Opgelost welke linux versie op hp mini

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
hp mini 110-1100
cpu intel n270 1,6ghz
2gb geheugen
Ik wil er Logitech Media Server op zetten. Welke versie met de beste/makkelijkste UI past?

edit: is wel 32 bit!
 
Als ik zoek naar 32 bit Linux distributies dan vind ik al een hele hoop.
 
Zie ook dit:

Inmiddels wordt Squeezebox niet meer ondersteund. Ik ben er bovendien ook al 8 jaar geleden vanaf gestapt.
 
Stap 1. Kies een Linux die ook past bij de requirements van de software -> https://support.logi.com/hc/en-in/a...lling-Logitech-Media-Server-software-on-Linux
Dat is een heel goede tip!
debian lukt niet want ik krijg de melding dat ik iets mis en als ik daar naar google ben ik niet de enige. heeft iets te maken met de netwerkaart. En dan moet ik gaan zoeken hoe wel en dan kom ik in technische bomen/bos en haak ik af.
ik ga nu een van de anderen die genoemd staat onder RPM proberen. nog een tip welke?
 
@muman Vergeet niet dat Logitech Media Server niet meer ondersteund wordt.
Stap 1 loopt al uit in een 404 - Not found.
 
Zie ook dit:

Inmiddels wordt Squeezebox niet meer ondersteund. Ik ben er bovendien ook al 8 jaar geleden vanaf gestapt.
LMS is open source met een grote community. Kijk op slimdevices forum. Ook zonder de servers van Logitech.
 
debian lukt niet want ik krijg de melding dat ik iets mis en als ik daar naar google ben ik niet de enige. heeft iets te maken met de netwerkaart. En dan moet ik gaan zoeken hoe wel en dan kom ik in technische bomen/bos en haak ik af.
ik ga nu een van de anderen die genoemd staat onder RPM proberen. nog een tip welke?
Debian wordt veel gebruikt. Waar loop je exacte op vast? Wat gebeurt er? Wat heb je al gevonden?
 
b43-open/ucode5.fw
Deze onder andere mist. 'not free' staat er nog bij.
En dan komt de vraag of ik die apart via usb wil installeren ja of nee. Ik heb dit niet dus nee aangevinkt. Maar later blijkt dat ik ook geeninternetverbinding kan maken en dat heeft er vast mee te maken. Ik zie veel technische taal op internet maar ik heb een foolproof stappenplan nodig. Of een andere linuxversie.
 
Waar zie dat die mist? En wat heb je zoal gevonden?
 
Laat dat bos en die bomen dan eens zien?
 
Jij ziet vast een mooi aangeharkte tuin waar ik bos en bomen zie. Kan je je inleven dat ik geen deskundige ben en daarom hier op dit forum hulp zoek? Kijk hier een paar websites en als ik die open klik snap ik er niets van. Jammer, maar als debian geen werkende installatie oplevert ga ik voor wat anders.

Dus de vraag is nu welke andere linux? dit staat op de website van Logitech:
RPM Linux includes Red Hat, SUSE, Mandriva, Fedora and others.
 
Dáár kan ik wat mee. 🙂
Ik ga eens kijken wat ik erover kan vinden.
 
Werkt een bekabeld LAN-netwerk wel?
 
Ja, geprobeerd. maar op de plek waar ik hem wil gebruiken heb ik geen wired internet.
Ben inmiddels bodhi aan het uitproberen en die heeft ook probleem met wifi internet.
broadcom bcm4312 heeft het voordien altijd gedaan. Maar de info die zowel bodhi als debian teruggeeft is dat er drivers ontbreken. denk ik als leek.
 
wifi van bodhi linux werkt!
bedraad en dan mbv deze pagina worden alle drivers gedownload en wifi werkt nu!
Dank voor het meedenken en de tip om bedraad aan te sluiten.
 
next step het downloaden van LMS 8.5.0 (de versie die werkt zonder verwijzing naar de servers van logitech!) Maar dat downloaden lukt niet: de download start gewoon niet. geen enkele versie. Dus als ik weer tijd heb misschien toch weer debian proberen.
 
Wat lukt er niet aan? Als je wat meer uitgebreider kan zijn dan 'het lukt niet', dan kunnen we beter helpen. Voor hetzelfde geldt is de batterij van je muis leeg, of zit er een blokkade op je netwerk. Dit kan echt zoveel verschillende oorzaken hebben die we kunnen benoemen. Als je specifiek bent, dan kunnen we ongetwijfeld precies zeggen wat er mis is.
 
ik heb de download gevonden in Bodhi. ik heb nu een debian en rpm versie. Maar hoe installeer ik dan het programma? In windows gewoon dubbelklik maar in linux een commando maar dan moet het er ook een pad naar het downloadbestand? Hoe werkt dat in linux?
 
Terug
Bovenaan Onderaan