Welke molex??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Paar jaar geleden m'n pc op 7 Volt gezet. Nu wil ik het bij die van m'n vriendin doen en ik weet niet meer hoe te werk te gaan: welke molexstekker moet ik onder handen nemen?

Sorry, ik begrijp inmiddels dat m'n vraag niet relevant is, je kunt elke molexstekker gebruiken.

Laatst bewerkt:
Eh ja, m'n pc op 7 V...

Ik bedoel de ventilator.

Trouwens, ik weet nog niet (meer) hoe het moet:
Er lopen 2 draadjes van de fan naar een klein printje, vandaar lopen er twee draadjes naar weer een ander printje en daarmee verdwijnen ze in de 'diepte', de wirwar van de bodem van de voeding.

Waar moet ik de draadjes van de fan oppakken?

Geplaatst door Dick Borstlap
Trouwens, ik weet nog niet (meer) hoe het moet:
Er lopen 2 draadjes van de fan naar een klein printje, vandaar lopen er twee draadjes naar weer een ander printje en daarmee verdwijnen ze in de 'diepte', de wirwar van de bodem van de voeding.

Waar moet ik de draadjes van de fan oppakken?
sorry, maar ik heb geen idee waar je het over hebt. Zou je het anders kunnen uitleggen? Wat bedoel je met 'printje'?

Misschien moeten we hem adviseren om met de soldeerbout op zijn MB enige modificaties aan te gaan brengen.
Wel nadat hij natuurlijk met een voltmetertje de juiste spanning heeft gevonden.

Sigma

Geplaatst door sigma
Misschien moeten we hem adviseren om met de soldeerbout op zijn MB enige modificaties aan te gaan brengen.
Wel nadat hij natuurlijk met een voltmetertje de juiste spanning heeft gevonden.
ik denk dat hij gewoon bedoelt dat je van een molex stekker de 5 en 12 volt lijn samen pakt tot 7 volt. Een voltmod op je moederbord lijkt me een beetje omslachtig...

Daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in. Als hij maar wel oppast met de draadjes. Min bij plus, want anders heeft hij starks opeens 17 volt ipv de gewenste 7 volt.

Sigma

Geplaatst door sigma
Daar heb je natuurlijk volkomen gelijk in. Als hij maar wel oppast met de draadjes. Min bij plus, want anders heeft hij starks opeens 17 volt ipv de gewenste 7 volt.

pardon? Min bij plus? Je verbind een draad met zowel de 5 als de 12 volt lijn en de andere met één van de 2 zwarte draden in een molex stekker...

Hoe wil jij 17 volt krijgen?

+12 - 5 = + 7
+12 + 5 = + 17

Simpele wiskunde lijkt me.

Sigma

Geplaatst door sigma
+12 - 5 = + 7
+12 + 5 = + 17

Simpele wiskunde lijkt me.
ja dat was me al duidelijk. Het ging me meer om het natuurkundige gedeelte: op welke manier bind je die 2 draden aan elkaar om 17 volt te krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan