welke linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Stel, ik wil linux. Nu weet ik geen foque van linux en ik zoek dus een simpele uitvoering. Welke kunnen jullie me aanraden? Ik zoek een echte noob versie. Fedora is ook leuk, maar dat kost mij 4 cd's in plaats van 1. Lycoris past wel op 1 cd.

Knoppix is leuk maar erg traag vanaf de cd.

Geplaatst door hangmat
Knoppix is leuk maar erg traag vanaf de cd.

Als ik het goed heb moet je knoppix van zo'n bootable cd ook kunnen installeren. Zeker weten doe ik het niet en ik zou je ook niet kunnen vertellen hoe je dat zou moeten doen.

PS je zou ook met een paar CD-RW's kunnen gaan werken zodat je de cd's nog weer kunt hergebruiken.

De groeten,
Mark

Mandrake, Suse en RedHat zijn goed bruikbare distributies. Je hebt ook bij deze versies vaak meerdere CD's nodig.

Knoppix kun je zeker installeren op je harde schijf.
Daarvoor kun je een speciale bootdisk maken.
Deze bootdisk kun je maken met rawrite, dit staat in het mapje knoppix op de cd.

linspire en xandros zijn de beste, het is simpel en het maakt linux leuk, en voor iedreen je heb geen gedoe met meer met linux.:cool: :cool:

Geplaatst door brianm!
het maakt linux leuk

Leuk te horen dat deze distributies het zo makkelijk maken, zo is Linux voor iedereen haalbaar :) Ik loop zelf nog regelmatig tegen kleine probleempjes in Debian waarbij ik denk dat de meeste computersgebruikers nooit zelf dergelijke problemen kunnen oplossen. De 'click-n-run' distributies zijn de ideale oplossing :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan