Welke nieuwe videokaart installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

train5

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
Hallo,

mijn PC is een HP Pavilion Elite HPE 010be met daarin een nVidia GeForce GT 220 videokaart. Sinds kort raakt deze oververhit, éénmaal de 105° bereikt wordt deze gedesactiveerd en moet de computer herstart worden. Om dat het uitblazen van het stof niet meer helpt, zou ik een nieuwe videokaart willen installeren.

Van belang is te weten dat op de PC fotobewerking gedaan. Het zou leuk zijn moest FIFA er ook op draaien, maar geen must. De PC is meer dan 5 jaar, maar werkt nog naar behoren met Windows 8.1 erop. Ik reken erop dat de PC binnen maximaal 2 jaar vervangen wordt.

Rekening houdende met bovenstaande, hebben jullie tips welke kaart ik hierin zou kunnen installeren. Of eventueel een goede vergelijkende website.

alvast bedankt

Als je toch binnen twee jaar je pc gaat vervangen zou ik niet te veel investeren in een dure videokaart.
Een iets betere als de gt220 zou al niet te duur zijn. Voor het foto bewerken zelf heb je geen dure videokaart nodig.
Wat is het budget wat je wilt besteden voor een nieuwe kaart?
Deze is bijvoorbeeld niet duur en kan zelfs gta4 aan, dus moet fifa ook geen probleem zijn.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.

Ik had deze ook zien staan, maar twijfelde of het een goed idee is om een kaart te nemen met een passieve koeling?

De Asus nVidia GeForce GT 740 2Gb ook opgemerkt, maar dan heb ik waarschijnlijk een probleem met mijn type PCI? Hoe check ik dat?

Nee hoor, dan werkt de kaart gewoon op PCI-e 2.0 snelheid maar waarom zou je meer geld uitgeven aan de GT740 als je binnen 2 jaar van plan bent dit systeem te vervangen..?
Daarbij zul je weinig verschil merken tussen de 730 en de 740 met hetgeen jij ermee doet....

Zou wat aan de airflow doen indien mogelijk, als de kaart eerst niet te warm werd.......

Over de airflow weet ik niet zo heel veel, maar zelfs met het zijpaneel af te halen loopt de GPU nog steeds op tot het maximum. Ik vermoed dus dat airflow niet zal helpen.

Zou de passieve koeling van de nVidia Geforce GT 730 2Gb geen nadeel zijn?

Indien nu het al te warm wordt is het niet aan te raden om een passief gekoelde te nemen.

Toch begrijp ik het niet, eerst kon het wel en nu niet, de ventilator van de grafische kaart draait wel?

Een goede airflow is koele lucht voor erin en warme achter eruit.
En alleen een zijkant eraf halen is vaak onvoldoende zet er nu maar eens een tafelventilator op indien aanwezig.

Tot nu had ik de kaart uit de computer gehaald en uitgeblazen met een compressor. Dat heeft het probleem tijdelijk verholpen, maar uiteindelijk crashte de kaart constant door te hoge temperatuur.

Nu heb ik de ventilator er eens vanaf geschroefd en opengehaald. Daarin was de luchtafvoer helemaal geblokkeerd door stof. De temperatuur is nu fel gezakt en ik hoor de ventilator ook veel minder of zelfs niet draaien. Bij activiteiten waarbij de kaart vroeger het maximum van 105 graden bereikte, loopt dit nu tot 70. Veel beter dus!

Alvast bedankt aan allen die reageerden voor de hulp en info.

29-05-2015 19-02-33.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan