Welke laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

roxypox

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Na maanden piekeren is het er toch van gekomen dat ik een laptop wil komen.
Heb zo zitten surfen op internet en kan je zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wel weet ik dat het een 17inch moet zijn daar het een PC vervanger word omdat ik het kamertje waar m'n PC staat een andere doeleinde zal krijgen en ik geen ruimte meer heb voor een vaste PC.
Mijn eerste keus als merk is een HP en tweede keus Asus. Tevens vind ik het belangrijk dat de ventilator geen herrie maakt (ooit een Acer gehad, naast de kabaal had ik na minder dan 100 uur gebruik opeens allemaal losdelen, kreng viel uit elkaar)
Prijsklasse denk ik aan <800 euro
Het is voor tekstverwerken, excel, surfen, mailen, fotos bewerken maar ook gamen. Games varieren van licht tot middelzwaar. Zware en hele zware games speel ik niet op m'n PC, daarvoor heb ik mijn PS3. ;)
Processor.. het liefst geen Athlon. Ik draai nu 6 jaar op Athlon via mijn vaste PC (en de vorige) en moet zeggen dat ik ze erg wispelturig vind. Het is net of ze last kunnen hebben van ochtendhumor. Soms hoop gemopper om te presteren maar als ie draait dan draait ie wel. Dit gezeur heb ik nooit met mijn Pentiums gehad.
Harde schijf maakt me niet zoveel uit, als ze maar een beetje rap zijn.

Thnx!
De 2250ED staat inderdaad op mijn lijst tot een van de mogelijkheden. Net als de duurdere variant de 2260ED (met de honderd euro retour, valt ie precies in budget ;) )
had er nog een maar die is volgens mij al uit productie, de 2050ED.
De 16inch Asus N6zVG-JX006V maar is erg lastig om deze met de HP's te vergelijken (voor mij dan)

Misschien heb ik gewoon pech gehad met mijn AMD computers, die ik nu gebruik heeft al kuren vanaf een maand of 8 oud maar dat ligt niet aan de processor maar de moederbord.
Ik ben een typisch gevalletje van ' heb de klok horen luiden....' en zeker waar het om processors/types gaat. Bij Pentiums zie ik voornames een cache van 1mb terwijl met de andere soorten 2mb en hoger is. Hoe de verhoudingen staan, geen idee.

Hoi,

Let er bij aanschaf op, dat je evt. een Win7-64bit versie er op geïnstalleerd hebt. Dan profiteer je optimaal van de 4Gb werkgeheugen en kan je het uitbreiden tot 8.
Daarnaast een grafisch kaartje met eigen werkgeheugen van 512Mb of meer (dus niet 'dedicated').

Even terminologie correctie: eigen geheugen is juist wel "Dedicated". je wil geen "Shared" geheugen

Hoi,
Inderdaad, ik vergiste me. Het moet inderdaad zijn non-dedicated.
Dus voor alle duidelijkheid: bij het vermelden van de specs van de grafische kaart moet er niet staan 'shared' of 'non-dedicated'.

Inmiddels er een aangeschaft en ben toch voor de 15inch gegaan daar we het bakbeest elders geinstalleerd hebben (grote bergingskast heeft soms zijn voordelen) en een desktop replacer niet nodig is. Voor het grote werk van foto's bewerken staat ie nu daar en na een nieuwe moederbord zal ie het weer lekker doen. Voor het overige werk gaat nu m'n DV6-1320 het werk doen (kleinere broertje van de DV7-2250)

Thnx!

In Computer!Totaal van januari, pag. 30:

Allround Windows 7 Notebook
HP Pavilion dv6-1320sd.
Intel Pentium dual-core Mobile T4300 2.1GHz
ATI Radeon HD 4530
320Gb SATA 5400-rpm
4Gb DDR3
Win7 Home Premium 64-bits.

Is 'm dat?

Geweldig ....
Door die 64-bits versie, kan je evt. het geheugen uitbreiden naar 8Gb op den duur.
Een gigantische snelheidswinst dus ...

Ik ben jaloers ..... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan