Welke moederbord en Processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fenerlikadir

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2007
hallo,

ik heb een paar vraagjes.

ik heb nu een packard bell imedia studio.

Pentium 4 3.0 GHz
512 MB Ram(2 x 256 DDR 333)
200 GB 7200 rmp Harde schijf
DVD & DVD+/-RW
TV Tuner
Videokaart : Ati Radeon 9600 SE 128 MB
S/PDIF
Modem 56 kbps

Moederbord: Gigabyte GA-8s648FXM2

mijn huidige pc draait op ddr 1 en ik zou graag een moederbord willen kopen waarop ik en ddr2 en dual core kan draaien en natuurlijk mijjn oude hardware erbij gebruiken.
zoals hardeschijf,dvd en dvd rw rom,discette station en mijn video en geluidskaarten etc.
mijn hudige processor moet er ook op kunnen draaien(tijdelijk) want ik heb niet zo'n groot budget
waardoor ik niet alles in een keer kan kopen.

dus mijn vraag is welke moederbord en uiteindelijk processor(wel Dual Channel) raden jullie me aan?
en moet ik dan ook een ander voeding kopen?

Alvast Veel Bedankt!

dan heb je de pech prijs er bestaat geen bord meer met een AGP slot .
en ook niet voor ddr geheugen .
kijk naar een 939 bord tweedehands bv de ASUS A8V daar zit nog een agp slot op en ondersteund ddr dual channel geheugen en dan kan daar op een athlon 64 of een athlon x2 .
maar ja de bottel nek is en blijft het agp slot en geheugen
maar ik zie dat je geheugen ook maar op 166/333MHz draait pc2700 .
dus dan wordt het verhaal weer anders .
dan zit er maar een ding op verkoop die hap en met wat bij leggen koop dan een nieuw bord geheugen graka cpu psu moet 24 pins zijn .
uithuilen en op nieuw beginnen is van wim kan geweest dat liedje .

Is dit iets voor je? AGP en PCI-e, staat alleern niet bij op welke snelheid, DDR1 en 2 kan erop.

Ik heb zelf ook een Packerd Bell Imedia Studio die ik compleet van binnen heb vervangen.
Je wil de Pentium 4 3Gz processor voorlopig blijven gebruiken, maar die maakt gebruik van Socket 478 en daar zijn haast geen mobo's voor te koop.
Ik heb nu net een nieuw mobo, geheugen en processor aangeschaft, maar ik had mijn mobo al een keer eerder vervangen en er was toen niet veel keus.
Je zal hoe dan ook gelijk een andere voeding moeten aanschaffen, want ook daar is stevig op bezuinigd door Packard Bell door er een 250w in te stoppen.
De kosten van mijn update waren Mobo: €79;Geheugen 2GB :€89 , Processor AMD : €99 en gelijk Vista Home Premium OEM: €99.
Totaal € 376 voor een PC die weer even mee kan.
Voeding en DVD brander had ik al vervangen en videokaart had ik nog liggen.

de asrock am2nf3-vsta.
lijkt me prima
je hebt dan agp8x
4xddr2 tot 800mhz
en dualcore ondersteuning+quadcore ondersteuning.
vanwege de nieuwe socket am3 die ook overweg kan met de am2 moederborden.
en je hebt dan ook nog sata2
maar dan zul je een amd proc moeten kopen en je pentium moeten verkopen.
als je dat doet dan zul je beter af zijn dan de andere boarden met agp.
omdat de dualcores nog duurder zijn dan amd (deze presteren wel iets beter maar je hebt dan wel 4xddr2ondersteuning enz....

Laatst bewerkt:
Even ter aanvulling op mijn bericht hierboven:
Ik heb voor de MSI K9NBPM2-FID gekozen, omdat daar 2 IDE controllers opzit voor 4 apparaten.
Bovendien 4 SATA aansluitingen en DDR II 800 ondersteuning.
Als processor een AMD Athlon™ 64 X2 EE 4600+ lekker snel en maar 65watt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan