welke onderdelen voor draadloos netwerk laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beetje late reactie, had het druk met andere dingen en het kwam er ff niet van ;)

Inderdaad, daar ligt het aan! Er zit zo'n knopje op m'n laptop, zo'n soor (I), zoiets dus voor wlan, maar dat lampje hoort te branden, maar wat ik ook doe, hij brand niet en gaat ook niet branden.. terwijl er een paar andere knoppen naast zitten voro andere functies die wel branden....

Bij verbindingen staat alleen die '1394' verbinding, verbonden, met firewall.
Maar die is voor Firewire toch?

Wat te doen? USB ontvanger kopen of??
Ik heb de handleiding nog ff nagekeken, staat idd dat je hem met de knopje aan moet kunnen zetten...

En in apparaatbeheer staan alleen de ethernetnetwerkkaart en de firewire? Het lijkt erop dat er toch geen draadloze netwerkkaart inzit.

Kun je even met PC Wizard kijken wat er allemaal in je computer zit?

Laatst bewerkt:
Sorry, had er een verkeerde link in staan. Het is nu wel de goede.:shocked:

Oke, heb het geinstalleerd en gekeken:

Bij systeemoverzicht staat dat er 2 netwerkkaarten in zitten, 1 voor gewoon Lan
en de ander is een WLan kaartje, Broadcom Corp 802.11g Wireless NIC.

Vervolgens kijk ik bij netwerk waar ook 2 kaarten staan,
daar staat alleen de 1394 kaart, en een Realtec Family PCI Fast Ethernet NIC.
Daar staat verders niks met wireless of 802.11 bij....

Alvast bedankt!

Dan zal je voor die Broadcom nog even de drivers moeten installeren.

Hoi,

Na een hele lange tijd ben ik er weer mee bezig!
Schiet niet echt op zo, maarja...

Heb een driver gedownload en hoop dat het daarmee gaat lukken~!

Alleen probleempje is dat m'n accu heel slecht is.
Als hij echter aan het stopcontact ligt hoort hij het toch altijd te doen
ook al is de accu zeer slecht?

Want laatst deed hij he tweer ff, en nu weer niet.
het lampje van de accu brand, dus hij is leeg als ik hem aan het stopcontact heb,
maar als ik hem aanzet gaat hij na 10sec uit ook al ligt hij aan het stopcontact!

Is dat normaal?
Want kan wel nieuwe accu kopen (80e), maar dan moet ik wel zeker weten dat het daar aan ligt aangezien het scherm ook verticale strepen heeft...En er dus niet heel veel aan ga uitgeven ;) Met die strepen is wel mee te werken opzich, maar dan moet hij het dus wel goed blijven doen ;)

Als de laptop zelfs na 10 sec. uitgaat als hij aan de stroom ligt kan dat drie oorzaken hebben:
  • je processor wordt te warm en schakelt je laptop uit.
  • je eenheid waar accu- en netspanning wordt gedistribueerd naar je laptop is defect.
  • je lader is defect waardoor je laptop geen netspanning krijgt en je accu niet wordt opgeladen.

Dit laatste kan je testen door te zien of je laptop aangeeft dat hij aan netspanning hangt (icoontje van een stekker ipv een batterij).
Is dit wel het geval dan is er waarschijnlijk wat met de hitte aan de hand en wordt je laptop uitgeschakeld als fail-safe.
Is het niet het geval kan je een zelfde soort lader proberen.

Laatst bewerkt:
1. processor lijkt me niet te warm na 10sec, want ik hoor wel ventilatoren.
2. dat icoontje brand, alleen wel niet volop maar half zegmaar, hij is een stuk minder fel als het lampje van de accu.
3. soms wil het ook wel, als hij een dag aan de lader ligt kan ik hem wel ff gebruiken, dus dat lijkt me ook al niet.

Ik heb een beetje het idee dat de accu eerst voor 1/4e ofzo vol moet zijn vordat je hem kan opstarten, hij loopt echter ook heel snel leeg.

1. processor lijkt me niet te warm na 10sec, want ik hoor wel ventilatoren.
2. dat icoontje brand, alleen wel niet volop maar half zegmaar, hij is een stuk minder fel als het lampje van de accu.
3. soms wil het ook wel, als hij een dag aan de lader ligt kan ik hem wel ff gebruiken, dus dat lijkt me ook al niet.

Ik heb een beetje het idee dat de accu eerst voor 1/4e ofzo vol moet zijn vordat je hem kan opstarten, hij loopt echter ook heel snel leeg.

De ventilatoren kan je best horen, maar als ze un werk niet goed genoeg doen schiet het niet op.
Jij bedoelt het lampje op je laptop zelf? ik bedoel het icoontje op je systeembalk in Windows (als je daar al raakt)
Wat ik met betrekking tot je accu zou aanraden: leg hem vannacht eens even in de vriezer.
Lithium-Ion batterijen kun je een tweede leven schenken door ze heel erg af te koelen.
Dan lopen de cellen geheel leeg, maar als ze daarna worden opgeladen gaan ze weer een heel stuk langer mee.

Sorry, verkeerd begrepen, ik kom niet in windows ;)
Ik bedoel het lampje voorop de laptop.

Ff plastic zak eromheen en dan er gewoon in?
Zal het 'ns proberen :P!

Kan direct in de vriezer, zak eromheen kan ook (tegen kristalvorming).

2 tot 3 uur moet voldoende zijn.

Nee ook niet kom ik nu achter...:mad:

Ik zal wel ff een vraag posten in een ander subforum ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan