Welke laptop voor mijn studie?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MT043
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MT043

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Ik zal mij eerst ff voorstellen:
Ik ben Martijn en ben dit jaar begonnen met de mbo studie, Marketing en communicatie.
Ik wilde al langer een laptop aanschaffen, maar heb er nu eindelijk het geld voor.

Nu heb ik gevraagd op mijn school welke laptop zij mij aanraden. Op de site van mijn school staan de specificaties waaraan de laptop moet voldoen, Zij hebben dan ook 2 laptops van Dell uitgekozen. Het probleem is dat deze laptop niet helemaal naar mijn wens is, te duur en vind ze ook helemaal niet mooi.

Hier de specificaties die mijn school eist:

Processor Intel® Core™ 2 Duo T8100 (2.1GHz, 800Mhz, 3MB)
Scherm 15.4" Breedbeeld WXGA (1280x800) LCD scherm
Geheugen 2.0GB, 667MHz DDR2 SDRAM Memory (2 x 1024MB)
Harddisk 120GB SATA (5,400rpm)*
CD/DVD 8x DVD +/- herschrijver
Draadloos Netwerk Wireless 802.11 a en g (54 Mbps)
eventuele toevoeging van 802.11 b (11 Mbps)
Bedraad Netwerk 10/100 Mbps RJ45 Netwerkaansluiting
(mogelijkheid om de aansturing op FULL-DUPLEX te zetten)
Beveiliging Ondersteuning voor LEAP en WPA en WPA2
Tas Stevige Notebook tas (Nylon)
Software Microsoft Windows XP HOME - NL - SP2 of Windows Vista Home Basic NL
CD/DVD Brandsoftware
DVD Afspeelsoftware
Poorten 2x USB 2.0 , USB 1.1

Nu heb ik een vraag of ik met deze laptop ook goed overweg kan.
http://nl.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/jsp/productPage.do?service=NL&PRODUCT_ID=1056770&toshibaShop=false

Mijn laptop zal dus vooral gebruikt worden voor:
- MSN
- Standaard programma's. Zoals word, power point, excel etc
- Foto's/films bewerken(adobe photoshop), maar niet proffesioneel
- DVD kijken
- Misschien af en toe een spelletje, counter strike. Geen Call of Duty 4 of iets dergelijks.

Ik vind het vooral erg belangrijk dat de laptop snel is.

Mijn budget is maximaal 650 euro, het liefst minder.

Andere ideeën zijn altijd welkom.

b.v.d. Martijn

Ja het staat zo op de internet site. Ik vond het ook al erg hoog. Ik zag die toshiba, en dacht dat is toch een prima laptop.
Ik vroeg me alleen af of ik met die Toshiba ook gewoon normale school projecten kan doen. En een beetje fun mee kan hebben, Wat ik er ook bij heb gezet. Hij moet wel een spelletje als Counter strike aankunnen bijvoorbeeld.

Die Toshiba vind ik ook een erg mooie laptop.

Bedank voor u reactie & de lijst.

Gr, Martijn

Ja ik zal het eens vragen.
Ik denk dat het ook echt laptops zijn als je een ICT opleiding doet of iets grafisch.

Ik wil gewoon een laptop voor huis tuin keuken en school gebruik.
Dus daar is deze toshiba geschikt voor. En een spelletje?

Ik snap best dat u zich daar over opwind, ik vond het ook allemaal beetje vreemd. Vandaar dat ik het hier vroeg. Ik weet namelijk niks van computers.

Gr, Martijn

Ik begrijp de opwinding niet goed, behoudens misschien enkele Mhz, "eist" de school helemaal 0,0 bijzonders en zijn het redelijke bodemspecificaties. Aan de andere kant is 2,1 Ghz momenteel voor laptops helemaal niet bijzonder meer, maar gewoon lekker gangbaar. De eerste en de beste laptop haalt die specs op zijn sloffen. Hoezo overdreven?

15.4 inch schermpje?
2 giga intern?
harddisk van 120 Giga?
een videokaart "eisen" ze niet eens!

Gecharcheerd : bij de aardappelboer krijg je bij 1000 kilo Bintjes al een laptop met dezelfde specs.............. maar dan voor niets, helemaal gratis.

Laatst bewerkt:
Maar welke laptop zouden jullie mij nu prcies aanraden. Toch maar gewoon voor die toshiba gaan?

Alvast bedankt, Martijn

Nee, als de laptop snel moet zijn, dan ben je met shared video geheugen wellicht niet snel genoeg.

En welke laptop raad u mij dan aan in dezelfde prijsklasse? Ik ben al dagen aan het zoeken op internet en dit forum, er is zoveel keus.

Ga op zoek naar eentje met didacated = toegewezen video geheugen en als je eer één of meerdere gevonden hebt, dan laar maar horen. Mijn Helpmij enthousiasme gaat niet zo ver dat ik één voor je ga uitzoeken, dát kun je prima zelf.

U bedoeld zo een als deze?

http://nl.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/jsp/productPage.do?service=NL&PRODUCT_ID=150929&toshibaShop=false

Hier staat bij Grafische controller

fabrikant : ATI
type : ATI Mobility Radeon™ HD 3470 supporting HyperMemory™ technology
geheugengrootte : 128 MB dedicated VRAM (up to 895 MB total available graphics memory using HyperMemory™ technology with 2 GB system memory)
geheugentype : DDR Video RAM (resp. DDR Video RAM and DDR system memory combined)
aangesloten bus : 16x PCI Express

zo een als deze?

http://nl.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/jsp/productPage.do?service=NL&PRODUCT_ID=150929&toshibaShop=false

Hier staat bij Grafische controller

fabrikant : ATI
type : ATI Mobility Radeon™ HD 3470 supporting HyperMemory™ technology
geheugengrootte : 128 MB dedicated VRAM (up to 895 MB total available graphics memory using HyperMemory™ technology with 2 GB system memory)
geheugentype : DDR Video RAM (resp. DDR Video RAM and DDR system memory combined)
aangesloten bus : 16x PCI Express
Bijvoorbeeld ja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan