Welke monitor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

moneyandgold

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2008
Berichten
68
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ben vandaag al even bezig geweest met het rondkijken naar leuke en mooie monitors, maar heb niet echt iets kunnen vinden. Misschien dat jullie nog wat leuke aanwinsten zouden weten! Mijn specs:

Budgetvan rond de 250-350 euro.

Liefst geen breedbeeld.

Glans laag

Weten jullie wat? Post het AUB!

Alvast bedankt! :thumb:

MAG
 
Waarom geen breedbeeld, als ik vragen mag? Als je vooral documenten bewerkt, is een breedbeeld scherm met Pivot functie (kwartslag draaien) ook heel handig. Is het aantal inch ook van belang? Om gelijk een voorbeeld te laten zien van een monitor met Pivot-functie, kun je bij deze even de plaatjes bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Waarom geen breedbeeld, als ik vragen mag? Als je vooral documenten bewerkt, is een breedbeeld scherm met Pivot functie (kwartslag draaien) ook heel handig. Is het aantal inch ook van belang? Om gelijk een voorbeeld te laten zien van een monitor met Pivot-functie, kun je bij deze even de plaatjes bekijken.

Is goed! Je hebt gelijk, je vindt trouwens ook bijna niet anders:p

Aantal inches minimaal 22...
 
Ik vind boven de 22 inch (bijna) geen betaalbare schermen met Pivot. Wel dit nette 22 inch scherm, nette prijs ook.
 
Nu staat d'rbij dat het scherm ook een VGA-aansluiting heeft. Gaat het dan om een gewone VGA-aansluiting of D-sub?
Ik heb zelf namelijk een pc met alleen PCI-slots (en dus geen express). Kan ik op die machine zo'n flatscreen aansluiten of moet ik daarvoor eerst de hele boel gaan verbouwen?
 
Hey moneyandgold,

Moderne aansluitingen zijn HDMI en DVI. HDMI is DVI met geluid en kan dus meestal worden omgezet met een kabeltje of stekkertje. Dit zijn digitale aansluitingen waarbij informatie over kleuren kan worden meegezonden. Je moet een grafische kaart hebben die deze aansluitingen aan de achterkant beschikbaar heeft. Heb je een ouderwetse analoge aansluiting dan hoeft dat geen probleem te zijn, deze flatpanels zijn er ook. Jou kaart moet voor een breedbeeld wel iets "sneller" zijn. De hoge resolutie komt meestal beschikbaar na het installeren van de driver. Jij hebt het over het slot waar de grafische kaart in zit, daar wordt de monitor natuurlijk niet op aangesloten. AGP en PCI-express zijn snele systemen maar er zijn ook snelle PCI kaarten. Geen zorgen trouwens, voor dat je een snel 3D spel speelt heb je mogelijk ook alweer een andere computer. Vraag anders even advies in de winkel.

Ik heb sinds een paar maanden de HP w2207h en prachtig beeld. Voor 300 euro met een BTW-vrij actie gekocht en sindsdien alweer ergens in een winkel voordelig gezien. Deze geeft denk ik minder problemen als monitoren van Samsung (sorry dillondarko maar ik zie ook in de winkels steeds defecte exemplaren) en is bovendien puntgaaf vormgegeven. Pivot en een ultraplatte opberg-voet met een dubbel schanier. Jij zegt een mat scherm te willen en dat kan ik me best voorstellen maar verwen je ogen toch met een glanzende laag. Iets achter glas is toch altijd veel mooier. Wanneer ik boven mij een leeslamp aan heb zie ik mezelf nog niet zitten. Alleen in grote zeer donkere delen van het beeld zie je spiegeling. Dat komt op haast nooit voor. Alleen als de monitor uit staat zie je dat het spiegelt. De HP heeft een goed stuurprogramma en is leverbaar met verschillende combinaties aansluitingen, het enige dat mij tegenvalt is het primitieve geluid en dat bij heel heldere instellingen het zwart boven en beneden een film niet helemaal diep zwart is en er wat licht langs de randen lekt. Hier komen de voorkeurinstellingen onder de rechtermuisknop van pas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan