Welke medion erazer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomkey

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2011
Berichten
8
Hoi,

op dit moment heb ik een medion erazer x6812 gaming laptop. Ik heb die nu ongeveer een jaar en hij laadt nu niet meer op. Ik heb het nog geprobeerd te solderen maar dat kan bijna niet omdat het op het moederbord vast zit met een pinnetje. Dat pinnetje is afgebroken en wil ik dit laten reparen dan kost dat mij ongeveer 300-400 euro. Ik heb dus besloten om een nieuwe laptop te kopen.

Ik ben dus weer op zoek naar een nieuwe game laptop maar het liefst niet te duur. Ik zit te denken aan
http://www.medion.com/nl/electronic...=Kategoriekachel-Hotspots&utm_term=30013453A1

Hier heb ik nog een link waar nog andere soorten medion erazers staan, misschien kan iemand anders mij nog een andere aanraden die misschien beter is en niet zo heel veel duurder?


http://www.medion.com/nl/electronics/cat/Gamer+laptops/gamer_notebooks_20
 
De medion erazer x6812 beschikt over een blubasic pl018 plug, omdat het een notebook is met zware hardware vraagt deze heel veel stroom Al die stroom moet door dat ene plugje. Medion heeft daarvoor een vekeerde plug gekozen. Deze kan door te hoge weerstand van de plug smelten van binnen! Een tip is om ALTIJD de accu erin te laten zitten aanaangezien deze als back-up dient voor de laptop en deze ondersteunt de voeding via het lichtnet. Terugsturen heeft geen zin. Ze smeren je een nieuw moederbord, beeldscherm en behuizing aan. Terwijl het alleen om de plug gaat. Mijn tip is op YouTube kijken hoe het vervangen van de zogenaamde DC jack in zn werk gaat. Schroef hem uit elkaar en breng het moederbord naar een reparateur. Vele malen goedkoper. Begin niet zelf aan het vervangen tenzij je echt weet waar je mee bezig bent. Je kan namelijk met een te zware bout het moederbord vernietigen. Een moederbord bestaat uit 5 lagen. Dit betekend dat elke laag voeding moet krijgen. Denk aan een parkeergarage. Door die 5.lagen loopt een busje en als die losraakt door te heet desolderen is het einde oefening. Ik hoop dat dit voor andere lezers ook een duidelijke uitleg geeft!
 
Welkom Bramsmit2009,

Volgens onze voorwaardes is het niet toegestaan op topics te reageren ouder dan 3 maanden, dit topic is uit 2011 en is ouder dan 3 maanden. Daarom gaat het topic dan op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan