!! Welke Pci moet ik kopen ? !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat er niet om dat hij niet meer aan de wensen voldoet. Dat stelt Humpe ook niet.

Het gaat er om dat er na een maand een opvolger is en je dus weer een "oude" videokaart hebt.

Laatst bewerkt:
maar dat is voor de topicstarter toch niet van belang omdat ie met pci zit

en daar worden toch geen extreme vernieuwingen in toegepast

Ik vraag uw mening over deze videokaarten. Ik twijfel tussen DIE videokaarten en daar zou ik graag info over hebben zodat ik weet wat een goeie aankoop zou zijn !! ;)

Zelf zit ik te denken om die van 69 euro te kopen !! Maar als jullie zeggen van nee doet dat maar niet en je weet er mischien een voor mij voor een redelijke prijs dan zou ik dat ZEER op prijs tellen!! :) :)

Mvg,

gast0185

Laatst bewerkt door een moderator:
Wij geven allemaal onze mening over die videokaarten... Daar vroeg je ook om en dat doen wij ook de hele tijd.

Wij zijn van mening dat je beter kun sparen voor een nieuwe computer (Ook al heb je dan een crossbrommer aangeschaft) want om een upgrade te doen voor deze computer is waarschijnlijk zonde van je geld. :confused:

Een pci videokaart kopen noem ik geen upgrade meer :rolleyes: . Zoals ze hier boven aanduiden zou ik ook sparen voor een nieuw systeem. Ik moet ook keuzes maken, kan ook niet alles kopen wat ik wil.

een kaartje erin van 69 euro ten opzichte van de onboard is voor hem wel een upgrade.

die zal het beter doen als zijn onboard van 64mb

en jongens wij kunnen niet in andermans geldbuideltje kijken

een kaartje erin van 69 euro ten opzichte van de onboard is voor hem wel een upgrade.

die zal het beter doen als zijn onboard van 64mb

en jongens wij kunnen niet in andermans geldbuideltje kijken

Op zich is het een upgrade natuurlijk maar als je naar zijn spellen kijkt moet je je wel afvragen of het de moeite is. Hij gaat van een kaart naar een andere kaart die die spellen ook niet volledig kan trekken, en dan vind ik het weggegooid geld.

Een AGP onboard is minimaal 2x sneller dan een PCI kaart, maar tegenwoordig 8x.

Met een PCI kaart valt sowieso geen moderne gamen mee te spelen, die is maar 33mHz met een bandbreedte van 133MB/s, een AGP 533mHz en een bandbreedte van 2133MB/s, ook die van een onboard.

Maar ja, het is jouw feestje.

Een AGP onboard is minimaal 2x sneller dan een PCI kaart, maar tegenwoordig 8x.

Met een PCI kaart valt sowieso geen moderne gamen mee te spelen, die is maar 33mHz met een bandbreedte van 133MB/s, een AGP 533mHz en een bandbreedte van 2133MB/s, ook die van een onboard.

Maar ja, het is jouw feestje.

vraag:denk jij dat zijn 64 mb onboard(dell dimesion 1100) sneller is dan een pci videokaart?

vraag:denk jij dat zijn 64 mb onboard(dell dimesion 1100) sneller is dan een pci videokaart?

Zeker, alleen bij shared geheugen is de beperkende factor die bandbreedte daarvan, maar DDR PC1600 is nog altijd 1600MB/s, en meestal is het PC 2100 of 2700 tegen het PCI slot van 133MB/s.

Zeker, alleen bij shared geheugen is de beperkende factor die bandbreedte daarvan, maar DDR PC1600 is nog altijd 1600MB/s, en meestal is het PC 2100 of 2700 tegen het PCI slot van 133MB/s.

dus had pci videokaarten voor dat soort systemen nooit uitgevonden hoeven te worden:confused:

dus had pci videokaarten voor dat soort systemen nooit uitgevonden hoeven te worden:confused:

Die zijn/waren bedoeld voor compjes van voor de AGP tijd, en prima voor textverwerkers en dos games, maar niet voor games van nu.

Daarvoor had je localbus, heb ik ook nog gehad, en daarvoor alleen ISA, tja.
Ze zijn nu al bezig met PCI-e 3, de 2 is er nog niet eens.

Die zijn/waren bedoeld voor compjes van voor de AGP tijd, en prima voor textverwerkers en dos games, maar niet voor games van nu.

Daarvoor had je localbus, heb ik ook nog gehad, en daarvoor alleen ISA, tja.
Ze zijn nu al bezig met PCI-e 3, de 2 is er nog niet eens.

ok maar denk jij nou echt dat ie qua grapichs er niet op vooruitgaat ten opzichte van zijn onboard?

en ja zoals al aangegeven aan hem

ZWARE GAMES KAN NIET

Ach, misschien heeft hij dan een mooier beeld, als het maar niet hoeft te bewegen.:)

Laat hem er maar eentje kopen, horen we het vanzelf wel hier, misschien.:eek:

Mensen ik heb veel gehoord maar ik ben er nog niet helmaal uit,, maar ik denk dat ik toch doe gene van 69,- euro koop !! En ik kon een best wel goed systeem kopen maar dan zou ik geen geld hebben voor mijn crossertje ik denk er over om hem toch maar te verkopen. Mischien als het een verkeerde aankoop zou zijn kan ik hem altijd nog wel goed verkopen ( want het is een goed systeem echt waar !!! ) Als ik hem zal ik alle info geven als het een goede aankoop is geweest ofniet ! Allen hartelijk bedankt voor de info :thumb: :thumb:

Wat ga je nou precies "wellicht" verkopen? Je brommer of je pc of je videokaart?

Ik ben de draad in je verhaal een beetje kwijt:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan