welke mappen moet ik verplaatsen ik naar de server

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisM

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Op mijn localhost heb ik een website gemaakt en ik weet niet welke mappen moet ik naar de server verplaatsen.
Dit zijn mijn mappen:

1. Map dev bevat de volgende map: XAMPP.
2. XAMPP bevat o.a. de volgende mappen: phpMyAdmin, mysql, tomcat, php, perl, apache, htdocs.
3. htdocs bevat o.a. de volgende mappen: wordpress, xampp.
4. wordpress bevat o.a. de volgende mappen: wp-includes, wp-contant, wp-admin. Plus de volgende files: .htaccess, index.php, wp-config.php, etc.
5. wp-contant bevat o.a. de volgende mappen: Themes, plugins, images, uploads, etc.
6. themes bevat o.a. wordpress theme en mijn eigen subtheme.

Laatst bewerkt:
Allereerst dien je wordpress apart te installeren op je domein. Raadpleeg daarvoor even deze handleiding.
Als je binnen wordpress werkt kun je niet zomaar je website lokaal onwikkelen en dan met ftp uploaden. Wordpress zet de content namelijk in database tabellen.

Website heb ik wel lokaal ontwikkeld en het werk perfect. met FTP verplaats ik de code en de content naar de server.

Laatst bewerkt door een moderator:
En ik zeg nu juist dat dat niet zomaar met ftp kan. Wordpress zet jouw website in een mysql-database. Die zul je lokaal moeten exporteren en op de server importeren. Dat kan via phpMyAdmin.

En ik zeg nu juist dat dat niet zomaar met ftp kan. Wordpress zet jouw website in een mysql-database. Die zul je lokaal moeten exporteren en op de server importeren. Dat kan via phpMyAdmin.

Klopt, DB heb ik via phpMyAdmin geëxporteerd en geïmporteerd. Dit ging makkelijk. Het probleem heb ik met het installeren van wordpress en het verplaatsen mijn maps (wp en code) naar de server. Op het internet heb ik verschillende handleidingen gevonden, maar deze komen niet overeen met de mappenstructuur van mijn hostingprovider.

Ik heb hier het boek Kickstart WordPress en die beschrijft dit onderdeel vrij uitgebreid.

Bij stap nr. zoveel moet je C:\Program Files\xampp\htdocs\wordpress in z'n geheel kopieren naar de hoofdmap bij jouw hosting provider. Moet je alleen nog even weten welke map dat dan is bij jouw hosting provider.

Wordpress 3.4.1 heb ik automatisch geïnstalleerd en staat onder de map httpdocs/siteapps/765…. /
De laatste versie 3.4.2 kan ik automatisch niet instaleren.
De www.example.nl/wordpress toont nu wel Hello world.

De bedoeling is het tonen van mijn theme en wordpress 3.4.2 en deze staan onder de map: httpdocs/webspace/example.nl/
Volgens de handleiding moet ik mijn website plaatsen in de map example.nl.
Citaat:
“Vervolgens dubbelklikt u op de map httpdocs. Vervolgens klikt u op de map van uw domeinnaam (bijvoorbeeld: example.com). In deze map dient u uw websitebestanden te plaatsen, zodat deze op internet te zien zullen zijn.”

Dit heb ik gedaan, maar ik zie alleen dit :

“Error occurred: 403 - forbidden

Dit heb ik gedaan, maar ik zie alleen dit :

“Error occurred: 403 - forbidden

Ik zou eens zoeken op die foutmelding.

Ook op het forum van Wordpress is iemand daar blijkbaar al eens tegenaan gelopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan