welke pc beveiliging firewall/antivirus kan ik het beste gebruiken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep, mooie reden om ook gelijk lid te worden:)

Kom op Ton...:thumb:

Ik heb ze nog veel goedkoper...........:p € 0,00

Voor mij is op dit moment KIS (Kaspersky Internet Security) de beste suite, je kunt een probeer versie hier downloaden.
Je kunt daar ook nadere informatie vinden.

misschien eerst maar is de proefversie proberen tegen de tijd mijn abonnement verloopt...daaruit zal blijken hoe alles uitpakt.
thkx Ton

Ik heb gisteren de 30 dagen probeer versie van Kapersky 7.0 geinstall maar ik ben er niet zo tevreden over.
Wat ik merk bij elk nieuw programma dat ik open op mijn notebook,even een paar sec vertraagt en dan opstart naar het gewenste programma?
Werkt KIS 7.0 zo dat deze eerst alles door scant ?
Echt irritant vindt ik dit...misschien een kwestie van wennen...
Wel is het fijn dat KIS 7.O een snelle opstart en afsluit heeft.

Ik moet zeggen dat ik daar niets van merk, maar ik denk dat het probleem bij jou de restanten van Norton zijn.

Als je de verwijder tool van Norton niet gebruikt hebt kan dat bij Kaspersky de nodige problemen opleveren omdat Norton veel troep achterlaat bij de deinstallatie.
Dus ik wil je aanraden om die tool alsnog te gebruiken, daarna KIS te deinstalleren en na het opnieuw opstarten van de computer KIS opnieuw te installeren.

Laatst bewerkt:
Het is me gelukt om nu alles nu alles eraf te hebben met Norton Removal Tool.
Ik heb nu KIS 7.0 opnieuw geinstall dat werkt naar behoren denk ik,alleen krijg ik geen toegang meer tot mijn download progr Emule ?
Waarschijnlijk laat KIS dit niet toe met de firewall...
Hoe kan ik dit toekennen en hoe moet ik dit doen ?

Zelf gebruik ik dat soort programma’s niet dus is het even proberen wat werkt.
Als het de firewall is dan verwijder Emule eens uit de lijst “Regels voor programma’s via: Instellingen->Firewall->Instellingen->Tabblad regels voor programma’s.
En zet de schuif van de firewall op ‘Training modus’.
Je krijgt dan meldingen en daar kun je Emule dan toegang geven.

Een ander mogelijkheid is om Emule toe te voegen aan de 'Vertrouwde programma’s' via:
Instellingen->Dreigingen en uitzonderingen->Vertrouwde zone->Tabblad Vertrouwde programma’s->Toevoegen, en dan zelf proberen welke van de 4 opties nodig zijn.

Nu heb ik Emule in KIS uitzonderingen bij Firewall kunnen toekennen,maar nu krijg ik steeds meldingen dat ik het steeds het verkeer moet gaan toestaan om de haverklap ?
Is er niet een manier om dit meteen toe te staan ?...want hier wordt ik beetje gestoord van .

Ik heb 2 mogelijkheden gegeven, welke bedoel je precies??
Als je het over de laatste hebt heb je alle 4 opties aangevinkt?

Het enige wat ik gedaan heb is uitzondering van Emule toegevoegt.
En daarna kreeg ik nog een melding dat ik mijn firewall trainingsmode moest uitzetten,maar dit hielp niet.toen kreeg ik steeds meldingen wat ik wilde uitvoeren met steeds handmatig het verkeer kan laten toestaan of blokkeren...
Misschien kent KIS dit program niet ...?

Ik neem aan dat je het hier over hebt:
Een ander mogelijkheid is om Emule toe te voegen aan de 'Vertrouwde programma’s' via:
Instellingen->Dreigingen en uitzonderingen->Vertrouwde zone->Tabblad Vertrouwde programma’s->Toevoegen, en dan zelf proberen welke van de 4 opties nodig zijn.

Mijn vorige vraag was dus heb je alle 4 opties aangevinkt, als je het niet weet selecteer Emule dan in het “Vertrouwde programma” scherm en klik op ‘Wijzigen’ daar kun je zien wat je hebt aangevinkt.

Of KIS het programma kent of niet, is niet van toepassing.

Ik heb hebt het even aangezien met de volledige KIS 7.0,maar die firewall laat Emule niet toe... ik heb al verschillende dingen geprobeert zoals jezelf aan gaf hoe dit te doen.
De firewall blijft eMule uitsluiten en geeft geen toegang in het programma,en geeft alleen en wat ik al dacht conflicten.
Dus kon ik niet anders dan alleen de antivirus te install van KIS.
Dit werkt nu zonder problemen,maar ik kan niet echt zeggen dat KIS zo fijn is...mha het kan ermee door...
Tevens heb ik ook nod32 getest maar daar was ik al helemaal niet over te spreken,nod 32 ziet bijna alles als een gevaar zoals ik zag.
Dus ik doe het voorlopig maar even met KIS antivirus...

Nu nog opzoek naar een firewall die makkelijk in gebruik is...is windows firewall niet voldoende ? de ene gebruiker zegt wel,en de ander niet ?

De firewall en de ‘Vertrouwde zone’ zijn twee verschillende zaken, misschien moet post 30 nog maar een keer goed door lezen.

De Windows (XP) firewall controleert alleen het binnenkomende verkeer, wil ook het uitgaande verkeer controleren heb je een andere firewall nodig.

De beste?

Ik surf heel wat over het web en gebruik geen van al die virus scanners. De een is nog beter dan de andere. :confused:
Ik gebruikte laatst Avast en mijn internet was duidelijk vele malen trager.
Avast uitgeschakeld en het was nog hetzelfde. Idem trouwens met Norton. Na enige tijd moet ik Avast registreren en kreeg steeds zeer vervelende reminders. Efin, dan Avast maar verijderen. Ging niet!! Na lang zoeken kwam ik er achter dat je hiervoor een speciaal bestandje moet gebruiken dat ergens op de site van Avast staar. Lijkt er soms op of die fabrikanten hun eigen virussen aanmaken. Uiteindelijk Avast er af gegooid en internet is weer zo snel, daar schrik je van. Nu al geruime tijd zonder enige AV programma en gaat perfect zo. Wel gebruik ik een router (heel belangrijk) en firewall.

Ik surf heel wat over het web en gebruik geen van al die virus scanners. De een is nog beter dan de andere. :confused:
Avast uitgeschakeld en het was nog hetzelfde. Idem trouwens met Norton. Na enige tijd moet ik Avast registreren en kreeg steeds zeer vervelende reminders. Efin, dan Avast maar verijderen. Ging niet!! Na lang zoeken kwam ik er achter dat je hiervoor een speciaal bestandje moet gebruiken dat ergens op de site van Avast staar. Lijkt er soms op of die fabrikanten hun eigen virussen aanmaken. Uiteindelijk Avast er af gegooid en internet is weer zo snel, daar schrik je van. Nu al geruime tijd zonder enige AV programma en gaat perfect zo. Wel gebruik ik een router (heel belangrijk) en firewall.

En dus wil je mensen aanraden om geen virusscanner te gebruiken...volgens mij weet je niet waar je het over hebt.

Deze site heet ‘Helpmij.NL’, en dan bedoelen ze niet van de wal in de sloot. :rolleyes:

Ach.
Ik vertel alleen maar hoe ik er over denk en wat mijn ervaringen zijn. Dat wil zeggen dat je ook heel goed zonder AV scanner kunt en je niet zoals de meeste, achter de commerce van die bedrijven aanloopt. Wat een ieder er mee doet moet hij zelf weten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan