Welke mini laptop?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ekoj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ekoj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Hallo,
ik ben op zoek naar een mini-laptop voor mijn studies.
Het is wel een laptop voor erbij. Mijne laptop is te zwaar om steeds mee naar de lessen te nemen. Daarom een mini-laptop.

Nu twijfel ik nog tussen de samsung nc10 of de acer mini laptop?
heeft iemand ervaringen met deze twee laptops?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
bedankt!

Mag het ook een mening zijn over een ander merk? Ik heb toevallig tussen Kerst en Oud en Nieuw mijn met de Kerst bestelde netbookje binnen gekregen en.....................
(ik wacht even af of je mijn mening over dat 'andere' merk wil weten.)

Mag het ook een mening zijn over een ander merk? Ik heb toevallig tussen Kerst en Oud en Nieuw mijn met de Kerst bestelde netbookje binnen gekregen en.....................
(ik wacht even af of je mijn mening over dat 'andere' merk wil weten.)

Hallo,
natuurlijk mag je ook een mening geven over een ander merk!
bedankt voor je reactie.

Oké dan, ik heb ongeveer 9 maanden gedaan over het zoeken naar zo'n ding. Ik had daarvoor een Psion MX5 (voor insiders van digitale agenda's een begrip).

Ik heb echt álle merken en types voorbij laten komen en uiteindelijk is de keuze gevallen op de Toshiba NB200-13P.

Ik heb deze via het internet besteld bij OBCS met (standaard) Windows 7 als OS en tegelijkertijd bij hen de garantie opgerekt tot 3 jaar. Kostte mij slechts 25 euro extra, totaal prijs € 401,28. Daarna een 2 gig geheugenreepje erin gezet (kostte iets van 59 euro) en de allernieuwste draadloze muis van Logitech erbij gekocht 'Anywhere MX' (kostte een vermogen zo'n muis -> iets van 75 euro). Ook een USB DVD brandertje erbij gekocht (kostte iets van € 45,--)

Dan nu de ervaring met het ding: Toshiba was / is m.i. sowieso de Rolls Royce onder de laptopfabrikanten (of, mogelijk wat objectiever en genuanceerder: één van de Rolls Royces onder de laptopfabrikanten), maar dit netbookje slaat werkelijk alles. Hij gaat als een raket en is zeer, zeer zuinig met het energieverbruik.
Daarnaast heeft de NB200-13P een grotere hdd dan die jij hierboven noemt én een net iets snellere processor.
Bekijk de specs, bekijk de website van OBCS en beslis of je voor Acer, Samsung of misschien toch de Toshiba gaat. Succes met je beslissing.

Website OBCS : Klik

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!
ik ga het eens bekijken

groetjes joke

Laatst bewerkt door een moderator:
Specs van mijn miniatuurtje:

Merk: Toshiba
Bestelcode: PLL23E-00R00CDU
Categorie: netbooks
Extra informatie:
EAN code(s): 4026203728356

Garantie info: Laptop: 1 jaar pickup & return (BeNeLux); (voor € 25,-- dus opgerekt naar 3 jaar) Batterij: 1 jaar

NB200-13P Intel® Atom™ N280 1.66 GHz/ DDR2 RAM (800 MHz) 1 GB/ 250 GB/ 10.1" TruBrite® WSVGA TFT/ Mobile Intel® GMA 950/ Wi-Fi® (802.11(b/g)/ Windows® 7 Starter 32-bit

58k

De NB200 is uw ideale partner voor onderweg of als tweede notebook.

De Toshiba mini-notebook serie biedt u een ultra portable notebook, voorzien van de nieuwste technologieën en tegen zeer aantrekkelijke prijzen. Met een gewicht van slechts ca. 1kg is de mini-notebook uw ideale partner voor onderweg of als tweede laptop. Thuis en onderweg over het web surfen en altijd en overal uw e-mail checken.

Specs Alternatieven Opties

Processor
Processor-kloksnelheid 1660 MHz
Processor Intel Atom N280
Processorfamilie Intel Atom
Front-side bus processor 667 MHz
Geïnstalleerde processorcache 0.5 MB
Geheugen
Intern geheugen 1024 MB
Kloksnelheid geheugen 800 MHz
Maximum intern geheugen 2 GB
Intern geheugentype DDR2
Schijf
Opslagcapaciteit harde schijf 250 GB
Rotatiesnelheid 5400 RPM
Opslagmedia
Geïntegreerde kaartlezer
Compatibele geheugenkaarten SD™, MultiMedia Card™
Beeldscherm
Beeldschermdiagonaal 25.7 cm (10.1 ")
Resolutie 1024 x 600 Pixels
Beeldscherm TruBrite® WSVGA TFT
Camera
Ingebouwde camera Ja
Netwerk
3G network access module
Draadloze technologie Wi-Fi® 802.11b/g
WLAN verbinding
LAN met kabels
Bluetooth
Video
Grafische adapter Intel® GMA 950
Maximum geheugen grafische adapter 224 MB
Audio
Ingebouwde microfoon Ja
Audiosysteem 24-bit
Besturingssysteem/software
Inclusief besturingssysteem Windows 7 Starter
Besturingssysteem/software
Gebundelde software Toshiba Photo Service
Toshiba Recovery Media Creator
Google Pack
Connectivity Doctor
ConfigFree™
Trial software McAfee® Internet Security Suite
Microsoft® Works, Microsoft® Office Home & Student 2007

Kleur
Kleur Zilver
Verbindingsmogelijkheden
USB 2.0 poort(en) 3
VGA (D-Sub)poort(en) 1
Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgang 1
Microfoon, line-in ingang Ja
Aansluiting voor netstroomadapter Ja
Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten 1
Technische details
Aanwijsapparaat Touchpad
Aansluitingen

Energie
Batterij levensduur 9.1 uur
Batterijtechnologie Lithium-Ion
Gewicht en omvang
Gewicht 1330 g
Hoogte 25.4 mm
Diepte 211.5 mm
Breedte 263 mm
Toetsenbord
Aantal toetsen 86

Mocht je een budget hebben van +€ 1000,-- dan weet ik nog wel een andere leuke 10", maar die vond ik qua prijsstelling toch te gortig worden. Dat machientje heeft wel zodanige specs, dat menig desktop er een puntje aan kan zuigen. ;) :D

Ik zou het wel grappig vinden als je ooit nog een keer zou posten welke het uiteindelijk is geworden.

Laatst bewerkt:
ik heb een asus eee-pc en die bevalt prima. Maar hij is wel een beetje érg klein.

ik heb een asus eee-pc en die bevalt prima. Maar hij is wel een beetje érg klein.
Daarom zijn het ook geen laptops maar netbookjes.

Als je topicstarter wil helpen dan doe je er m.i. goed aan om te vertellen wélke je precies hebt en waarom deze goed bevalt, dan kan hij jou machine meenemen in zijn overwegingen. Alleen een merknaam noemen zonder type voegt m.i. weing toe aan dit topic. (er zijn er zoveel bij Asus)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan