Welke laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

schollie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2007
Ik ben van plan een laptop te kopen, aangezien het aanbod zo groot is en mijn kennis over laptops zo gering is het voor mij een moeilijke opgave een goede keuze te maken.

De laptop ga ik voornamelijk gebruiken voor multimediatoepassingen, 3D-tekenen en de standaard opties zoals office, email etc. Zware games speel ik niet.

De laptop moet op multimediagebied een hoop aankunnen (video's bewerken, foto's bewerken, dvd's kijken/branden/downloaden). Ook moet het redelijk zware 3D-tekenprogramma Autodesk Inventor probleemloos draaien.

De laptop mag maximaal €1300,- kosten.

Mijn vraag aan de lezer van dit forum:

-Welke laptop raad je me aan?
-De termen intern geheugen en processorsnelheid zijn mij onduidelijk wat is belangrijker?
-Mijn voorkeur gaat uit naar een Sony of een Acer, omdat dit goede merken schijnen te zijn... Wat is jouw mening?

Alvast bedankt!

Deze is goed.
Maar acer heeftook nog wel andere.
Pas op dat je niet een laptop koopt met gedeeld geheugen voor je videokaart.
Dat gaat dan weer van je interne geheigen af.
Ik ben ondertussen met de vierde acer laptop bezig, bevalt mij goed.
1 nadeel de accu is na 1 jaar niet meer je van het......

Zelf heb ik een Toshiba, mijn vader en mijn opa ook, en die hebben er nog nooit problemen mee gehad. Ik ook niet.

Intern geheugen is het werkgeheugen van de pc. Besturingssoftware (b.v. Windows) wordt in dit geheugen geladen om de pc te gebruiken. Verwar dit niet met de harddisk.

Een processor is een soort rekenmachine, deze berekent alle instructies (zegmaar een soort sommetjes) dat jij een game kan spelen, of Internet explorer op kan starten.

Mening over Sony: Duur tegenover de rest van de laptops, met nagenoeg dezelfde functies.
Mening over Acer: Trekt aan omdat het goedkoper is dan de rest, maar de garantie is 3x niks.

Laatst bewerkt:
Ik ben van plan een laptop te kopen, aangezien het aanbod zo groot is en mijn kennis over laptops zo gering is het voor mij een moeilijke opgave een goede keuze te maken.

De laptop ga ik voornamelijk gebruiken voor multimediatoepassingen, 3D-tekenen en de standaard opties zoals office, email etc. Zware games speel ik niet.

De laptop moet op multimediagebied een hoop aankunnen (video's bewerken, foto's bewerken, dvd's kijken/branden/downloaden). Ook moet het redelijk zware 3D-tekenprogramma Autodesk Inventor probleemloos draaien.

De laptop mag maximaal €1300,- kosten.

Mijn vraag aan de lezer van dit forum:

-Welke laptop raad je me aan?
-De termen intern geheugen en processorsnelheid zijn mij onduidelijk wat is belangrijker?
-Mijn voorkeur gaat uit naar een Sony of een Acer, omdat dit goede merken schijnen te zijn... Wat is jouw mening?

Alvast bedankt!

Als je een 1300 euro budget hebt kun je een goede laptop uitzoeken.
Het intern geheugen zal dan rond de 2gb RAM duo core zijn. Laptops met deze kenmerken zijn over het algemeen rond de € 1000,-
Nu komt het volgende. Alle laptops zijn op vandaag uiterust met Windows Vista. Ik heb zelf ook een laptop met windows vista maar dat valt heel erg tegen. Me laptop heeft 1gb RAM en ik denk dat hij fatsoendelijk werkt op Windows xp. Maar dit moet je bespreken in de computer zaak waar je hem gaat halen.
En denk wel dat vista je computer zeker 4 keer langzamer maakt dan de gewone xp. Dit komt vooral door al die overbodige fratsen die erbij zitten.

Ik ben best tevreden over Acer. Mijn computer en laptop zijn allebij van Acer.

Ik hoop dat ik je hier mee heb kunnen helpen ;)

Laatst bewerkt:
en op mijn acer aspire 1804wsmi met 1 gig intern geheugen loopt vista business als een zonnetje......
en ik zou voor optie 2 gaan een 17 inch scherm is mooi voor de beeldbewerking.

Ik raad je de A100-632 aan. Hij verschilt niet veel van de mijne:D........Heb namelijk de A100-683.

Mooi ding, supersnel, en draait (nog) op 1GB met Vista Ultimate. Enigste verschil is dat ik er een ATI in heb hangen, en de 632 een NVidea.

Ik heb ervoor gekozen de Acer Aspire 7720G te gaan kopen. Dit merk zegt me iets meer dan Toshiba. Daar komt bij dat de aansluitingen die erop zitten me ook meer aanspreken. Een grote harde schijf, een 17 inch beeldscherm (puppie), ingebouwde webcam en natuurlijk de relatief goedkope prijs t.o.v. de anderen.

Bedankt voor jullie adviezen, mocht ik in de toekomst nog meer vragen hebben zal ik me zeker tot dit forum wenden!:thumb:

Ik heb ervoor gekozen de Acer Aspire 7720G te gaan kopen. Dit merk zegt me iets meer dan Toshiba. Daar komt bij dat de aansluitingen die erop zitten me ook meer aanspreken. Een grote harde schijf, een 17 inch beeldscherm (puppie), ingebouwde webcam en natuurlijk de relatief goedkope prijs t.o.v. de anderen.

Bedankt voor jullie adviezen, mocht ik in de toekomst nog meer vragen hebben zal ik me zeker tot dit forum wenden!:thumb:

Als ik puur op het merk afga zou ik juist altijd eerder een Toshiba kopen. Toshiba (maar ook Asus of HP) staan volgens mij beter bekend dan Acer. Zoals hierboven ook al eerder gememoreerd

En ik heb al mijn vierde acer......nooit problemen mee....
dus het is gewoon een smaken kwestie....
zo houd de 1 van puur - en de ander van melk chocolade.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan