Welke laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TFarrar

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Berichten
8
Hallo,
Ik ben de laatste tijd wat op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn vervolg opleiding. Nou heb ik er niet zoveel verstand van dus misschien dat jullie mij wat dingen kunnen vertellen..
Ik heb de laptop nodig voor mijn nieuwe studie(Civiele Techniek). Ik moet er dus wel wat ontwerp programma's op kunnen draaien. Voor de rest game ik niet op mijn laptop. Ik ben vaak aan het internetten, muziek luisteren, chatten, etc. Dus multitasken moet hij wel kunnen..
Ik zat zelf te kijken naar:
1. HP g7 (i5-2450M 2.5 GHz / 6GB DDR3 RAM / 500GB HDD / 17.3 inch / AMD Radeon HD 7450M) 600,-
2. TOSHIBA SATELLITE L750-1L8 (15,6 inch beeldscherm / Intel Core i5 2430M / 4 GB werkgeheugen / 640 GB harde schijf / NVIDIA GeForce GT 525M) 600,-
3. Acer Aspire V3-771-52458G50MA (Intel i5-2450M 2.5 GHz / 8GB DDR3 RAM / 500GB HDD / 17.3 inch / Intel HD Graphics 3000) 650,-
4. acer 5750g-52458g1tmnkk (Intel Core i5-2450M / 8 GB Werkgeheugen / 1 TB Harde Schijf / Nvidia GeForce 610M (1GB) / Windows 7 Home Premium 64-bit) 680,- Deze laatste heb ik gezien bij Media Markt en is voor de rest nergens te koop in NL, alleen in Duitsland..

1. Verder weet ik heel weinig over een videokaart. Welke heeft de beste videokaart en wat is de beste keuze?
2. De accu vind ik ook wel van belang. Die moet toch op zijn minst een paar uurtjes mee gaan..
3. Is het verschil tussen een 17" en een 15" zo groot dat een 17" echt irritant is om mee te nemen, of valt dat mee?
4. Wat is voor mij de beste laptop? Eventueel mogen er natuurlijk ook andere suggesties worden toegevoegd..

Alvast Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
1) de HP heeft de "beste" kaart Heel dicht bij de toshiba. De mogelijkheden van alle kaarten zijn beperkt, maar wel volledig en modern.
2) Daar alle varianten gebaseerd zijn op dezelfde architectuur is dit vooral afhankelijk van de meegeleverde batterij.
3) 17" is wel wat groter, daar krijg je ook vaak een iets betere toetsenbord voor terug. Qua gewicht is er ook geen enorm verschil. De werkelijke grootte verschild per type en fabrikant. een HP 17" ultrabook is net zo groot als sommige acer15"
4) persoonlijk denk ik de HP. vormgeving, materiaal, componenten, prijs etc. meegewogen denk ik dat het de beste combinatie is voor de laptops hier gegeven
 
Dit is ook nog een goeie,
in ieder geval betere videokaart dan alle voorgestelde en ook niet zo duur ;)
 
Daar zit maar een 4gb intern in. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat voor mijn eisen. Dus 3D ontwerpprogramma's moeten er goed op draaien. Volgens mij moet je dan een goede videokaart hebben, goede processor en voldoende werkgeheugen. Ik had deze ook nog gezien: http://www.laptopshop.nl/product/167502/category-45702-laptops/samsung-np300e5a-s03nl.html

6gb werkgeheugen
Ik geloof wel een goede videokaart
En ook ideaal om mee te reizen volgens mij.
Wat vinden jullie van Samsung en deze laptop?
 
De videokaart is dezelfde als de toshiba. De HP is grafisch nog steeds sterker. Voor de rest is het nog steeds een eigen afweging. de HP is groter maar heeft ook een hogere resolutie. Er kan dus meer op het scherm.
 
Ga niet voor een 17inc maar voor een 15inc aub. Een 15inc zal net in een normale eastpack rugzak passen en een 17inc niet.
Is vele malen comfortabeler mee te nemen naar school of andere lokatie.
 
Aangezien ik toch heel veel met de laptop moet reizen zal ik de 17,3" laptops afstrepen. (Omdat die ik op het oog heb toch wel echt breder zijn)

Ik heb nu deze samsung die ik jullie al eerder heb laten zien. http://www.mycom.nl/Product/Notebook-en-Netbook-Notebook/Samsung-NP300E5AS03NL2nd-i52450M/1309441
Deze HP http://www.mycom.nl/Product/Notebook-en-Netbook-Notebook/HP-DV66C40ED2nd-i52450M/1310065
En deze samsung http://www.mycom.nl/Product/Notebook-en-Netbook-Notebook/Samsung-NP300E5AS04NL2nd-i52450M/1352896

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen die 2 samsungs? (op de prijs en het gewicht na dan..)
En omdat ik niemand hoor over samsung, vind ik die hp ook nog altijd een optie..
Volgens mij zitten deze 3 laptops erg dicht bij elkaar of is er echt nog een betere?
 
Verschil in harddisk grootte. de S04 staat in mijn lijst als een 13" laptop. Mogelijk een typefout. Voor de rest lijkt de S04 iets beter voor het geld, maar dan moet de data wel kloppen. Op het oog is de afwerking van de S04 wel wat minder.

Ik denkt dat er niet veel commentaar komt op Samsung, omdat ze simpelweg pas kort op de markt zijn. Uitgaande van andere producten zijn ze vaak wel redelijk van kwaliteit, maar ik durf dat niet specifiek te zeggen van de laptops. Als je bij Mycom gaat kopen kun je natuurlijk ook even langsgaan en ze alledrie even bekijken.
 
De MSI blijft beter door zijn krachtigere videokaart en 2x usb 3.0 poorten die de samsungs niet hebben,
Ram kun je altijd nog upgraden als dat nodig blijkt te zijn...

Als je iets moet renderen in je ontwerpprogramma zul je het meest hebben aan een goede videokaart....
 
Ik sta nu op het punt om de hp dv6 te bestellen. Vond het een gaaf apparaat en ik weet wat ik aan hp heb.
Maar hoe is die videokaart? (ATI Mobility Radeon HD7470M)
 
Maar is die veel minder dan bijv de samsung? (NVIDIA GeForce GT 520MX)
 
ja ongeveer dubbel zo slecht, en 3 keer zo slecht als de msi...
 
Nee, hetzelfde. soms zelfs wat beter. De 7450 uit je eerste post (de 17" HP) is wel iets sneller, maar daar heb je het ook over %

edit: @marcel waar haal je "dubbel zo slecht" vandaan. Dat wordt niet ondersteund door enige benchmark.
 
Laatst bewerkt:
@wampier: Unigine Heaven 2.1 scores...
@TFarrar: ik had al zo een vermoede dat het jouw niet meer uitmaakte wat we zeiden en dat je de hp gewoon wou... :rolleyes:
 
@wampier: Unigine Heaven 2.1 scores...
@TFarrar: ik had al zo een vermoede dat het jouw niet meer uitmaakte wat we zeiden en dat je de hp gewoon wou... :rolleyes:

Haha naja wij hebben thuis ook een hp en die loopt nog altijd erg goed. Nooit gedonder mee dus ik weet wat ik aan hp heb. En aangezien ik veel reis met dat ding vind ik het materiaal ook gewoon een stuk aangenamer. Ik snap dat als je echt veel van computers weet en het je interesseert, je ook het beste wil. (Dat heb ik bij racefietsen haha)
Bovendien gebruik ik een laptop niet optimaal. Wat office documenten, internet en dan die programma's maar meer ook niet. Dus ik denk dat een laptop met genoeg werkgeheugen, genoeg harde schijf en een redelijke videokaart genoeg is. Aangezien ik een studentje ben met weinig vermogen wil ik voor mijn geld wel echt iets moois en ik vond de hp er gewoon super uit zien. Hij oogt erg degelijk!

Toch wil ik jullie wel bedanken voor alle moeite! :D
 
De unigine heaven scores waren bij notebookcheck gebaseerd op 1 test met een model met 512MB dedicated mem. Hoewel in UH de 520 zeker wat beter presteert is het over het algemeen geen groot verschil.

Om een uitspraak te baseren op een benchmark die je precies daarvoor uitzoekt en waar de testset "1" is, is wel een beetje "fanboy"-achtig. Twee keer zo slecht is mijns inziens dus nog steeds niet gefundeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan