welke moederbord en processor??

Status
Niet open voor verdere reacties.

briezertje

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
hoi allemaal.

ik heb een hp dc 5750 micro tower en een amd sempron 3600+ processor.echter vind ik deze veel te traag worden aangezien ik nu vol films aan het branden ben en zo.

zouden jullie mij een voorstel kunnen doen welke processor en moederbord ik het beste kan aanschaffen.
de dingen die ik er dagelijks mee doe.
en nog wat andere kleine dingetjes

intenet.
af en toe een spel.
downloaden via newsleecher.
office.
en kazaa.
foto's op cd branden( dit doe ik niet dagelijke's )

graag hoor ik als je meer info nodig hebt..

groetjes en alvast bedankt

danny

Wat is je budget?

Wat moet er op het moederboard:

• VGA
    Geluid
    Wifi
    Veel/weinig USB
    Parallel port
    firewire
    etc

Ron

hoi allemaal.

ik heb een hp dc 5750 micro tower en een amd sempron 3600+ processor.echter vind ik deze veel te traag worden aangezien ik nu vol films aan het branden ben en zo.

zouden jullie mij een voorstel kunnen doen welke processor en moederbord ik het beste kan aanschaffen.
de dingen die ik er dagelijks mee doe.
en nog wat andere kleine dingetjes

intenet.
af en toe een spel.
downloaden via newsleecher.
office.
en kazaa.
foto's op cd branden( dit doe ik niet dagelijke's )

graag hoor ik als je meer info nodig hebt..

groetjes en alvast bedankt

danny

Gelet op je gebruikseisen heb je helemaal geen 'zware' configuratie nodig, op één uitzondering na, maar daar heb ik dan eerst nog wel een vraagje over:

bedoel jij met branden dat je complete dvd rips brandt, óf bedoel je dat je de films binnenhaalt als .avi's en dat je ze eerst moet encoderen naar vob. bub. ifo's en dán pas brandt?
Als dit laatste het geval is dan heb ik slechts één advies voor je: koop een i7 processor en plaats 'm om het even op welk i7 moederbord van honderd of honderdvijftig euro en je bent klaar.

Als je DVD rips brandt, m.a.w. niet hoeft te encoderen ga je weinig opschieten met een snellere processor.

Het is namelijk het encoderen (omzetten van .avi naar DVD files) wat veel rekenkracht vergt, niet het branden zelf.

Laatst bewerkt:
En doe je veel aan rarren en parren? (als je het veel gebruikt dan weet je wat het is)

En spellen betekent dat je ook een goede videokaart moet hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan