Welke linux versie moet ik kiezen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter yanik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yanik

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2011
Zucht...Ik zit vrijwel zonder besturingssysteem. De windows xp moet binnen 20 dagen gevalideerd worden, heb het al geprobeerd maar lukt niet, mijn samsung doet het erop niet en toen heb ik aan 1 ding gedacht: Ik ga weer linux downloaden. Ik weet alleen niet welke ik moet hebben. Ik had fedodra 16, maar die gaf best wel koppijn. Ik wil een linux doe zo gemakkelijk mogelijk is. Welke raden jullie aan?

@ Yanik
Kun je niet een duidelijker titel neerzetten, deze is niet echt duidelijk zo

Of je neemt linux mint, die heeft veel weg van ubuntu maar heeft er wat zaken aan toegevoegd.

Laatst bewerkt:
Ubuntu toch? Waar kan ik de meeste recente versie downloaden? Ik heb namelijk geen internet op het moment, dus moet ik iemand via facebook vragen om het te downloaden, zodat ik bij die persoon langs kan om de het op cd te branden. Die persoon snapt niet veel over linux downloaden en enz.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de titel aangepast, zucht is niet echt een duidelijke titel.

nou zit ik weer met een prob. Kijk...ik heb nu xp, maar wil de schijf partitioneren om ubuntu ook te installeren. Hoe kan ik dit doen vanaf xp? Met partitioneren bedoel ik dat ik de schijf in twee wil delen.

Laatst bewerkt:
nou zit ik weer met een prob. Kijk...ik heb nu xp, maar wil de schijf partitioneren om ubuntu ook te installeren. Hoe kan ik dit doen vanaf xp? Met partitioneren bedoel ik dat ik de schijf in twee wil delen.

mensen ik moet dit echt weten

Laatst bewerkt:
Om dat te doen, zou ik in 1ste instantie Gparted aanbevelen.
Het is echter niet nodig om dit eerst te doen. Vanaf de installatieschijf wordt al een mogelijkheid gecreeërd om Ubuntu naast Windows te installeren. Start bij voorkeur Ubuntu uitproberen en installeer vanaf dit punt
Lees deze uitgebreide installatiehandleiding voor meer informatie.

Gewoon een aantal linux versies uitproberen, en kijken welke het beste aan je wensen voldoet ..

Suc6! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan