minimaal 1000 € kwijt, maar ik denk eerder ergens tussen de € 1200 en 1600.

Reden? Je wil een snel Vista en voor een snel Vista heb je behoorlijk wat geheugen nodig, een krachtige processor en last but not least : een videokaart met toegewezen geheugen en ik moet nog zien of je dit ergens gaat vinden voor € 500 euro.

Laatst bewerkt:
Moet het echt zoo duur zijn?
nouja...dat is echt *****...ben xp echt zat...mijn oog is wel gevallen op msi...
ziet er erg mooi uit...maar die is alleen met xp...tenzij ik niet goed genoeg heb gezocht voor 1 met xp...
ik wil gewoon lichtgewicht....maar wel internette en tekst verwerken en msn zonder dat ik moet wachten of dat het hapert...

tsja tegenwoordig betaal je zelfs belasting over de karton waar ons melk inzit..is toch belachelijk...
maar wat ik ook niet snap is hoe het komt dat een laptop onder de 15 inch en een laptop boven de 15 inch altijd duurder zijn DAN een 15 inch...echt raar...
maar wat is tot zover dan de goedkoopste lichtgewicht laptop op de markt?

tsja tegenwoordig betaal je zelfs belasting over de karton waar ons melk inzit..is toch belachelijk...
maar wat ik ook niet snap is hoe het komt dat een laptop onder de 15 inch en een laptop boven de 15 inch altijd duurder zijn DAN een 15 inch...echt raar...
maar wat is tot zover dan de goedkoopste lichtgewicht laptop op de markt?

lichtste: macbook air (á1600)
goedkoop: asus eee pc maar hier is de snelheid heel erg laag van (langzamer dan die je nu hebt) en deze is 7''

robin

Beste Mellybelly,

Ik heb voor je op http://www.4notebook.nl gekeken naar alle merken die zij aanbieden, maar onder de 15" kan ik geen laptop voor je vinden die onder de E 500,-. Dus of je budget moet omhoog of je moet toch minimaal een 15" nemen.

Ik denk dat we snel klaar zijn: voor 450 tot 500 € gaat je dat niet lukken (al je wensen) Als je ál je wensen in vervulling wil laten gaan ben je minimaal 1000 € kwijt, maar ik denk eerder ergens tussen de € 1200 en 1600.

Reden? Je wil een snel Vista en voor een snel Vista heb je behoorlijk wat geheugen nodig, een krachtige processor en last but not least : een videokaart met toegewezen geheugen en ik moet nog zien of je dit ergens gaat vinden voor € 500 euro.

Geen bezwaar hoor Pasja, maar dat slaat echt helemaal nergens op. Voor ~750 euro had ik:

Compal IFL90 15,4" WXGA+, Go 8600M GT 512MB, DVD +/-, 2.0 Megapixel webcam, 6cells accu
- Core2 Duo T8100 S-P 2,10GHz 800Mhz 3Mb
- 4Gb DDRII 667Mhz SO-DIMM (2x 2Gb)
- 320GB hard disc 2,5inch 16MB 7200RPM SATA
- DVD+/- brander (standaard)

Enige is dat hier geen vista bij zat, dus het is dat ik die al heb anders kwamen die kosten er nog bij. Echter, Vista loopt ook prima met 3GB RAM en een HDD van rond de 160GB dus echt veel duurder zal het, als ik kijk naar waar mellybelly hem voor gaat gebruiken, echt niet worden.

Geen bezwaar hoor Pasja, maar dat slaat echt helemaal nergens op. Voor ~750 euro had ik:

Compal IFL90 15,4" WXGA+, Go 8600M GT 512MB, DVD +/-, 2.0 Megapixel webcam, 6cells accu
- Core2 Duo T8100 S-P 2,10GHz 800Mhz 3Mb
- 4Gb DDRII 667Mhz SO-DIMM (2x 2Gb)
- 320GB hard disc 2,5inch 16MB 7200RPM SATA
- DVD+/- brander (standaard)

Enige is dat hier geen vista bij zat, dus het is dat ik die al heb anders kwamen die kosten er nog bij. Echter, Vista loopt ook prima met 3GB RAM en een HDD van rond de 160GB dus echt veel duurder zal het, als ik kijk naar waar mellybelly hem voor gaat gebruiken, echt niet worden.
Een beetje aandachtig een vraag lezen is soms wel handig.................... en mét een OS zit je al zo'n beetje op die 1000 die ik noemde, m.a.w. ............................

TS scheef namelijk : ten minste kleiner dan een 15 inch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan