welke moederbord met welke videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
ik wil een nieuwe processor want zelf heb in nog een pentium 4

ok wat ik wil gaan doen met de pc:

sims 2, downloaden, div muziek programmas gebruiken, fotos bewerken (fotoshop) en div. 3 spellen.
vaak bij bovengenoemde blijft mijn pc traag.

ok het volgende systeem heb ik samengesteld:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
intel core2duo e8500 3.16g 6mb box
asus p5kpl de luxe moederbordkaart.
4gb ddr2 geheugen
nvidia geforce 9600 met 1024 mb pci-e
n\-serie 300 mbit wlan wifi pci kaart
650watt voeding
met kast en inbouw + voeding
639€ inclusief btw
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
hardeschijf neem ik over moet via sata worden aangesloten.
dvd spelers,muis,toetsenbord,monitor neem ik ook over.
evt ventilatie komt ten goede koop mogelijk nieuwe kast.

maar hoorde dat de moederbordkaart niet perfect is dat de asus 5q beter is???

en de videokaart veel beter moet zijn??? (begrijp niet wat 1024mb pci-e is)
videokaart is sneller dan de processor of zie ik dit verkeerd????

wie goed idee voor samen stelling voor mijn pc???

tuurlijk kan het beter maar max. 700-750€ te besteden. (incl, btw)

p.s. quadcore wil ik niet ik wil xp blijven gebruiken!

wat heb ik aan deze info????:(

een ouadcore wil ik niet en met deze info kom ik niet ver

De reden dat Theblindman dat zo zegt, is omdat hij uit die laatste zin opmaakt dat je volgens jou redenering geen XP op een quadcore kan draaien, wat dus wel kan, vandaar dat hij dat zei. Dus misschien dat je niet zo duidelijk was daarmee.

Maar waarom geen Quadcore? Voor wat jij wilt doen met je pc, ben je toch beter met een quadcore dan dualcore, aangezien je meerdere programma's tegelijk wilt draaien.

Maar waarom geen Quadcore? Voor wat jij wilt doen met je pc, ben je toch beter met een quadcore dan dualcore, aangezien je meerdere programma's tegelijk wilt draaien.

ik heb begrepen dat op een quadcore xp minder presteerd op het gebied van grafisch.
dan vista zou presteren.
vista is uitgebracht voor quadcore pc's. en waarom ik geen vista wil... wil ik niet over discuseren, het is mijn keus!

alleen me vraag is welke type moederbordkaart en videokaart komt overeen wat ik wil, en lijkt geschikt???

ik kan wel een quadcore nemen maar ben ik veel meer kwijt in €€€€

ik ben ook niet zo rijk om een ferrari te kopen, maar van mijn lelijke eend wil ik af.
daarom twijfel ik over een mercedes maar met welke poespas erop??? (begrijp je?)

iedere zijn mening, maar de prijzen stijgen naar mate je beter wil.

daarom dacht ik aan die dualcore....

maar weet niet wat het me bied met die moederbord kaart en videokaart.

Laatst bewerkt:
ik heb begrepen dat op een quadcore xp minder presteerd op het gebied van grafisch.
dan vista zou presteren.
vista is uitgebracht voor quadcore pc's. en waarom ik geen vista wil... wil ik niet over discuseren, het is mijn keus!
Klopt gewoon niet.
Een quadcore is OOK in XP sneller als je meerdere programma's draait, OF als je programma's (of spellen) draait die ondersteuning bieden voor quadcore. (bijv GTA 4)

alleen me vraag is welke type moederbordkaart en videokaart komt overeen wat ik wil, en lijkt geschikt???

ik kan wel een quadcore nemen maar ben ik veel meer kwijt in €€€€
Nee hoor.
Een Phenom II is 180-190 euro. Een E8500 175-185 euro. Dus tja.
Een Q9550 is wel wat duurder, maar een Q9400 is ook nog wel betaalbaar (210-220)

iedere zijn mening, maar de prijzen stijgen naar mate je beter wil.

daarom dacht ik aan die dualcore....
E8400 is 150-160 euro, dus de E8500 is 20% duurder, terwijl hij maar 5% sneller is.

maar weet niet wat het me bied met die moederbord kaart en videokaart.
Videokaart is ook niet goed.
Een 9600 is een zwakke kaart. Je moet minimaal een HD4830 nemen (rond de 100 euro) of zelfs een HD4850. Lukt makkelijk met jouw budget.

Ook dat moederbord wat jij koos is niets. Bij een intel-systeem kiezen voor een P43 of P45-chipset.

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/1531
Om eens wat te noemen: Met een goede quadcore EN HD4850.
(+40 euro voor het in elkaar zetten en +25 (??) euro voor een draadloos internet kaartje)

ok wat denken jullie over deze pc?????

intel quadcore Q9400
asus p5q3 de luxe moederbordkaart.
4gb ddr2 geheugen
nvidia geforce 9600 met 1024 mb pci-e
n\-serie 300 mbit wlan wifi pci kaart (ondersteunt draadloos)
650watt voeding

mogelijk wat ik overzet meeneem:

hardeschijf heeft sata aansluiting.
3x dvd spelers
1x diskete station
muis,toetsenbord en monitor met ingebouwde tv tuner dvi,vga

Waarom wil jij een slechtere videokaart?:o

Geheugen zegt niets over de prestaties.
Als je onder een auto 8 banden zet, dan is ie nog niet zomaar sneller dan 1 op 4 banden....

Laatst bewerkt:
Waarom wil jij een slechtere videokaart?

intel quadcore Q9400
asus p5q3 de luxe moederbordkaart.
4gb ddr2 geheugen
Club 3D HD4850 CGAX-4852IDP Videokaart
n\-serie 300 mbit wlan wifi pci kaart (ondersteunt draadloos)
650watt voeding

is deze wel beter??????? en betaalbaar?

Laatst bewerkt door een moderator:
Topic hersteld, naar aanleiding van een mailtje. Antwoord is ook per mail gestuurd met uitleg.:)

moederbord is niet goed..... Das voor DDR3...

afijn mijn oferte kan niet inzien momenteel maar maak een afspraak om langs te komen.
ik was deze forum vraag ff kwijt, door een foutje van een moderator. kan gebeuren. :thumb:

maar goed....

lijkt mij simpel stap om zelf in te bouwen.

1= ik weet wat busjes zijn. die zitten tussen de printplaten die niet geaard mogen zijn. d.w.z. ze moeten onder de moederbordkaart op de juiste manier geplaatst worden.

2= lezen kan ik goed, ik begrijp heel veel termen van een moederbordkaart en vind altijd terug waar alles op aangesloten moet worden. evt. heb je altijd de handleiding nog toch?

3= als ik het echt niet weet, idd ga ik niet verder wil immers me dure pc niet om zeep helpen. maar zou theoretisch niet moelijk kunnen zijn. ben alleen bang voor de processor zelf te plaatsen. moeten ze maar in de winkel doen.

ben in de winkel geld en veel tijd kwijt voor de inbouw. en aangezien ik het e.a. overneem lijkt me dit geen goed plan door hun te doen. nu leer ik mij evaring beter op te doen op deze manier.

voorlopig heb ik nog tot de 20e van deze maand om ff goed uit te vragen wat goed en niet goed is. over het systeem maak ik me geen zorgen. heb een uitgebreide discussie gevolgt dat het maar een quadcore wordt. de winkel zorgt voor de juiste samen stelling. ik weet nu beetje wat goed en snel is en betrouwbaar.

kortom:

pc inbouwen is vrij makelijk dan lijkt mij. alles goed vast zetten en zorgen dat nergens elecktrische printplaten de kast raken.

Processor plaatsen is ook niet zo gek moeilijk. Je legt hem op de goede manier in de socket (dit staat aangegeven door bijvoorbeeld pijltjes of stipjes op zowel de processor als de socket op het moederbord), klemt hem vast, doet er een druppel (ter grootte van een rijstkorrel) koelpasta op en plaatst de heatsink erop.
Vaak is de heatsink bevestigen nog wel het moeilijkste hiervan.

En zoals gewoonlijk geld ook hier dat je je eerst moet ontladen van statische elektriciteit (dit kun je doen door een geaard ijzeren voorwerp vast te pakken (bijvoorbeeld een kraan of kachel), voordat je er aan gaat werken.

en als het even kan in een ruimte werken waar geen vloerbedekking ligt.
Vloerdekking is vaak extra statisch.

en als het even kan in een ruimte werken waar geen vloerbedekking ligt.
Vloerdekking is vaak extra statisch.

Ook dat nog inderdaad, zeker met het huidige druilerige weer is het met vloerbedekking één en al statische elektriciteit. Kan op m'n werk niemand aanraken zonder een schok te krijgen :p

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan