Welke laptop?

• Onderwerp starter Onderwerp starter rw26
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rw26

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Hallo,

Ik zoek een laptop voor mijn afstudeer periode. Het liefst een 15 inch scherm.
Ik gebruik de laptop om te tekenen in autocad, calculaties maken in een daarvoor bestemd programma en office programma's. Vaak heb ik meerdere van de programma's tegelijk nodig en open staan.

Budget: €450

Ik heb al even rondgekeken en kwam tot deze laptops:

• Packard Bell Easynote TK85-GO-132
    Intel core i5-430M, 3072MB intern geheugen, 320GB harde schijf en voorzien van Windows 7 32-bit versie.
of
  • Acer Aspire 5742-384G32MN
    Intel core i3-380M, 4096MB intern geheugen, 320GB harde schijf en voorzien van Windows 7 64-bit versie.

Welke optie is beter, of zijn er eventueel nog andere opties die beter voldoen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Ik zou dan deze kiezen de Acer en de PB zijn niet erge sterke merken en dit is een prima merk.

Bedankt voor je reactie.
Wat bedoel je met niet erg sterke merken, dat er vaak gedonder mee is?

Hoi,

Ja, relatief komen daar meer problemen mee voor als de andere merken. De acer is zeker geen hoogvlieger.

Is het dan ook zo dat die problemen op de langere termijn voorkomen, maar dat je ze eerder tegenkomt bij de 2 door mij genoemde merken ipv een asus of toshiba laptop?
Want ik heb de laptop voor zo 4,5 maand nodig en dan gaat ie weer weg. Of is het zo dat er zelfs binnen zo'n korte tijd na aanschaf al problemen optreden?

Hoi,

Nee zelf ook ooit dom geweest om een Acer te kopen en stond al rap bij de reparateur maar je moet het natuurlijk treffen maar ik zou het noodlot niet zoeken :D

En een merk als Lenovo?
Is mij niet heel erg bekend namelijk

Hoi,

Is een uitvloeisel van de Ibm van vroeger en is volgens mij niet zo bekend al Asus ,Toshiba wordt ook niet veel aangeboden maar heb je er 1 op het oog dan? Maar wat mankeert er aan de beide Asus-en die we gegeven hebben?

ik heb n laptop voor 370 euro, dat was een aanbieding. hij is duur maar erg goed. het is 'n 15.6 HD LCD scherm. Het is de acer aspire 5736z. hij is inclusief webcam en microfoon.

@Kyranio,

Niet gekeken naar de link van Marcell96 en is algemeen bekend dat het geen best merk is:confused:

Nee sorry ik ben niet zo van de programma's als radar, maar ik ben de uitzending inmiddels wel aan het terug kijken.. (kijk nu inmiddels 4 minuten en ben al genezen van acer)
Met de 2 voorgestelde laptops is niks mis, ik was gewoon even verder aan het kijken.

Bedankt voor de reacties en hulp, ik zal er nog eens over nadenken en de asus laptops zeker overwegen.

volgens mij zijn ze even goed!
gewoon kijken naar de prijs/onderdelen/uiterlijk en dan kies je er een ;)

ik ben zelf wel tevreden met mijn toshiba, ook al vindt ik hem wel een beetje lelijk (plaatje was anders op de site)
maar ik heb nog geen asus gehad, wel een hp (niet nemen!)

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt, dat is mooi! Het is trouwens de Asus K52F-EX887V geworden. Lekker snel, alleen niet zo'n dure video-chip, maar dat is niet nodig, want ik game er nauwelijks mee. Mooi prijsje ook trouwens, € 558 :d

Ik heb een Acer en ik kan er geen goed woord over zeggen..Ze hebben ook een slechte service..Hardware faalt meer dan bij andere merken.

ok nu even alle mensen met klachten over Acer.... geintje XD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan