welke onderdelen voor games?

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsjustme

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2012
hallo
Ik heb zelf helemaal geen verstand van processors moederboards en dat soort gedoe.
Ik zou met mijn PC graag games willen spelen op mooie kwaliteit. M'n pc is ook een beetje aan de trage kant.

Dus weet iemand hoe dat werk? Welk moederboard pas bij welke processor en/of videokaart. Als iemand ook links erbij kan geven en wat uitleg zou fijn zijn.

Ik heb bij device manager (apparaat beheer) gekeken en daar staat bij processor:
genuine intel CPU 2140 @1,60ghz
genuine intel CPU 2140 @1,60ghz

en dan stond er nog iets met socket 775

ik weet niet of dat wat uitmaakt.

Maar dus kortom:
war moet ik kopen (liefst niet veel duurder dan €400) om games op goeie kwaliteit te kunnen spelen, en zijn die onderdelen makkelijk te vervangen?

Wat voor'n spellen had je in gedachten. Zoiets als Battlefield 3 of Age of Empires II:P. Age of Empires II kun je makkelijk spelen op zo'n computer, maar Battlefield 3 zeker niet. Wat voor'n computer heb je (bijvoorbeeld een HP Pavilion of Compaq Presario)?

Welkom op Helpmij..:thumb:

Aangezien het om meerdere onderdelen gaat:
Topic verplaatst van videokaarten ----> aankoop nieuw systeem/upgraden.

Succes met je vraag.

Laatst bewerkt:
Ik zet liever zelf de onderdelen in mijn PC. sowieso omdat hier al windows 7 op staat en ik denk dat dat goedkoper is dan een hele PC.
En ik bedoel inderdaad voor games zoals BF3 etc. (de nieuwere games)

Met een simpele Intel Pentium processor is dat onmogelijk. Wat je moet doen om aan deze eisen te voldoen: Een i5/i7 kopen + nieuw moederbord + nieuwe videokaart (ik raad de nVidia GTX 560 aan). Dat is zo'n 400-500 euro. Dit is veel beter voor dat geld: klikkerdeklik!

Die laptop is veel minder krachtig dan een normale desktop pc..... met een pentium zou je makkelijk kunnen gamen, het ligt vooral aan de grafische kaart, voor zo'n 200 euro kan je al een nvidia gtx 560ti krijgen en 200 euro meer de amd radeon 7850(de OC versie is iets overgeklokt vanuit de fabriek en dus sneller) die net iets beter is. Kijk maar bij het tweaker bbg budget game systeem :http://tweakers.net/reviews/2570/3/...tie-mei-2012-budget-en-basisgamesystemen.html

Dus als je een snellere pc wil kan je beter moederbord+processor+videokaart+geheugen vervangen :p.
Bij games gaat het niet om de processor! Maar bij BF3 is het wle handig als je en quadcore processor hebt, omdat BF3 alle 4 de cores gebruikt, maar met een pentium kan je prima gamen, maar als ik jou was zou ik toch als je gaat upgraden een I5 nemen of een I3 als je iets goedkoper wil, amd is op dit gebied niet heel erg handig om te nemen, intel processors zijn een stuk beter.
Ik heb bij azerty iets voor je samengesteld, dit is wel een stuk over je budget, als je het zelf in je pc kan zetten (dat moet je wel willen en kunnen) : http://azerty.nl/winkelmandje/winke...496883]=1&product[440747]=1&product[487561]=1

Hiermee moet je makkelijk de games van nu aan kunnen, als je niet een nieuw moederbord+processor erin wil zetten kan je ook alleen die videokaart nemen en het ram geheugen (wel kijken of dat op jouw moederbord past).
Verder veel succes met je systeem, Msi009 en Firest0rm hebben veel verstand hiervan dus als zij reageren zit je wel goed!

dit is wel erg over mijn budget helaas. Zou dan fijn zijn als Msi009 of firest0rm zou kunnen helpen. Moet toch nog wachten tot eind deze maand

Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer dat dat niet in je budget kan, het is namelijk een leuk setje.
Voor gaming heb je dus een goede videokaart nodig, dus die 7850 oc houden we, als dat nog kan met je budget.
Ik zal ff kijken voor je. Want als je niet wil overklokken enzo kan je makkelijk een 30 euro goedkoper moederbord en 50-100 euro minder op de processor, ligt er net aan welke je neemt voor jou wensen.

Verder veel succes met je systeem! (en als je het toch pas aan het eind van de maand gaat bestellen dan zou ik ff wachten: dan is het goedkoper!)

Hallo .
Je S775 moederbord upgraden gaat net zoveel kosten als een hele nieuwe systeem inelkaar zetten.
Het is niet even een nieuwe cpu en videokaart , nee .. je moet ook een goeie a merk voeding van ong 500 +- watt hebben met de juiste connectoren en 12 v lijn ( cpu 4 pins / 6 pins ? )
Ook moet je je ram upgraden -- meer erin zetten

Ook is ddr2 nu veel duurder dan ddr3 en kan je s775 cpu's die bf3 aan kunnen bijna niet meer vinden.
Ik ben bang dat je budget te laag is om een spel als bf3 op normale settings te kunnen gaan spelen.

als de moederbord €30 goedkoper kan zou dat heel fijn zijn. en maakt het trouwens nog iets uit of ik een intel of amd processor neem? aangezien de amd processora een stuk goedkoper zijn

Het maakt wel uit of je voor intel of amd kiest, moet je een ander moederbord, amd is idd goedkoper, en een stuk minder krachtig, zo is een i3 (met maar 2 cores) sneller dan een A6 of A8 Apu met 4 cores(cpu+gpu in 1 van amd). bijv. de I3 2130 kost 130 euro en de A8 3850 90, dat scheelt dus vrij veel, al kan ik zeggen dat de amd FX 6100 een gunstige prijs-kwaliteits verhouding heeft, ook kan je waarschijnlijk met het moederbord wat je kiest ook nog daarna de cpu upgraden (langer waarschijnlijk dan bij intel)+ de FX lijn van amd is unlocked, bij intel zijn dat alleen de versie met een K erachter bijv. de I5 2500k (geen I3 processors).
De Fx 8150 is minder gunstig met jouw budget, die is qua prijs ong. gelijk aan de I5 2500K en die is een stuk krachtiger, de Amd FX 8120 is daarintegen net iets beter dan de fx-6100 maar ook iets duurder, zo'n 145 euro.

Het is aan jou, de processor scheelt niet veel bij games, maar een intel is meestal sneller(ligt wel aan de prijs, bijv. een pentium of celeron is natuurlijk niet sneller dan de FX-6100 :P) Als videokaart raad ik de amd 7850, misschien de OC versie (fabrieks overgeklokt). Als je budget dat niet haalt kan je een amd 6870 en nog een stap lager de amd 6850.

Ik heb een linkje met een FX 8120 met een 6870 en 8GB geheugen (1600Mhz) 10 euro over je budget.
Als msi bijv. nog zou kunnen kijken en firest0rm en jijzelf of je het goed vind zou je dat kunnen doen, of je neemt iets met een I3 of goedkopere I5.
Dit is de link: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...484037]=1&product[450099]=1&product[451999]=1

Heb je ook een nieuwe hdd nodig ? of heeft joune genoeg ruimte en is Sata ?
Welke pc behuizing heb je nu ?
Heb je ook een Sata dvd rom ?
Ik neem aan dat je ook een nieuwe voeding nodig hebt ..
Omdat een intel niet gaat lukken inc een goeie game kaart heb ik de Phenom x4 toegevoegd , dit is een krachtige cpu van amd .. perfecte cpu om mee te gamen + goedkoop.

Club 3D Radeon HD 6850 CoolStream Edition -> 119 euro
CPU Socket AM3 ,AMD Phenom II X4 965 , OPGA, "Deneb", Black Edition, C3 -> 97 euro
be quiet! Pure PowerL7 530W -> 57,90 euro
Socket AM3+ ,MSI 760GM-P23 (FX) , RAID, Gb-LAN, VGA, Sound, µATX -> 47,50 euro
Geheugen DDR3-1333 ,Crucial 8 GB DDR3-1333 Kit ,CT2KIT51264BA1339 -> 40 euro

Totaal 362 euro.

Hiermee kan je bf3 op high spelen :)
( ik had zelf niet gedacht dat je dat met 400 euro kon doen , tot ik me bedacht dat de phenom cpu nog bestaat op alternate . nl :P ) --> Maar dit is niet een compleet pc maar een incompleet systeem met gebruik van joun ouwde hardware die je nog hebt , anders kan het voor 400 euro natuurlijk niet :p

Als je dvd / behuizing ofzo niet goed is heb je nog 40 euro ruimte voor een nieuwe maar als je nog ook een hdd erbij wilt etc ( alles nieuw ) dan gaat het weer niet lukken met dat budget ( mischien als je dan voor de gtx 550 ti gaat , dan heb je 100 euro maar ik betwijfel het )

bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga zeker wat doen met de laatste 2 aangezien dat mooi rond mijn budget ligt. Maar nu heb ik toch weer een vraag (heb er echt geen verstand van en wil alles echt zeker weten :p)
Er is een voeding nodig, maar hoe zit het eigenlijk met de koeling? Is dat hetzelfde of is dat wat anders.

Dat hangt van je kast af , elk onderdeel heeft zo zijn eigen koeling maar meestal is ook een goede airflow nodig door bijv 120 mm fans aan de voorkant en achterkant / inlaat uitlaat etc.
De voeding heeft niet erg veel met de koeling te maken , alleen als je hem met de fan richting de binnenkant van de kast zet dan zuigt hij warme lucht op.

Welke kast heb jij nu ?

ik heb een HP pavilion slimline s3300 kast

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dan toch ook nog een koeler nodig voor de processor? En hoe zit het met al die snoertjes om het een en ander met elkaar te verbinden, krijg ik die bij de onderdelen of moet ik die ook nog apart kopen?

Cpu koeler zit bij de cpu en alle kabeltjes krijg je in de doos van elk hardware die je koopt.

ok, ik denk dat ik er dan nu wel uit ben. Bedankt voor jullie antwoorden allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan