Welke ontvanger kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morso

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Berichten
149
Hallo,

We gebruiken thuis een Linksys router. (Linksys Wireless-G ADSL Gateway with speedbooster model no: WAG54GS)

En hebben daarbij ook 2 draadloze ontvangers gekocht van 54 kbs. ook van linksys

en mijn moeder wil nou een laptop aanschaffen om snel op te internetten. Dus ik dacht dan pak ik een card van 108 Kbs, maar kan dit eigenlijk wel op deze router? en maakt het eigenlijk ook wel verschil 108 of 54 is het dus 2 keer zo snel?

en nog iets: Kan ik ook bijv. een sitecom ontvanger aansluiten op de laptop i.p.v. linksys of krijg ik dan problemen?

Alvast bedankt
Gr. Morso
 
In de laptops van tegenwoordig zit al een draadloze ontvanger.
je zou bijna kunnen zeggen dat dit standaard ingebouwd is.
 
Bedankt voor je reactie. Maar het is een 2dehands laptop alleen om te internetten (dus een wat oudere)
 
Je router is maar 54mbit/s, dus dat wlan-kaartje van 108mbit/s zal nooit zijn volledige snelheid kunnen halen, daar hij beperkt wordt door de router.

Qua internet maakt het ook niet zo uit, enkel als je veel (grote) bestanden van de ene pc naar de andere pc wil overzetten via je netwerk.

Je kan verschillende merken mixen hoor. Zolang je beveiliging-sleutel e.d maar overeenkomt met de waardes/instellingen van de router.
 
Onzin wil ik niet zeggen, maar niet nuttig op een 54mbit/s router. Wel leuk voor de toekomst natuurlijk, mocht je willen overstappen op een snellere router.
 
OH ja daar heb ik niet over na gedacht. Maar het kan dus wel gewoon een 108 op een 54 maar dan loopt hij gewoon op 54, of heb ik het nou helemaal mis?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan