Welke Laptop ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

estgoth

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Goededag,

Wie ben ik ?

Ik ben 18 jaar en ik ben een gamer, ik ben niet geintresseert in de nieuwe zware games. Ik speel Counter Strike Source en misschien later Cod 4, maar dat weet ik nog niet zeker. mijn laptop is vooral belangrijk voor mijn studies, Ik volg toegepaste informatica en hier bij zijn veel programma's te gelijk draaien toch wel handig. vooral de programma's als dreamweaver and photoshop moeten gelijk kunnen draaien zonder weining problemen.

Mijn Budget = 1300 euro

Ik heb al rond gekeken, en mijn voorkeur gaat naar de samsung r710

Intel Core 2 Quad Q9000
4Gb ddr3
Nvidea gt 130M
500gb

Maar helaas is deze moeilijk te vinden dicht bij mij in de buurt, dus als ik hem niet vind ga ik er ééntje laten samenstellen, maar welke van de 2 is nu beter ?? voorkeur gaat naar de XXODD XNi70d 17”

XXODD XNi9070hd 18,4” :1263 euro

■Intel Core 2 Duo T9600 (2,80GHz, 1066Mhz, 6Mb)
■4GB DDR2 800MHz geheugen (2x 2GB)
■320GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
■GeForce 9100M G & GeForce 9600M GS
■Windows Vista Home Premium (64 bit) Incl. Windows 7 upgrade
■2 jaar pick up & return garantie
■AZERTY (Belgische/Franse indeling)

of

XXODD XNi70d 17” : 1291 euro

■Intel Core 2 Duo T9600 (2,80GHz, 1066Mhz, 6Mb)
■4GB DDR3 1066MHz geheugen (2x 2GB)
■500GB SATA harde schijf 7200RPM (16Mb cache)
■GeForce GT 130M
■Windows Vista Home Premium (64 bit) Incl. Windows 7 upgrade
■2 jaar pick up & return garantie
■AZERTY (Belgische/Franse indeling)

Als je de specs van de machines té snel leest zou je algauw geneigd zijn te gaan voor de 17 inch, echter, dan opeens valt op dat bij de " simpeler" machine kennelijk 2 videokaarten in SLI zijn gezet. Ik snap alleen de combinatie even niet : 9100 en 9600. Vanwaar deze 'vreemde' combinatie? Is het wel een SLI combinatie of moeten we dat anders lezen?

De 9100 is een classe 3 kaart, de 9600 een classe 2 en de 130 M is eveneens een classe 2 kaart maar wel één die wat hoger in de rangorde staat dan de 9600 in de classe 2 lijst.

Verder valt op dat de 17 inch machine uiblinkt in geheugensoort DDR3 (tegen DDR2 in de 18 inch machine én de snelheid van het geheugen) én de hoeveelheid giga's van de hdd.

Zonder de (eventuele) SLI prestaties van de 18 inch te kennen, schat ik in dat jij heel gelukkig zal worden met de 17 inch machine (geheugensnelheid, opslagcapaciteit en de kracht van de 130 videokaart). Mijn voorkeur zou dan ook naar de 17 inch machine uitgaan.

De XXODD's hebben als bijkomend voordeel dat ze middels een lokale dealer voor eventuele reparatie kunnen worden aangeboden, da's toch ook wel handig.

Laatst bewerkt:
Als je de specs van de machines té snel leest zou je algauw geneigd zijn te gaan voor de 17 inch, echter, dan opeens valt op dat bij de " simpeler" machine kennelijk 2 videokaarten in SLI zijn gezet. Ik snap alleen de combinatie even niet : 9100 en 9600. Vanwaar deze 'vreemde' combinatie? Is het wel een SLI combinatie of moeten we dat anders lezen?

De 9100 is een classe 3 kaart, de 9600 een classe 2 en de 130 M is eveneens een classe 2 kaart maar wel één die wat hoger in de rangorde staat dan de 9600 in de classe 2 lijst.

Verder valt op dat de 17 inch machine uiblinkt in geheugensoort DDR3 (tegen DDR2 in de 18 inch machine én de snelheid van het geheugen) én de hoeveelheid giga's van de hdd.

Zonder de (eventuele) SLI prestaties van de 18 inch te kennen, schat ik in dat jij heel gelukkig zal worden met de 17 inch machine (geheugensnelheid, opslagcapaciteit en de kracht van de 130 videokaart). Mijn voorkeur zou dan ook naar de 17 inch machine uitgaan.

De XXODD's hebben als bijkomend voordeel dat ze middels een lokale dealer voor eventuele reparatie kunnen worden aangeboden, da's toch ook wel handig.

Bedankt !! het gaat duidelijk de 17" zijn, het is jammer dat je geen grafische kaarten kunt kiezen in xxodd. maar de snelheid van 17" zal zeker mijn behoefte voldoen

Wacht mogelijk ook even op een reactie van een andere meelezer v.w.b. de SLI. Ik kan / durf met geen enkele mogelijkheid die SLI combinatie in te schatten, ik kén 'm niet / heb er nog niet eerder van gehoord.

Verder heeft de 17 inch machine (zoals we al vaststelden) betere geheugen en betere opslagspecificaties, dus ik zou wel gaan voor de 17 inch machine. (maar ik ben jij niet) Mogelijk is er iemand helemaal lyrisch v.w.b. die SLI combinatie van de 18 inch machine...............?

Gelet op de door jou te gebruiken toepassingen is videorekenkracht + geheugenhoeveelheid / snelheid niet onbelangrijk. (lees: erg belangrijk)

Kijk ook even naar dit linkje v.w.b. de videokaart kwaliteiten / rangorde.

Laatst bewerkt:
Ik vind het wel een heel rare combi, die 9100 en 9600. Is het misschien dat het mobo beschikt over een 9100 en er via een PCI aasluiting nog een 9600 bij is gezet?
Als het SLI is mag er wel beter over nagedacht worden.. Ik heb altijd geleerd dat SLI / Crossfire uit 2 dezelfde kaarten moet bestaan..

Maar dat even terzijde, ik zou voor de 17 inch gaan.
Zie deze lijst: http://www.notebookcheck.nl/Mobiele-grafische-kaarten-Benchmark-Lijst.2816.0.html

De 9600M GS staat op plek 70, de GT 130M op 48. Dat scheelt nogal wat in prestaties.
En daar komt bij dat de harde schijf groter is en je DDR3 1066 MHz werkgeheugen hebt in plaats van DDR2 800 MHz. Niet dat je het merkt, maar het is toch weer een voordeel ten opzichte van de 18,4 inch XXODD.

Mijn advies, ik ga mee met Pasja: XXODD XNi70d 17” : 1291 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan