Welke merk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bredaboy90

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2006
Hallo,

Wie heeft er ervaring van merken van een Hardisk?

Welke is het beste?

Samsung, Seagate of Western?

Ik wil de harddisk graag bij CD-romland halen maar welke merk is het beste?

http://www.cdromland.nl/?siteOption=producten&mmID=5&subID=0
Je moet kijken onder "harddisks S-ATA", ik wil graag eentje van 320GB :cool:

Ik heb nu Deze maar die is nu gecrasht...

Groeten,
Desmond

Laatst bewerkt:
Tsja, verstand van.
Het blijft altijd een dosis geluk hebben en gebruik je goede koeling, zodat ook de schijven niet te heet kunnen worden en hoe vaak schrijf en delete je van zo'n schijf.
Iets wat als beste uit bepaalde testen komt kan bij een ander snel defect zijn.

Daarom misschien naar ervaringen van anderen kijken.

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid HD's van Seagate.

Tsja, verstand van.
Het blijft altijd een dosis geluk hebben en gebruik je goede koeling, zodat ook de schijven niet te heet kunnen worden.
Iets wat als beste uit bepaalde testen komt kan bij een ander snel defect zijn.

Daarom misschien naar ervaringen van anderen kijken.

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid HD's van Seagate.

Ok als iemand anders ervaring heeft zeg het dan, ik zie bij de site van CD-romland ook behuizingen 2,5" en behuizingen 3,5" staan, moet ik daar rekening mee houden of niet?

Groeten,

2,5" = Laptopschijven
3,5" = Standaard desktopschijven

waarom formatteer je de oude disk niet.
en er zijn geen slechte harddisken hoor.
ja behuizing moet je ook op letten.
3,5 is normaal voor een desktop.

waarom formatteer je de oude disk niet.
en er zijn geen slechte harddisken hoor.
ja behuizing moet je ook op letten.
3,5 is normaal voor een desktop.
Ik had hem geformateerd en opnieuw windows erop gezet en ik kan na 3 dagen weer niet op windows en elke keer krijg ik een data error...

Volgens mijn vader die computer repareert, is mijn harde-schijf gecrasht...

Ik heb echt al 3x windows opnieuw geinstalleerd maar hij blijft het maar niet doen, ook niet nadat ik gepartioneerd en windows erop heb gezet...

Niets heeft het eeuwige leven, dus ook een HD niet.
Maar of dat nu aan het merk ligt, ik betwijfel het.
Het blijft geluk hebben.

Zomaar even een voorbeeld:
Twee identieke PC's, dezelfde dag geinstalleerd met dezelfde hard en software, alleen een andere administratiemedewerker die elke dag andere dingen op de PC zit te bewerken.
De ene PC loop al 2 jaar goed en de andere had na 5 maanden een nieuwe HD nodig.

Begrijp je

ook al een format tooltje van de leverancier gebruikt.

Niets heeft het eeuwige leven, dus ook een HD niet.
Maar of dat nu aan het merk ligt, ik betwijfel het.
Het blijft geluk hebben.

Zomaar even een voorbeeld:
Twee identieke PC's, dezelfde dag geinstalleerd met dezelfde hard en software, alleen een andere administratiemedewerker die elke dag andere dingen op de PC zit te bewerken.
De ene PC loop al 2 jaar goed en de andere had na 5 maanden een nieuwe HD nodig.

Begrijp je

OK het is een kwestie van geluk dus, maar moet ik nu bij 3,5" kijken of gewoon bij Sata-Harddisk?

Voor een PC moet je dus voor 3,5 inch kijken maar het ligt er aan of je SATA kwijt kan op het MOBO

Voor een PC moet je dus voor 3,5 inch kijken maar het ligt er aan of je SATA kwijt kan op het MOBO

Ja dat kan ik, maar bij cdromland staat dus een onderdeel 3,5 inch en Sata maar volgens mij is dat hetzelfde?

http://www.cdromland.nl

EDIT:
Laat maar heb het al bij 3,5 inch staat overige onderdelen voor de HD, zet hem al op OPGELOST :p

Laatst bewerkt:
Nou sorry, maar in de link die je geeft hebben zet het over behuizingen 2,5 en 3,5 inch en 2,5 inch schijven die dus voor Laptops bedoeld zijn.
Verder staan en IDE en SATA schijven

PS: Je hebt het bericht aangepast, dus nu klopt er iets niet meer in mijn antwoord

Laatst bewerkt:
Nou sorry, maar in de link die je geeft hebben zet het over behuizingen 2,5 en 3,5 inch en 2,5 inch schijven die dus voor Laptops bedoeld zijn.
Verder staan en IDE en SATA schijven
Ok harstikke bedankt voor je moeite en tijd...

MVG,
Desmond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan