welke nas kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

groentje1

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2011
beste.

ik ben al even aan het zoeken naar een geschikte nas maar kan niet alle info vinden die ik zoek en er zijn er echt zoo veel.

ik zoek naar een nas waar 2 schijven in passen van 4 tb max.
Hij mag niet meer dan 400 euro kosten als het kan minder.
er moet u torent op ge installeert kunnen worden.
de doorvoer snelheid moet minstens 50mb per sec zijn.
een usb poort zou ook niet mis staan.
en als het mogelijk is 2 lan poorten moet niet perse .

alvast bedankt.

De 400 euro, is dat inclusief schijven? 4Tb schijven zijn namelijk niet heel goedkoop.
2 LAN poorten wordt wat lastig (waarom wil je ze eigenlijk?) voor die prijs.
De doorvoersnelheid, waarheen moet die voor die snelheid?

Hierbij een nas met 2x3Tb schijven.
Goed merk, kwaliteit schijven (speciaal voor 24/7 aan te laten staan), veel mogelijkheden.

Laatst bewerkt:
400 euro schijven niet inbegrepen
2 poorten tegen er 1 weg valt ofzo ik weet het zelf niet echt maar hoeft zeker niet.
snelheid omdat ik gewend ben van een soort file server die ik vroeger bouwde maar nu ik alleen woon is deze te groot en te lawaaierig enzo.
ik bedoel maar dat ik niet iets wil dat aan 12 mb gaat werken zoals mijn oude installatie vroeger dan duurt het echt een eeuw om iets over te zetten.

de nas die ja geeft ziet er best goed uit alleen zou ik wel wat duurder willen

Als je 400 euro wilt uitgeven excl schijven en ke wilt een snelle, waarom dan geen kleine server bouwen?
Deze zal sneller zijn, net zo stil als een nas alleen iets groter maar met meer mogelijkheden.
Zelf heb ik ook een nas willen hebben, maar uiteindelijk toch gekozen voor een server voor de snelheid en uitbreidbaarheid.

Ik heb er nu uiteindelijk 2 ssd's en meerdere schijven in zitten. Ook zit er 32 gb geheugen in(overkill, maar die kon ik te goedkoop krijgen) en 3 netwerkkaarten (samen gekoppeld op 1 ipadres met een totale snelheid van 3gbit).
Het was de bedoeling om er alleen een fileserver van te maken, maar ondertussen draaid er ook een minecraftserver, webserver, printserver, downloads, fileserver, backup/timemachine.
Ik ben blij dat ik voor een server heb gekozen ipv een nas, want dan had ik dit niet allemaal kunnen draaien tegelijk.

haha heb ik al alleen niet zo zwaar

maar ik woon in een klein appartement dat ding maakt teveel alwaai heeft geen goede interface nu ik hem wil aan en uit zetten om energie te besparen.
en verbruikt nog altijd veel te veel energie zelfs al zet ik hem uit.
toen ik nog niet alleen woonde werkte alles perfect hij stond in een berg kot altijd aan maar nu moet ik echt iets anders.
ik draaide gwn w7 en deelde de bestanden.
gebruikte u torrent remote
dit werkte voor mij alleen nu niet meer ik kan er niet van slapen.
welke software gebruik jij.
ps ik vind die van 250 euro wel goed alleen ik weet niet of ik u torent kan draaien.

kan je niet gewoon een pc gebruiken met een externe hdd met freenas erop??

sorry dat van die torrent had ik niet gelezen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan