Welke laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

markus20

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Hallo,

Misschien dat iemand mij kan helpen. Ik wilde morgen eigenlijk een nieuwe laptop kopen. Mijn wens is een mini laptop omdat deze makkelijk mee te nemen is. Nu zag ik afgelopen week een folder van Gamma met deze laptop.

http://www.medion.de/ms/gamma/nl/e1220/flash.html

Ook zag ik deze op Bol.com.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERS...E&Ntk=ABF&Ntt=9000000006157543&N=0&in_merch=1

Nu is mijn vraag aan jullie: welke zouden jullie kiezen? Ik kom er niet goed meer uit. Als de Medion laptop nou in het wit verkrijgbaar was dan had ik die gekozen omdat ik het liefst een witte laptop wil hebben. Ik vind deze kleur die de Gamma heeft echt lelijk maar ik zie ook dat deze wat sneller is en meer opties heeft dan die van Bol.com. Weten jullie misschien ook of de snelheid van de laptops extreem anders is? Natuurlijk ga ik het liefst voor een wat snellere maar mocht dit niet veel van elkaar verschillen dan ga ik als 2de voor de kleur en het uiterlijk.

Alvast bedankt voor de reacties!

Gr. Markus

Ik zelf zou voor de laptop van de Gamma kiezen omdat:
die laptop volgens mij een betere videokaart heeft en
omdat die laptop windows vista heeft en dat is beter dan Linux.
De snelheid is redelijk het zelfde.

Ik had laatst ook Linux geinstalleerd op mijn computer en daar
heb je helemaal niks aan dat is echt een slecht besturingssysteem
dus ik heb nu maar weer Windows Vista Home Basic geinstalleerd,
dat vind ik toch een stuk beter.

Groetjes Robert. :thumb:

Laatst bewerkt:
Markus,

Het zijn eigenlijk twee 'niet vergelijkbare' apparaten, uitgezonderd de afmetingen en het gewicht.

De medion is, alhoewel compact, te vergelijken met een volwaardige computer met Windows XP, voldoende opslagcapaciteit (80Gb) om daar ook je eigen software op te kunnen installeren etc.
Daarbij heb je een snelle draadloze verbindingsmogelijkheid (Wireliss-N) en net als de Asus een ingebouwde webcam.
Voordeel is bovendien dat het beeldscherm iets rianter is dan de Asus.

De asus is niet een met een 'gewone' laptop te vergelijken apparaat.
Er staat een speciale versie van Linux op, waardoor je beperkt bent in de keuze van software. Bovendien is de opslagcapaciteit minimaal (20Gb) en zijn ook de aansluitmogelijkheden voor randapparatuur beperkt.

Kortom, mijn keus zou, zeker gegeven de prijs bij Gamma die Medion zijn. Maar ik moet eerlijk zijn: ik vind 'm juist wél mooi om te zien en zou niet voor een 'besmettelijke' witte gaan.

Bedankt voor de reacties! Heeft me geholpen welke keuze ik ga maken. Ik ga vandaag dan de laptop bij de Gamma halen.

Nogmaals bedankt!

Gr. markus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan