Welke Laptop ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

estgoth

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Hallo allemaal,

Ik moet binnenkort een nieuwe pc hebben voor mijn studies, ik ben ook een gamer waardoor ik toch wel een sterke laptop nodig heb. ik wil iets rond de 1.300 euro uit geven aan een laptop, maar is deze geschikt om te spelen ? of welke zou jij kiezen in mijn geval ? vooral grafische kaart vind ik heel belangrijk !

Samsung: R710 Core 2 Quad Q9000
http://www.ictgoedkopen.nl/index.ph...d=123965&tab=1&fSupplier=&fPricemi=&fPricema=

Er is ook nie veel informatie over deze grafische kaart, maar is het een goede ?

Ik vind 'm er niet slecht uitzien, alleen de videokaart is er één uit het middensegment (klik)

Zou je bijvoorbeeld uitwijken naar iets als dit, dan zit er standaard een videokaart uit het hogere segment in.

[edit] de door jou geplaatste laptop betreft een Quadcore, de door mij geplaatste 'slechts' een dual core [end edit]

Laatst bewerkt:
Ja inderdaad, maar de prijs rijkt ver buiten mijn budget als ik ook nog eens de harde schijf wil verhogen want ik kom niet toe met 160 gb.

Pasja geeft goede adviezen....zoek maar eens op het forum.
Maar kijk ook eens hier.
Daar kun je zelf je laptop samenstellen.

Wat dacht je van dit dingetje ?

@puppie, ;) heb je ook op het woordje "dit" geklikt in mijn bericht van 09.35 uur? :D

Laatst bewerkt:
ja, als ik mijn pc wil samenstellen met de site die pasja me heeft gegeven kom ik op 1500 euro, dit is 200 euro dan het uiterste max prijs die ik wou geven. :D

ja, als ik mijn pc wil samenstellen met de site die pasja me heeft gegeven kom ik op 1500 euro, dit is 200 euro dan het uiterste max prijs die ik wou geven. :D
Kijk vooral ook naar het machientje dat ik als laatste plaatse, die zit € 300,-- ónder je plafond.

Voordeel van de site die puppie en ik plaatsten is dat je je centjes uit kunt geven aan componenten die je écht belangrijk vindt.

Laatst bewerkt:
als je een vast bedrag hebt.....
dan moet je daar ook op gaan samenstellen....
dat moet ik thuis ook...als ik 10 euro te besteden heb kan ik er geen 11 uitgeven...dan moet ik iets laten vallen of iets minder nemen.

Wat dacht je van dit dingetje ?

@puppie, ;) heb je ook op het woordje "dit" geklikt in mijn bericht van 09.35 uur? :D

link werkt niet, alé is naar het verkeerde gelinkt denk.

Ik heb zelf al 4 jaar een medion, en die pc heeft het gisteren begeven met zijn videokaart, helaas moet ik vertelle dat mijn vriend ook een medion pc had en net het zelfde probleem heeft ondervonden met zijn videokaart. niet dat ik medion wil aan klagen, want ik ben er over het algmeen wel content over

De link werkt bij mij wel, al kom ik niet gelijk bij de laptop uit die ik bedoelde. Ga naar de Medionshop en kies links voor laptops, ga vervolgens naar pagina 2 en bekijk de duurste Medion ( € 999).

M.b.t. de opmerking over de videokaart: Medion maakt zelf geen videokaarten, d'r zit er toch één in met een Nvidia of Ati of Intelchip. Weliswaar zouden ze een wat goedkopere fabrikant kunnen hebben uitgezocht, maar zoals er bij PSU fabrikanten B merken zijn, geloof ik niet echt dat er grafische kaarten fabrikanten zijn die tot het B merk behoren (al sluit ik niets uit)

[edit] het merk waar ik wat minder van gediend ben *knip* wordt ook door héél velen gekocht [end edit]

Omwille van puppie noem ik het merk niet.............

Laatst bewerkt:
jawel, wel noemen, het begint met een A en gaat verder in cer

De link werkt bij mij wel, al kom ik niet gelijk bij de laptop uit die ik bedoelde. Ga naar de Medionshop en kies links voor laptops, ga vervolgens naar pagina 2 en bekijk de duurste Medion ( € 999).

M.b.t. de opmerking over de videokaart: Medion maakt zelf geen videokaarten, d'r zit er toch één in met een Nvidia of Ati of Intelchip. Weliswaar zouden ze een wat goedkopere fabrikant kunnen hebben uitgezocht, maar zoals er bij PSU fabrikanten B merken zijn, geloof ik niet echt dat er grafische kaarten fabrikanten zijn die tot het B merk behoren (al sluit ik niets uit)

[edit] het merk waar ik wat minder van gediend ben *knip* wordt ook door héél velen gekocht [end edit]

Omwille van puppie noem ik het merk niet.............

Die van medion lijkt me ook wel iets en zo eentje samenstellen vind ik me ook wel in. nog paar nachtjes wakker liggen en dan weet ik wel denk wat ik ga doen.

jullie zijn heel hard bedankt voor mij verder te helpen naar mijn keuzen en momenteel is het 35% Samsung 10 % Medion en 55 % Samenstellen

Een wat mindere videokaart, maar wel geheel binnen je budget passend: Klik

[edit] geen idee hoe graag die boys willen verkopen ;) :D maar omdat de videokaart niet te selecteren is in dit machientje, zou een telefoontje naar hen wellicht nog iets op kunnen leveren? Je houdt €100,-- over op je plafondbudget en wie weet is er een mogelijkheid om het klasse 3 videokaartje te veranderen voor €100,--, verder lijkt het mij een dijk van een apparaatje. [end edit]

Laatst bewerkt:
Wat maakt het uit,de meeste laptops komen toch uit de fabrieken van Quanta of ECS Elite group

ja,er zijn maar 5 fabrieken die laptops maken.
Je hebt oem en odm.
Original equipment manufacterer en original disign manufacterer.
die laatste maakt de laptops

http://www.quanta.com.tw/Quanta/english/Default.aspx

Deze maakt meer als de helft van alle laptops
Waaronder dell en hp-compac

Laatst bewerkt:
geef eens een bron waar dat staat...

@Palomino: als ik jou goed begrijp dan zou een deel van dit rijtje:
HP / Compaq
Dell
Acer
Packard & Hell
Gateway2000 (alleen nog in de States te koop geloof ik)
Sony
Apple
Medion
XXoDD
Samsung
Fujitsu Siemens
MSI
Asus
Toshiba
welke vergeet ik allemaal nog.........
uit één en dezelfde fabriek moeten komen?

Ik weet (uit de vorige eeuw) dat er maar een handjevol beeldbuisfabrikanten bestond (Philips - ITT - Sony) met als gevolg dat élk merk TV in de wereld een buis had van één van deze drie fabrikanten, maar dat er een handjevol fabrieken is en dat daar álle 'merken laptops uitkomen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan