Welke Laptop voldoet aan mijn specifieke wensen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Bruin

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2010
Berichten
10
Wegens het ontbreken van ruimte in huis voor een échte werkplek, ben ik opzoek naar een laptop om mijn pc te vervangen. huidige laptop voldoet niet als volledige vervangen ( 3 jaar oude dual core ; nog prima mee te surfen, maar HD films kijken is géén optie, knippen en plakken al helemaal niet. Ook is het spiegelende scherm een doorn in het oog )

Vergelijkingssites hebben echter vaak niet mijn wensen in de selectie menu's, en fabrikanten hebben allerlei afwijkende namen voor dezelfde features, waardoor 't er niet gemakkelijker op wordt.

Specifieke eisen:
1) Anti-Glare beeldscherm. Met stip op één! (in de tuin buienradar checken)
2) Backlit Keyboard ( ook 's avonds op de bank met beperkte verlichting )
3) HD 1920x1080 resolutie ( HD home-video kijken en bewerken )
4) i5 of i7 van nieuwste lichting ( Moet weer minimaal 3 jaar mee gaan)

Daarna komen er wat wensen die min of meer van belang zijn, met het oog op de toekomst:

Ter afweging:

USB 3.0 : Omdat ik vermoed dat t niet een heel goedkoop modelletje zal worden, vind ik minimaal 1 USB 3 poort toch wel een vereiste, als voorbereiding op de toekomst.

BlueRay speler en/of brander: Mag, maar op dit moment wellicht een erg prijzig extra'tje. Een externe brander zal over enkele maanden waarschijnlijk veel goedkoper zijn, maar minder praktisch.

15,6 of 17 Inch formaat:
De breedbeeld rage heeft schermen alleen maar breder en platter gemaakt, wat bij t schrijven in MS Word geen vooruitgang is. 1366x768 komt echt als een beperking over (Huidige laptop met 1280x800 werkt imho echt veel prettiger). 17"-ers zijn minder draagbaar, maar 15,6"-ers schaars in combi met full-HD. Ik sleep m niet overal mee naar toe; Hoeft niet ultra-portable, maar zeker wel goed draagbaar&verplaatsbaar!

Accu duur:
liefst gaat de accu een hele dag mee, maar dat lijkt mij nog geen haalbare kaart. Een uurtje of 3 is toch wel het minimum, liefst langer.

Geluid: Een loeiende ventilator is een no-go.

Wat gaan we d'r op doen?

Besturingssystemen:
- Windows (Werk/privé)
- Linux (Werk/hobby)


Privé:
Véél internetter (simpel surfen)
HD home-video's aan elkaar plakken (en lichte bewerkingen zoals muziekje d'r onder)

Werk:
Werken met virtuele machines (VMware & Virtualbox)

Hobby:
Beetje knutselen met Linux

Wat niet? Gamen. Doe ik al jaaaren niet meer.

Grootste manko's van huidige laptop wil ik in ieder geval weg nemen;
- Niet snel genoeg meer om HD video af te spelen, laat staan te editen.
- Spiegelend beeldscherm is zo verschrikkelijk frustrerend buiten in de zon
- Toetsenbord verlichting is een gadget die verplicht is

Waar heb ik naar gekeken?

Lenovo Thinkpad
HP Elitebook
Dell XPS

Ultieme laptop; Apple MacBook Pro, Zo mooi, maar zo verschrikkelijk veels te duur

Budget: Niet heel strak bepaald. Zo rond de 1000 euro?
Een i5 met anti-glare 15,6 Inch HD scherm & backlit keyboard voor 799 euro zou heel fijn zijn. Een model dat álles heeft, en er goed uitziet mag best iets duurder zijn 1200 is echter wel redelijk de max.
 
Een laptop van €969: http://www.informatique.nl/521890/asus-n73sv-v1g-tz466v.html?spcall=yes
Een laptop van €1.049: http://www.informatique.nl/125029/msi-gt683-422nl.html?spcall=yes
Het verschil is dat de asus BlueRay lezer heeft, de MSI niet. Ook heeft de Asus Intel Core i7, waarbij de msi i5 heeft. De Asus is daarbij ook goedkoper. Beiden hebben USB 3.0. De Msi heeft wel 1500 MB videogeheugen, de Asus slechts 1024 MB.
Aan jou de keus: Ga je voor hoge videokaart, lagere processor, geen blueray? Of ga je voor snelheid in het algemeen en een lagere prijs?
Ps: Ik ben geen reclamemaker voor Informatique ofzo, maar deze site heeft zo'n handig keuzetabelletje waarin je de specs zelf kan aankiezen ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor een mat scherm zou ik persoonlijk nooit zoveel euro's meer overhebben, maar als je persé een mat scherm wil en alle andere specs ook nog wilt, is dit waarschijnlijk één van de goedkoopste opties: MSI laptop
 
Inderdaad ontzettend mooie laptop. Maar is het niet ver boven budget?
 
Jouw keuzes zijn ook zeker niet onaardig, ruim binnen het budget, maar zonder een mat scherm.
De goedkoopste die ik kan vinden met alle specs (behalve de Blu-Ray-eis) is deze.
 
Toevallig kwam ik precies bij dezelfde laptop uit :)
Zeker mooi dingetje maar de bruin wat vind je er zelf van?
 
Folie? Nee, niet zo'n goed idee; Als ik dat zelf moet plakken, kan ik net zo goed bubbeltjesplastic gebruiken. Op een high-res scherm komt dat vast niet goed (met mij).

Ik dank u voor de suggesties; Ik ga ze naast elkaar leggen qua specs en eens kijken. Ben zelf ook nog aan het surfen en zoeken geweest,.
Dell XPS15 -> 15,6" goed qua prijs, resolutie en specs, maar spiegelend scherm
Sony Vaio 'C' -> 15,6". Prijs wat hoger, mager qua specs, maar wel een mat scherm

MSI -> Hebben zij ook een site waar je zelf kan samenstellen? Die van viertienhonderdnogwat euro is mij te prijzig, maar daar zitten dan ook gelijk 2 harde schijven in: Met 1'tje minder kan ik ook wel leven. Als ik wat andere specs kan downgraden past ie wellicht beter in mijn hypothetische budget.

Valt mij op dat het vooral 17"-ers zijn; Ik denk echter dat ik toch voor een 15 of krappe 16 inch ga: Ik heb hier en daar wat externe afmetingen gevonden, en dat is mij toch iets te groot om mee te gaan lopen van bank naar tuinstoel.

http://www.laptopshop.nl/product/14...s/msi-gt780-235nl.html#product_specifications <- Leuk ding, Als ik m iets kan laten krimpen.. kon ie het wel eens gaan worden.

Deze ( http://www.laptopshop.nl/product/143875/msi-gt683-422nl.html ) is qua specs leuk, maar sorry hoor: met zo'n uiterlijk kan ik niet meer over straat. hippe opa. :) (en glanzend scherm, dus valt zowieso al af, maar toch)
 
Laatst bewerkt:
Voor ts zou het kunnen werken, voor mijn broer werkte het niet. De ontspiegeling wordt een beetje tegengegaan, maar als hij echt buiten het weer wil bekijken, lukt dat ook niet met een folie. Ik vraag me zelfs ten zeerste af of een mat scherm wel zo geweldig is in zonlicht. Het verschil is wellicht te zien, maar een vele malen beter beeld zou ik persoonlijk niet verwachten.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Volgens mij wordt het vrij moeilijk om een 15,6 inch met gestelde eisen te kopen struikelblok is in mijn ogen toch het mate scherm dus misschien dat de ts hier enige concessie aan kan doen. want gezien je budget kan je een vreselijke luxe notebook aanschaffen alleen mat houd alles tegen. En om buienradar buiten te zien kan je ook naar de lucht kijken voor eventuele donkere wolken:D:D .En volgens mij is met mat of glanzend het beeld niet echt duidelijk buiten maar zal persoonlijk zijn.

Ps ik kom deze tegen voor mij niet echt een bekend merk maar voldoet wel aan de eisen en gezien de garantie zijn ze zeker van hun zaak
 
Laatst bewerkt:
Het glanzende scherm van mijn huidige Acer Aspire 5720z (15,4 Inch, Crystal Brite) is zo verschrikkelijk spiegelend dat ik kan scheren met het scherm als spiegel. Letterlijk.

Wellicht dat t scherm (door z'n verouderde techniek?) gewoon te weinig achtergrond verlcihting heeft?

------
Specificaties:
15.4-inch (39.1 cm ) WXGA TFT LCD with Acer CrystalBrite Technology, high brightness 200nits
------

200nits -> dat is blijkbaar nog steeds een veel voorkomende helderheid
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan