Welke netwerkkaart nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Komakimo

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2013
Beste allemaal,

Omdat mijn ziggo abbo verhoogt wordt naar 150 mb en mijn onboard lan niet voldoet/hapert heb ik een nieuwe netwerkkaart nodig, alleen heb ik geen idee welke ik het beste kan nemen daarom hoop ik op wat tips of ervaringen van mensen hier. Ik heb een intel core i7 2600 pc met 8gb ram, en zowel pci slots als een pci expres slot.. Het besturingssysteem is win 7 64-bit. Ik wil ongeveer tot 30 euro besteden, iets meer mag ook voor een goede.. Iemand suggesties? Voornaamste wat ik doe is veel (en liefst snel) laden van internetpagina's en het downloaden van grote bestanden.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Welk moederbord heb je er in zitten?
Gezien je processor verwacht ik namelijk dat er gewoon een gigabit netwerkkaart in zit en dan is die snel genoeg, namelijk 1000mb

Welk moederbord heb je er in zitten?
Gezien je processor verwacht ik namelijk dat er gewoon een gigabit netwerkkaart in zit en dan is die snel genoeg, namelijk 1000mb
Je hebt gelijk, hij ondersteunt 1000mb, maar toch heb ik een andere kaart nodig. Deze valt vaak uit, waardoor ik nu via een wifi stick op internet zit(http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/760374-Bedraad-internet-valt-steeds-uit). Ik wil gewoon stabiel internet dus een nieuwe kaart lijkt me de oplossing

Laatst bewerkt:
Ik weeet niet hoe het met netwerkkaarten zit, maar Intel heeft wel een goede geschiedenis in het algemeen.

Het is inderdaad de minder langere bracket (voor mini-PC's), dus ik denk niet dat je die kunt gebruiken, tenzij er nog een langere bracket bijzit. Het valt me nu pas op dat het een low profile-versie betreft.

Misschien is het ook wel te krijgen met een langere bracket, waar moet ik op zoeken als ik naar kaarten zoek? ook 64/32 bit versies die win7 ondersteunen?

Ik denk dat de meeste websites daar geen zoekoptie voor aanbieden. De andere kaarten in mijn bericht hebben i.i.g. wel de standaardbracket.

Windows 7 (zowel de 32- als 64-bits versie) zal sowieso wel stuurprogramma's hebben voor alle gangbare netwerkkaarten, en meestal zit er ook wel een CD bij de netwerkkaart met stuurprogramma's, mocht je die nodig hebben.

Ik denk dat de meeste websites daar geen zoekoptie voor aanbieden. De andere kaarten in mijn bericht hebben i.i.g. wel de standaardbracket.

Windows 7 (zowel de 32- als 64-bits versie) zal sowieso wel stuurprogramma's hebben voor alle gangbare netwerkkaarten, en meestal zit er ook wel een CD bij de netwerkkaart met stuurprogramma's, mocht je die nodig hebben.
Okay bedankt, ik zal de andere kaarten ook nog even vergelijken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan