Welke netwerkkaart heb ik nodig??

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrightEyezzz

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2009
Vanmiddag is onze nieuwe pc bezorgt een asus aspire X1300 slimline met windows vista.
Standaard blijkt hierin geen wireless netwerkkaart te zitten.
Nu had ik in mijn oude pc net een nieuwe linksys kaart maar de nieuwe pc is de helft kleiner en dus de 2 vrije slots achter de pc ook. De netwerkkaart die hier in moet (zo eentje met antenne ook lijkt me) moet dus de helft kleiner zijn.

Hoe weet ik nu welke netwerkkaart ik moet aanschaffen??

Bij de kaarten in de winkels staan allemaal coderingen e.d. die mij helemaal niets zeggen behalve dan wireless:o
Op sommige foto's lijken bepaalde kaarten wel veel kleiner dan die we hebben maar kunnen we ergens aan zien of die daadwerkelijk kleiner is....?

groetjes zelfknutselende dames

Ik heb enkele websites van grote aanbieders in NL nagekeken, maar er is nergens een PCI slimline draadloze netwerkkaart te vinden (Salland, Alternate).
Op http://www.4launch.nl kwam ik iets tegen dat mogelijk past: deze van Linksys. Ik raad je aan om hier even over te bellen om zeker te zijn dat het gaat passen.

Wacht gerust of er nog mensen reageren, maar is dat niet het geval, dan dus een USB draadloze netwerkkaart aanschaffen.

Tijs.

@jackall: Ik heb meerdere WLAN adapters gezien die (qua hoogte en plaatsing externe antenne) naar mijn inschatting geschikt moeten zijn voor toepassing in een half-size PCI slot.
Echter staat er nergens bij dat een afdekplaatje voor half-size slot ook daadwerkelijk erbij geleverd wordt.
Ook bij jouw suggestie heb ik zo'n afdekplaatje niet in het leveringspakket gezien, tenzij jij andere informatie hebt??

Tijs.

Bedankt voor de reacties!! Goed te weten dat zoiets dus een half size slot heet!

Zelf had ik ook een dergelijk formaatje gezien namelijk: deze

Deze hebben overigens ook nog weer verschillende mbps.....dus ook daarvan moet ik dan nog weten wat het meeste geschikt is voor de pc die we nu hebben. Voor specificaties van de pc die we hebben aangeschaft: klik hier
Moet dan nog wel even op meer informatie klikken.

Bedoel je met zo'n usb dan deze

daar zit dan ook weer variatie in van 50 mbps tot 150 mbps en meer....

Zie door de bomen het bos niet meer....:confused:

Bedankt alvast weer voor alle hulp!

Je moet zozeer naar de specs van je PC kijken om een type wifi kaart te kiezen maar de specs van je router. aangezien hij daar de verbinding mee moet maken is het handig om die 2 te matchen

Ehh..ik heb een modem van tele2 en daarnaast nog een laptopje die draadloos internet heeft en er staat op zolder nog een oude pc ook met een wireless netwerkkaart (met antenne) die zelf is ingebouwd.

Wat de specs zijn van dat modem...?? Hoe kan ik dat zien??

Voor je beeldvorming, m.b.t. half-size PC: We moeten van Jackall vernemen of dat genoemde apparaat geschikt is. Ik heb er in ieder geval geen gevonden die expliciet erbij vermeld dat ze geschikt zijn voor jouw systeemkast.
Weet je trouwens zeker dat er nog ruimte is voor nog een (half-size) PCI-kaartje in je kast?

Tijs.

Ik weet zeker dat er nog 2 vrije pci slotjes zijn, heb de kast al open gehad en geprobeerd of mijn oude netwerkkaart (zonder afdek gevalletje, die had ik eraf geschroefd) dan zou passen....

Ik zal morgen ook een bij de diverse winkels informeren. Is toch wel apart dat er zoveel van die nieuwe pc 's met dergelijke systeemkasten worden verkocht maar dat je zo lastig er nieuwe apparatuur bij kunt kopen...

heb ook nog wel gegoogled op half size pci slots...maar dat levert ook weinig op...

Half size word ook minder gebruikt dan de term "Low Profile"

Dan zou de Linksys kaart die ik in mijn eerste posting noem wél in orde moeten zijn; deze link geeft over die insteekkaart expliciet de mededeling erbij dat die "ook voor low-profile slots geschikt" is.

@Ellasar: Bedankt voor de juiste technische term. :thumb:

Tijs.

Inderdaad, super dan wordt het zoeken al makkelijker :thumb:

Ga dus even weer googlen!!!

Opgelost!!

Iedereen bedankt voor het meedenken! Het probleem is opgelost. Bij de winkel een usb adapter meegekregen die verbinding maakt met het netwerk. Alles draait momenteel super!!!! Deze werd ons aangeraden en was ook nog eens erg goedkoop: 19 eurietjes

Ok, je hebt dus uiteindelijk toch een USB draadloze netwerkkaart gekocht.

Mooi dat het goed werkt. Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan