Da's de versie die juist wél met 4 giga intern geheugen overweg kan.
Hoe belangrijk vind je beveiliging van je bestanden / systeem en vooral, hoé belangrijk vind jij een complete backup van je systeem?
Laat ik het laatste toelichten:
stel je hebt je nieuwe machine, je zet er van alles en nog wat aan software op en later ook een heleboel eigen bestanden. Met name de software en het fijntunen van alle software (inclusief de updates) kost vanaf moment 0 toch al gauw een avondje of 3. Stel dat na enige tijd de harde schijf van je nieuwe machine crashed en wel zodanig dat je een nieuwe krijgt.
Hoe belangrijk vind jij het dan om een complete backup van je systeem te hebben, eentje die je binnen 45 minuten op een nieuwe harde schijf terugzet en wel zodanig dat die nieuwe harde schijf jou na 45 minuten een machine oplevert die exact zo was als op het moment dat de oude disk overleed?
Als jij dat belangrijk vindt, dan adviseer ik je te gaan voor Windows Vista Ultimate. (Naast de business versie) kan Vista Ultimate een complete systeembackup maken (bijv. naar een externe usb harddisk) die je kunt gebruiken bij rampen. Home Premium is de beste thuisversie van Vista maar zonder die systeem backup mogelijkheid.
Uiteraard zijn er ook externe (niet Microsoft backup programma's te koop, maar Vista Ultimate heeft die functie al ingebouwd aanwezig)
Bedankt voor je uitleg.
Dan denk ik dat ik die OEM heb, Pasja.
Vista Home Premium 64 bit( weet ook niet wat dat inhoudt)
is dat voldoende?
en Office 2003 wordt het dan.
Da's ook de reden dat de Retail versies zo'n 3x duurder zijn dan de OEM's. Zo'n Retail mag je meenemen naar een volgende pc plus het het hele grote voordeel (

) dat je waarschijnlijk nooit meer op de Helpmij hoeft te zijn, want voor álle ellende die je met Vista krijgt, mag je Microsoft bellen (gratis) en bij een OEM mag je dat niet.