Welke Php-programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jenna Jameson

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Berichten
6
Ik heb een enquete-formulier voor m'n website. En ik wil dat de uitkomst van de enquete naar m'n emailadres word gestuurd. Ik wil hierbij gebruik maken van Php.
Wie weet welke programma ik het best kan gebruiken om voor die enquete een mail-script te maken.
(graag een simpele)
 
je wilt het simpel, dan krijg je het simpel: Kladblok
eventueel een proggie met Syntax Highlighting (homesite bijvoorbeeld).
 
hoi jenna,

Een voorbeeld van script kan ik je zo 123 niet maken.
maar je kunt het als volgt doen:

de functie in php is mail()

PHP:
$naar = "jouw email adres";
$onderwerp = "uitslag enquete";
$uitslag = "hier komt de uitslag";
$van = "jouw email adres";

mail ("$naar","$onderwerp", "$uitslag", "From: $van");
Dit is dus een mogelijkheid.
En als je alle uitslagen wilt hebben in je mail moet je in de $uitslag iets veranderen. bv als hier onder
De namen van de invul velden van je formulier kun je weer gebruiken. Dus de als je invul veld op je formulier naam heet word dit automatisch $naam
PHP:
$uitslag = "

Naam: $naam
adres: $adres

";

Zo zou je het ongeveer moeten doen. Als je het niet snapt hoor ik het wel...tzal wel een beetje krom zijn uitgelegt. :0

greetz Jeroen
 
Ik gebruik PHPedit, vind ik best goed programma, zonder al te veel poespas.
 
Ok, zal ik ook nog maar ff zeggen wat "de enige echte" gebruikt :D... Ik gebruik hoofdzakelijk HTMLKit (gratis, lekker licht, zijn veel plugins voor beschikbaar, uiterst flexibel) en soms Macromedia Dreamweaver MX (zwaar, coole syntax highlight en is erg goed met CSS stylesheets). Maar over smaak valt niet te twisten zeggen ze altijd...

Ow, en dan nu nog ff iets tegen Jeboem:
Dat "$naar" enzo (variabelen in een string zetten) is een beetje nutteloos, aangezien je ook gewoon functie($var, $var2, $var3) kunt doen ipv functie("$var", "$var2", "$var3").
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan