welke laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
En deze om zomaar eens wat te noemen:

http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00631079

Ik breek even in in deze topic omdat een kennis van me sedert twee weken dit geweldige notebook heeft!
Specs zijn wat minder maar de prijs ook:)

I.i.g. een spel als Crysis (niet de minste) draait er probleemloos op met alle toeters en bellen aangevinkt.

Grtz.

Dolle pret, kijk voor de grap eens naar mijn 1e berichtje (13.15 uur) en dan vooral naar hetgeen ik zojuist groen heb gemaakt..................

Ja, idd. een leuke machine en misschien zet ik wel iets te zwaar in op de videokaart.
Die accu is daarentegen ver onder de maat voor een dergelijke machine (vind ik)

Hoe zit 't met je Windows en Office versies?

Pasja,
ik heb zo'n Windows CD,
die ik bij de PPC kreeg, zeg maar.
Of dat een OEM is..dacht het wel.
Weet niet wat OEM is.:o:o

Mss maar beter als ik gewoon de Vista er bj bestel???
Daar heb ik wel rekening mee gehouden in die BTO laptop.

Office is een hele oude..2003???
Maar die kan ik wel vervangen, dan.

Dus...
de laptop gaat er dus ongeveer uit zien als de BTO laptop,
maar dan met Windows Vista en
een nieuw Officeprogramma..;) welke raden jullie aan?

Dolle pret, kijk voor de grap eens naar mijn 1e berichtje (13.15 uur) en dan vooral naar hetgeen ik zojuist groen heb gemaakt..................

Dozen schuif merk......valt wel mee.......kastje is iets minder stevig, maar zolang je er niet mee gaat voetballen overleeft hij alles. Hangt ook een sympathiek prijskaartje aan.:o

Grtz.

Als je niet van vele (layout en je de krampen-zoeken-naar) veranderingen houdt, neem dan vooral géén Office 2007. Ik begin er nu (na bijna een jaar gebruik) eindelijk een beetje aan te wennen, maar als jij kunt lezen en schrijven met 2003, houdt het dan bij 2003.

Een OEM versie is een versie die alleen bij een nieuw systeem geleverd mag worden en die alleen voor dát ene systeem is, het mag (kan) niet meegenomen worden naar een ander systeem.

Laatst bewerkt:
Dozen schuif merk......valt wel mee.......kastje is iets minder stevig, maar zolang je er niet mee gaat voetballen overleeft hij alles. Hangt ook een sympathiek prijskaartje aan.:o
Grtz.
Stel dat wij samen het eens zouden kunnen worden over het feit dat naast Acer ook Dell en HP "grote jongens" zijn in het segment (-> laptops), zou je dan de "uitdaging" aan durven gaan en op dit forum in de Help de drie respectievelijke namen in willen toetsen en vanaf 1 juli tot aan heden alle postings gaan lezen over die drie....... ? (Uiteraard de "uitdaging" niet echt serieus bedoeld, maar meer als toelichting op mijn ...schuif..... opmerking. Het zoeken vanaf 1 juli bedoel ik wél bloedserieus)

Laatst bewerkt:
Ik zou daar graag Packard Bell aan willen toevoegen, als dat mag...

Grtz.

Bedankt voor je input,
maar een Acer is juist een merk,
die ik dus absoluut niet wil...ondanks
de aantrekkelijke prijs.
Heb natuurlijk ook al Acr laptops bekeken.;)
Vergeleken met wat ik wsl ga betalen voor
de laptop to be, is dit idd weinig geld voor veel.
Service en degelijkheid is ook belangrijk
en dat mis ik dus wel bij Acer.
Maar dat is persoonlijk, hoor.

Als je niet van vele (layout en je de krampen-naar-zoeken) veranderingen houdt, neem dan vooral géén Office 2007. Ik begin er nu (na bijna een jaar gebruik) eindelijk een beetje aan te wennen, maar als jij kunt lezen en schrijven, houdt het dan bij 2003.

Een OEM versie is een versie die alleen bij een nieuw systeem geleverd mag worden en die alleen voor dát ene systeem is, het mag (kan) niet meegenomen worden naar een ander systeem.

Bedankt voor je uitleg.
Dan denk ik dat ik die OEM heb, Pasja.

Vista Home Premium 64 bit( weet ook niet wat dat inhoudt)
is dat voldoende?
en Office 2003 wordt het dan.

Da's de versie die juist wél met 4 giga intern geheugen overweg kan.

Hoe belangrijk vind je beveiliging van je bestanden / systeem en vooral, hoé belangrijk vind jij een complete backup van je systeem?
Laat ik het laatste toelichten:

stel je hebt je nieuwe machine, je zet er van alles en nog wat aan software op en later ook een heleboel eigen bestanden. Met name de software en het fijntunen van alle software (inclusief de updates) kost vanaf moment 0 toch al gauw een avondje of 3. Stel dat na enige tijd de harde schijf van je nieuwe machine crashed en wel zodanig dat je een nieuwe krijgt.
Hoe belangrijk vind jij het dan om een complete backup van je systeem te hebben, eentje die je binnen 45 minuten op een nieuwe harde schijf terugzet en wel zodanig dat die nieuwe harde schijf jou na 45 minuten een machine oplevert die exact zo was als op het moment dat de oude disk overleed?

Als jij dat belangrijk vindt, dan adviseer ik je te gaan voor Windows Vista Ultimate. (Naast de business versie) kan Vista Ultimate een complete systeembackup maken (bijv. naar een externe usb harddisk) die je kunt gebruiken bij rampen. Home Premium is de beste thuisversie van Vista maar zonder die systeem backup mogelijkheid.

Uiteraard zijn er ook externe (niet Microsoft backup programma's te koop, maar Vista Ultimate heeft die functie al ingebouwd aanwezig)

Bedankt voor je uitleg.
Dan denk ik dat ik die OEM heb, Pasja.

Vista Home Premium 64 bit( weet ook niet wat dat inhoudt)
is dat voldoende?
en Office 2003 wordt het dan.
Da's ook de reden dat de Retail versies zo'n 3x duurder zijn dan de OEM's. Zo'n Retail mag je meenemen naar een volgende pc plus het het hele grote voordeel ( ;) ) dat je waarschijnlijk nooit meer op de Helpmij hoeft te zijn, want voor álle ellende die je met Vista krijgt, mag je Microsoft bellen (gratis) en bij een OEM mag je dat niet.

Laatst bewerkt:
Stel dat wij samen het eens zouden kunnen worden over het feit dat naast Acer ook Dell en HP "grote jongens" zijn in het segment (-> laptops), zou je dan de "uitdaging" aan durven gaan en op dit forum in de Help de drie respectievelijke namen in willen toetsen en vanaf 1 juli tot aan heden alle postings gaan lezen over die drie....... ? (Uiteraard de "uitdaging" niet echt serieus bedoeld, maar meer als toelichting op mijn ...schuif..... opmerking. Het zoeken vanaf 1 juli bedoel ik wél bloedserieus)

Nee ik ga niet zoeken Pasja.....en ja , ik heb genoeg kennis over deze materie om te begrijpen wat je bedoeld met je "schuif" opmerking, vindt hem ook wel terecht;) maar,.....wilde ook een ander (goedkoper) segment belichten. Acer is zeker niet de "Mercedes" onder de laptops maar in een "Opel" kun je ook lekker rijden....:)

De TS heeft ook op mijn "Acer idee" gereageerd en geeft duidelijk aan dat ze dit merk niet bedoeld.

Heb er vrede mee....

Grtz.

Tjaaa..daar zeg je me wat..back-uppen.
Dat heb ik nog nooit gedaan.

Wat ik nu doe is alleen belangrijke doc's op een externe harde schijf zetten.
(foto's en Xcel bestanden)
Maar nog nooit software oid gebackupped.

3 dagen of een klein uurtje is wel een groot verschil.
Daar moet ik mijn gedachte maar eens op loslaten.
Want volgens jou is dat wel belangrijk
en ik stel me open voor alle tips en advies.;)
Bedankt voor de tip.:thumb:

Tot u spreekt een ervaringsdeskundige..................
Mijn splinternieuwe pc (augustus 2007) stopte er in april 2008 mee. Garantie onderzoek wees uit dat de systeemharddisk was overleden. Misschien snap je hoe blij ik was met mijn nieuwe harde schijf (gewoon onder garantie natuurlijk) maar misschien kun je mijn "extreme" blijdschap voorstellen hoe blij ik was met mijn volledige systeemback in Vista Ultimate? Na thuiskomst met de gerepareerde pc was deze idd. na 45 minuten exact weer zoals hij 2 dagen ervoor was, toen íe dat herseninfarct kreeg.

Ultimate is een aantal tientjes duurder (7 of zo) dan de home premium. Externe backupsoftware kost ook enkele tientjes dus per saldo is Vista Ultimate hooguit 20 tot 40 euro duurder dan de Vista Home Premium.

Laatst bewerkt:
Tot u spreekt een ervaringsdeskundige..................
Mijn splinternieuwe pc (augustus 2007) stopte er in april 2008 mee. Garantie onderzoek wees uit dat de systeemharddisk was overleden. Misschien snap je hoe blij ik was met mijn nieuwe harde schijf (gewoon onder garantie natuurlijk) maar misschien kun je mijn "extreme" blijdschap voorstellen hoe blij ik was met mijn volledige systeemback in Vista Ultimate? Na thuiskomst met de gerepareerde pc was deze idd. na 45 minuten exact weer zoals hij 2 dagen ervoor was, toen íe dat herseninfarct kreeg.

Ik geloof je direct en heb er wel oren naar,
want ik weet hoe sjagerijnig ik kan zijn als
iets het niet doet of traag is..haha..
vandaar dat snelheid een belangrijke vereiste is.

Vista Ultimate dus.
Staat op de lijst;)

Maar Pasja..
wat is dan het verschil tussen die bits..32-64
Technish gezien heb ik er echt de ballen verstand van.
Ben al blij dat ik bepaaldespecs kan begrijpen.

Dat heeft Microsoft gelukkig al getypt, scheelt mij typen -> Klik

Wat die backup betreft, je moet dan wel een extern medium erbij kopen, een USB externe harddisk of zo. Daar gaan weer zo'n 75 tot 125 eurootjes...............................

Laatst bewerkt:
Dat heeft Microsoft gelukkig al getypt, scheelt mij typen -> Klik

Wat die backup betreft, je moet dan wel een extern medium erbij kopen, een USB externe harddisk of zo. Daar gaan weer zo'n 75 tot 125 eurootjes...............................

Heb het gelezen..bedankt.
Vista ultimate 64 ;) op de lijst.

Ik heb een externe harde schijf 250 gig en één van 320 gig.

Pfff..zeg dat wel..
het kost allemaal wat, he?
Haha..ik zit nu al boven mijn budget..
Ik was begonnen met een budget van 600 euri,
maar kwam er al snel achter dat dat wel erg onder gebudgetteerd was.
Nu een budget van 1200 waar ik dus weer boven zit
maarja..moet manlief maar even héél
lief aankijken..:D

Pasja..
nog even het batterijverhaal..
heb laptops gezien met 9 cellen..
maar dat waren 15" beeldschermen.
De 17"beeldscherm laptops waren merendeels 6 cells.
Maar voor die 3x per jaar "los"
is de 6 cells niet echt een probleem, he?

Nee, dat ben ik met je eens, alleen als je veel in de trein zit of whatever, maar zonder 220 in de buurt zou moeten werken, zou ik voor de zwaarst mogelijke accu gaan (met beeldbewerking als hoofdtoepassing in het achterhoofd).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan