Welke Linux versie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilco4

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
Hoi, ik heb nu windows 98SE, maar wil eens wat anders. Ik zat aan linux te denken, maar is er een versie van linux die mijn computer aankan?

Mijn specs:

Intel Pentium III 667 MHZ
128 MB RAM
8GB HD

Ubuntu is inderdaad vrij zwaar voor jouw PC. Je kan dan beter Xubuntu nemen, die is gebaseerd op Ubuntu, maar door het gebruik van Xfce ipv Gnome een stuk lichter. Als je wat meer moeite wilt doen kan je ook hier eens kijken.

Bedankt voor je antwoord. Ik heb daarnet Ubuntu geinstalleerd, alles ging prima, totdat ik verbinding met internet wilde maken. Ik gebruik een Speedtouch 120g, nu kan ik hier geen software voor vinden voor Linux. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Als in de gelegenheid bent om d.m.v. een kabel verbinding met je router te maken dan is dat een optie, dan zal het vrijwel meteen werken, en kun je Ubuntu updaten. Daarna denk ik dat je opzoek moet gaan naar de drivers die bij je draadloze adapter of netwerkkaart horen en die installeren.(Als je mazzel hebt zitten ze in de update en herkent je systeem de adapter)
En als je niet met kabel bij je router kunt komen dan kun je de drivers voor je draadloze netwerk adapter/kaart zoeken op een andere computer en ze meenemen d.m.v. USB-stick bijv.
Dan rest nog het installeren. Maar dat kun je vinden op het Ubuntu forum.(voorzetje NDISwrapper)

Ik ben niet in de gelegenheid een kabel-verbinding met mijn router te maken. Helaas kan ik ook de driver voor mijn chipset niet vinden. Mijn PCI ID is 10b7: 9050. Weet iemand hoe ik aan deze driver kan komen ?

ik ben alweer een stuk verder, heb de driver nu geinstalleerd. Als ik "ndiswrapper -l" intyp, komt er te staan: BT4501D driver present, hardware present. Nu weet ik niet hoe ik verder moet gaan, als ik op Systeem -> Beheer -> Network klik, zie ik geen wireless connection in het rijtje staan. Weet iemand wat ik nu moet doen?

ndiswrapper -a 10b7:9050 BT4501D

Zo uit mijn hoofd, want het was dacht ik 'ndiswrapper -a devid driver'.

Als ik dat intyp in terminalvenster, krijg ik "ndiswrapper option" te zien, wat moet ik daarmee doen?

ik heb mijn free drivers (bcm43xx) nu geblacklist, dat had ik nog niet gedaan. Ik kom er nog niet uit, als ik de stappen volg, dan moet ik het netwerk configureren. Als ik dan naar Systeem --> Beheer --> Network ga, zie ik op het venstertje geen "wireless connection" staan. Ook brand het lampje op mijn 120g niet. Heeft iemand een idee wat te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan