Welke laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yarable

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2011
Hallo mensen,

Ik heb al 3 jaar de zelfde toshiba satellite L300 waar ik heel tevreden over ben geweest. Alleen wil ik graag een nieuwe laptop die wat makkelijker is mee te nemen. Rond de 11,6 inch lijkt me ideaal (kleiner is heel irritant). Ik heb hem vooral nodig voor school, af en toe film kijken, surfen, msn. Geen ingewikkelde dingen.

Ben al maanden aan het zoeken naar een nieuw laptop. Waar ik nu het meest enthousiast ben geworden is:
Sony VAIO VPCYB1S1E/S
Acer Notebook Aspire One 752h

De Sony is rond de €500 en de Acer is €300. Ik ben student en wil het liefst voor de goedkopere gaan. Maar ben wel bereid om de Sony te nemen als die de €500 waard is.

Wat denken jullie?

Bedankt alvast!

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Misschien is deze dan een goed alternatief prima merk en goedkoper dan de sony.

bij sony betaal je vaak al voor het merk, ik denk dat de sony wel iets beter is, maar zeker geen 200 euro. de acer voldoet naar mijn mening prima aan wat jij zoekt. die van modag is ook prima, maar 1gb werkgeheugen is wel weinig. die zou je dan wrsl nog wel iets uit moeten breiden.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. Is de Asus die Mondag adviseert beter dan de Acer die ik in gedachte heb? Want ze zijn ong even duur.
@Example5, hoe zou ik de werkgeheugen kunnen uitbreiden en hoeveel kost dat?

Hoi,

Volgens mij heeft de Asus een betere specificatie en is een betere merk

Dat geloof ik graag.
Maar vroeg me af hoeveel jaar garantie op de Asus zit, kan ik niet terugvinden op de pagina die je stuurde. Want de Sony heeft 2 jaar, de Acer 1 jaar. Dan neig ik meer naar een langere garantie.

ik denk ook dat de asus beter zou zijn, aangezien de eisen van de TS'er zijn die taken voor de asus gesneden koek
dat over het 1gig werk geheugen, is een beetje waar, voor de rest zou ik gewoon voor de asus gaan,
ik heb ook nog deze, misschien bevalt hem je wel http://azerty.nl/1-1236-400503/msi-x-slim-series-x370-019nl-.html
hij is 13,4 inch is ook niet zo groot

als je gewoon een goede all in verzekering hebt, zou het niks uitmaken :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Over het algemeen geeft Asus ook twee jaar maar morgen een belletje naar Azerty bv. en je weet het en ik vind 200 euro verschil wel veel voor een jaar langer garantie in vergelijk met de Sony

Ik zal morgen even bellen.
Vroeg me nog 1 ding af: de Asus wordt steeds 'netbook' genoemd. Wat ik door het googlen heb begrepen is dat een netbook meer gericht is om mee te internetten. Zal ik verschil merken tussen een 'netbook' en een 'notebook' als ik bijv voor school bezig ben of een film kijk?

Ik zou dan toch gaan voor de HP DM1, veel meer graphische kracht dan de hier genoemd Acer en Asus, waardoor je ook HD films af kunt spelen en zelfs, niet al te nieuwe, spellen kunt spelen (Killing Floor werkt bijvoorbeeld prima). Qua prestaties moet hij ongeveer gelijk zijn aan de Sony, ze hebben dezelfde procesor en dezelfde hoeveelheid geheugen, de HP heeft zelfs een snellere harde schijf.

Ok, eigenlijk zou ik de Lenovo x120e aan willen raden maar die wordt in Europa helaas niet verkocht.

Laatst bewerkt:
Fabrieksgarantie ja, maar binnen een periode van, minstens, twee jaar moet de verkoper ook garantie geven. http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_ad...matie/De_wettelijke_garantieperiode_in_Europa

Ik zou zelf trouwens niet voor de wat zwakkere laptops kiezen omdat hun garantieperiode langer is, de kans is immers groot dat je er niet eens gebruik van zult maken. Daarbij, als je films met en hoge resolute wilt kijken dan ga met een Netbook toch tegen problemen aanlopen denk ik.

Laatst bewerkt:
Daarbij, als je films met en hoge resolute wilt kijken dan ga met een Netbook toch tegen problemen aanlopen denk ik.

Daarom zou ik graag willen weten wat het verschil is tussen een netbook en een notebook en hoe ik dat kan zien.

bij hp kan je overigens wel garantie bijkopen nadat de oorspronkelijke garantie verlopen is. die consuwijzer is altijd leuk, maar er is niks vervelender (ik heb zelf ook in de winkel gestaan) dan een consument die de wijsneus komt uithangen en vervolgens met niet relevante websites etc aan komt zetten. wanneer er wordt aangegeven dat de garantie maar 1 jaar is, is deze namelijk niet opeens 2 jaar, met uitzondering van slechts zeer beperkte onderdelen zoals de batterij. en deze moeten dan ook echt helemaal kapot zijn, en dus niet een 50% kortere levensduur hebben... ga hier dus sowieso niet vanuit, maar laat je keuze afhangen van wat je op de sites leest.

het verschil tussen een net- en notebook ligt volgens mij puur in het formaat? ik denk dat de problemen die bedoelt worden, zijn dat de film kan gaan 'stotteren' omdat er bi jeen hoge resolutie meer kracht nodig is dan bij een normaal dvd filmpje... als ik op mijn laptop (met i5 processor, 4gb werkgeheugen en ssd) bijvoorbeeld een full hd film met meer dan 200% snelheid afspeel gaat hij stotteren/loopt hij heel kort vast. Dit zal wellicht bij een netbook al sneller gebeuren.

de asus is inderdaad prima, maar ik denk dat je tegenwoordig echt niet meer zo naar merken hoeft te kijken. de chips die erin zitten zijn toch zo'n beetje allemaal van andere fabrikanten en asus/acer/hp zetten de boel hooguit nog in elkaar en voegen wat garantie toe.

Laatst bewerkt:
Daarom zou ik graag willen weten wat het verschil is tussen een netbook en een notebook en hoe ik dat kan zien.
Semantiek. Officieel, d.w.z. volgens Intel die de term lanceerde, is een netbook een laptop met een Atom processor, 1GB RAM (hooguit misschien 2GB) en de starterseditie van Windows (die is vrij beperkt geloof ik) al het andere zijn notebooks, hoe snel of sloom ze ook zijn.
de asus is inderdaad prima, maar ik denk dat je tegenwoordig echt niet meer zo naar merken hoeft te kijken. de chips die erin zitten zijn toch zo'n beetje allemaal van andere fabrikanten en asus/acer/hp zetten de boel hooguit nog in elkaar en voegen wat garantie toe.
Maar juist in hoe het in elkaar gezet is kan nogal wat verschil zitten. Denk bijvoorbeeld an de kwaliteit van beeldscherm, toetstenbord en, natuurlijk, de behuizing.

Laatst bewerkt:
volgens mij als een 10 inch laptop een vrij snelle processor zou hebben en aardig wat geheugen is het nog steeds een netbook... gewoon een klein ding dat ergens tussen een normale laptop/notebook en een pda ligt...

tuurlijk maakt het wat uit hoe de boel in elkaar zit, maar bij netbookjes maakt het volgens mij echt heel weinig uit.

Wellicht is dit trouwens leuk leesvoer voor je
http://tweakers.net/reviews/2092/1/round-up-zes-amd-brazos-netbooks-inleiding.html

volgens mij als een 10 inch laptop een vrij snelle processor zou hebben en aardig wat geheugen is het nog steeds een netbook... gewoon een klein ding dat ergens tussen een normale laptop/notebook en een pda ligt...
Zoals ik al zei, het is een kwestie van semantiek, hoe het beestje genoemd wordt maakt in feite niet uit, je kunt beter gewoon letten op wat er in zit.

Laatst bewerkt:
Begrijp ik uit die link dat ik beter kan wachten omdat die netbooks goedkoper worden binnenkort?
Kun je doen, maar dan blijf je wachten, laptops worden constant goedkoper/sneller.
De DM1 is trouwens al een paar tientjes gezakt (was eerst 400) dus daarvan zou ik niet direct een daling verwachten.

Toen ik laatst in de winkel stond, zag ik een Sony van 10,1 inch. Na 3 minuten nadenken heb ik hem maar meegenomen. Wist dat ik er anders nog langer mee zou wachten.

Heb gelukkig geen moment spijt gehad, ondanks 2 grote minpunten:
-het geluid is gewoon slecht.
-ik ontvang heel slecht internet.

Wat betreft dat laatste, zal ik het hier maar stellen om geen nieuw topic te starten:
Op mijn oude Toshiba had ik 3 gb werkgeheugen, en daar ontving ik altijd prima internet (draadloos). Met de sony heb ik 1 gb werkgeheugen en ik heb vaker geen internet dan wel. Heeft het met het werkgeheugen te maken? Hoogst waarschijnlijk zal ik het toch laten uitbreiden naar 2 gb (dat is ook het maximum dan).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan