welke laptop?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sgz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sgz

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Hallo!
ik ben van plan om een nieuwe laptop aan te schaffen omdat mijn huidige computer te traag is geworden en me harde schijf vol zit.
Ik wil hem voor films school en games gaan gebruiken.
ik heb dus al wat rond gekeken op internet en in de winkels en ik heb een budget rond de 700 a 800 euro.
ik denk erover om een ACER ASPIRE 7520-5A2G12MI te kopen.
maar wat vinden jullie ervan ?

Processor: AMD Athlon 64 - TK-53
Kloksnelheid: 1700 MHz
Besturingssysteem: Microsoft Windows Vista Home Premium
Intern geheugen: 2048 MB DDR2 (2 x 1024 MB)
Harde schijf: 120 GB (ATA, 5400 RPM)
Mediastations: DVD±RW Dual Layer
Beeldscherm: 17 inch WXGA+ TFT LCD breedbeeld
Resolutie: 1440 x 900 pixels
Videokaart: nVidia GeForce Go 7000M
Videokaartgeheugen: 256/896MB TurboCache

ik hoor het graag
groetjes!:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik zou niet voor die Athlon gaan maar op zoek gaan naar één met een DUAL CORE van Intel!

Aldi heeft een hele mooie voor € 700,- Ik zal de link even opzoeken.
Wel op tijd je bed uit want deze zijn zo weg...

Laatst bewerkt:
Als ik mij niet vergis is de AMD TK-53 een X2 model (socket).
Deze zijn ook dual core. :)

Tja, die processoren. En dan vooral van de notebooks. Het gaat wel erg snel inderdaad. :D

Tja, die processoren. En dan vooral van de notebooks. Het gaat wel erg snel inderdaad. :D

hij is dus snel, maar is hij ook goed voor het gamen en de films? en ik weet niet wat jullie mening is over de acu ? van vele hoor ik dat de acu na 1 jaar flut is en de garantie niet top is

Met snel bedoelen we dat de ontwikkeling van processoren erg snel gaat en heeft nou niet gelijk wat met de snelheid van de processor in de door jou genoemde laptop te maken.
Voor games raad ik sowieso geen laptops aan tenzij je in de duurdere klasse komt. Neem nou jou videokaart, deze is onboard en snoept dus geheugencapiciteit af van je interne geheugen. Films moet overigens prima gaan hoor zolang je geen zware beeldbewerkingsprogramma's gaat draaien. Wat betreft de garantie, ik ben toevallig een topic aan het volgen waar iemand problemen had met zijn Acer en deze was binnen 10 werkdagen weer gerepareerd en hij kreeg steeds keurig mailtjes over de status van de reparatie. Tja, accu's...ze worden na verloop van tijd wat minder maar ik wil nou ook weer niet zeggen dat je na een jaar je accu weg kan gooien. Accu's vallen vaak ook niet onder de garantie maar daar staat Acer niet alleen in.

Ik hoop je wat verder te hebben geholpen.

Laatst bewerkt:
ik weet dus niet zoveel van de videokaarten.. maar wat is het gevolg van deze video kaart dan ? het is niet zo dat ik alleen maar gaat gamen op de mischien toekomistige laptop. maar af en toe een spelletjes speel en muziek download en dingen voor school. Ik gaat vandaag wat kijken in winkels in de stad. ik weet niet wat jij me dan aanraad voor dit gebruikt?
alvast bedankt :thumb:

Kijk, als jij af en toe een spelletje speelt en dan niet de nieuwste zware spellen met hoge instellingen dan voldoet deze laptop prima hoor voor wat jij er verder mee wil. Downloaden van muziek,internetten gebruik voor school gaat prima op deze laptop. Hij heeft 2048 MB intern aan boord dus dat is best heel aardig. Je kan een DVD branden als je wil ook!
En ja, wat raad ik je aan. Ik roep zelf altijd dat Asus hele goeie laptops maakt maar andere zullen daar vast weer anders over denken. Welkom in de wereld die computer heet:)

haha ja bedankt :thumb:
ik ga gewoon lekker verder zoeken en ik stel me vragen wel in de winkel en hier op het forum, ik kom er vast wel uit zo.
maar tog nog 1 vraag. : wat is dan het nadeel van een shared video kaart volgens jou?

Zoals ik al eerder zei, deze haalt zijn geheugencapacitiet van je interne geheugen af. Stel dat je 2048 MB intern geheugen hebt en een 256 MB onboard kaart dan hou je dus 1789 MB intern geheugen over. Je ziet het ook regelmatig in desktops in de voordelige klasse.

oke mijn zoektocht gaat dus verder
bedankt voor je info! :thumb:

ik heb dus weer een nieuwe gevonden.
ik weet niet wat jullie van dit vinden?

ACER Aspire 9305WSMi notebook
--------------------------------------------------------------------------------
Merk processor : Intel
Type processor : Dual Core T2130
Kloksnelheid : 1,86 GHz
Cachegeheugen : 1024 KB
Bustechnologie : 533 MHz
Intern geheugen : 2048 MB
Harde schijf : 120 GB
CD/DVD (RW) : double layer DVD
Diskettestation : nee
Grafische kaart : nVidia GeForce Go 7300
Grafisch geheugen : 400 MB
Shared videogeheugen : ja
Modem : 56k6 V.92
IEEE 1394 : nee
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : nee
Seriële poorten : nee
USB-poorten : 4x USB 2.0
TV-out : nee
Touchpad : ja
Accu : Li-ion
PCMCIA : PCMCIA
Schermformaat : 17 inch
Widescreen scherm : ja
Besturingssysteem : Win Vista Home Premium
IRDA : nee
WiFi : 802.11g
Garantie : pick-up & return
Garantieduur : 12 maanden
Bluetooth : nee
Ingebouwde webcam : ja
Nummeriek toetsenbord : ja
Geheugenkaartlezer : ja

groetjes :thumb:

ja dat klopt.. :confused:
daarom ben ik maar weer verder gegaan met zoeke en heb vanmiddag een leuke fujitsu siemens amilo Li 1718-EB11 notebook, gevonden
wat ik er net over had gelezen kwam bij mij positief over, maar ik weet niet of 1 van jullie ervaring heeft met fujitsu siemens of deze notebook?

groetjes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan