Welke netbook is de snelste

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo,

Ik heb nu een netbook maar die is zeer traag daarom zou ik ook graag een andere aanschaffen.
Maar ik weet niet zeker of een andere beter is?

De eerste (diegene die ik nu heb)
Aspire One 522
CPU: 1Ghz
Mem: 1GB DDR3
HD: 320 GB
Accu: 6 cel

De tweede die ik misschien zou kopen

Besturingssysteem:
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64

Processor
AMD dual-core E-450 APU met Radeon HD 6320 aparte Dual Graphics (1,65 GHz 1 MB L2 cache )

Standaard geheugen:
4 GB DDR3

Interne schijf
320-GB SATA (5400-rpm)

video:
AMD Radeon HD 6320 apart (totaal max 1,92 GB geheugen)

Draadloos:

802.11 b/g/n
Bluetooth

Type batterij:

6-cels lithium-ion (li-ion)

Welke van de beide is de beste die die ik nu heb de eerste of de tweede?

Groetjes

Hoe bedoel je traag? Netbooks zijn nooit als snel gemaakt, degene die je eventueel kan kopen is wel (veel) sneller.

Het beste wat je kan doen is denk ik een kleine, goedkope SSD op de kop tikken en deze erin plaatsen, daar ga je het meeste van merken!

de 2e is duidelijk beter maar als je pc sloom is moet je eens het programma ccleaner downloaden http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard en daarna in ccleaner links op gereedschap, opstarten klikken en alles wat niet met windows opgestart hoeft te worden uitzetten PAS OP: zet "ctfmon" niet uit
welke windows versie heb je nu? starter, home premium etc.

Laatst bewerkt:
Ik heb al van alles geprobeerd maar hij blijft traag, en ook ccleaner!!
Ik heb nu een windows 7 Home premuim (daarvoor was het een windows 7 starter)

tja dan wordt het lastig, misschien opnieuw windows installeren?
maak eens een screenshot van ccleaner bij opstarten, en laat hem ook meteen even het register schoonmaken en het systeem laten schoonmaken (links cleaner en register)

Home premium is natuurlijk al zwaarder in gebruik als Starter. Niet vreemd dat ze Starter er orgineel opzetten.

Home Premium op een Netbook met een 1 GHZ CPU met 1 GB Ram is natuurlijk vragen om problemen !!

Om te beginnen terug Starter erop en een reepje Ram erbij zetten dan zal je al een heel verschil merken......

ik heb w7 ultimate op een vaste pc met pentium 4 3ghz en 1gb en dat werkt soepel
en dan kan ik ook nog sims3 op low settings spelen en photoshop cs5 draaien
dus dat home premium daar niet op kan draaien klopt dan ook niet helemaal
maar wat terrabo zegt over dat 1gb ram erbij is wel een goed idee

We zeggen niet dat het niet kan draaien maar wel dat het er niet sneller op wordt !! Het is ook de combinatie hè...... slechts een 1 GHZ CPU en dan ook nog eens slechts 1 GB Ram......dan moet je kiezen voor een OS wat zo licht mogelijk is en derhalve is Starter speciaal ontwikkeld voor Netbooks en dat is niet voor niks ;-)

dat klopt starter zal soepeler draaien, ik zal zo ff een artikeltje zoeken welke systeemservices je uit kunt schakelen of op handmatig kan zetten dit kan ook helpen, verder kan overbodige programma's verwijderen helpen en kun je misschien een keer de schijf defragmenteren bij ccleaner register opruimen en overbodige bestanden (temp, internet cache, internetgeschiedenis) opruimen zou ook nog een beetje kunnen helpen misschien helpt aero uitzetten en windows thema op basic zettten nog dat is alles wat ik weet wat zou kunnen helpen

hier zijn de links:
http://www.schoonepc.nl/optim/delete.html
http://www.schoonepc.nl/windows7/windows7_services_optimaliseren.html

Laatst bewerkt:
misschien kun je ook nog advanced system care gebruik om je computer sneller te maken, want dat werkt veel beter als ccleaner en je kunt ook nog je virusscanner een volledige scan laten doen.
en 2gb ram in plaats van 1 is echt een groot verschil dus als je netbook dat aankan kun je dat denk ik het beste doen, in plaats van een nieuwe netbook kopen en je kunt er eventueel ook nog een ssd bij zetten wat ook een duidelijk verschil maakt.

SSD erbij gaat hem niet worden in een Netbook daar is simpelweg geen plaats voor !!

In dat geval zou ik verder zoeken naar een netbook met daarin al een SSD?

Mijn netbook was als ik heb kocht een windows 7 starter en nu windows 7 home premuim maar hij werkte wel sneller!!
Het is nochtans een AMD-C60 Dual core mijn processor dus ik weet niet of het aan die windows 7 ligt?
Maar ik heb geen plaats meer op het moederbord dus ik zou hem volledig moeten openmaken als ik het wil vervangen.
Is dat gemakkelijk en als ik het zelf doe verlies ik dan geen garantie want hij is nog maar 4 maand oud dus ja.

Dat je in het moederboard rommelt zullen ze niet blij mee zijn ram bijplaatsen daar vervalt je garantie niet van volgensmij
Je zou ook een dualboot 2x windows7 kunnen installeren dan zal hij wel sneller zijn

Blijft het feit eigenlijk dat netbookjes ook niet gemaakt zijn om snelheidsmonsters te worden.
En in deze blijft je cpu toch de beperkende factor. Beetje geheugen meer kan helpen ja maar daar houdt verder wel mee op.
En dan ga je er ook nog een zwaarder OS op zetten. Die dan voor je gevoel sneller is want meetbaar zal het niet zijn.

Je zou ook een dualboot 2x windows7 kunnen installeren dan zal hij wel sneller zijn

Die opmerking snap ik echt niet:rolleyes:

Daarmee bedoel ik dat je nieuwe (frisse) installatie sneller is je kunt ook gewoon windows helemaal opnieuw installeren

Maar waarom dan een dualboot?. En zoals jij het schrijft zeg je dus dat van een dualboot (Waarvan maar 1 kan draaien) het netbookje per definitie sneller wordt.
Dat is dus hetzelfde als ik 2 motoren in mijn auto leg (waarvan er maar 1 kan draaien) mijn auto per definitie sneller wordt.:D

een dualboot zodat je ook bij je oude programma's en bestanden kunt verder heb je wel gelijk je kunt ook gewoon windows helemaal opnieuw installeren maar door alles wat je erop zet wordt hij wel sloomer daarom zal windows opnieuw installeren (evt. in dualboot) hem sneller maken

Ik geloof ook niet dat een nieuwe instal zal helpen.
Ts heeft notebookje nu 4 maanden. Die zal nooit vanaf dag 1 w7 premiun opgezet hebben. Zal op zijn minst een maand Starter hebben aangekeken en daarna eens over gestapt naar premium. Stel dat die daar dus een maand of 3 mee draait dan is dt voor Windows begrippen nog een verse instalatie.
Ik denk gewoon dat TS meer verwacht dan dat notebookje ooit zou aankunnen. Zijn gevoel zegt traag..maar voor een notebook met dergelijke specs is dat niet meer als normaal.
Nogmaals..een beetje meer geheugen kan helpen en daar houdt het verder mee op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan