Welke printer is het beste voor.... ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcfreak

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2001
Hallo helpmij'ers.

Ik ben op zoek naar een printer waarvan de inktcardridges niet zo duur zijn.
Ik heb nu een HP959C en ik print heeeeeeeel documenten met plaatjes in kleur.
Die vreten letterlijk kleurencardridges.

Welke printer zou hiervoor het beste geschikt zijn om de kosten omlaag te krijgen van de kleurencardridges ?:thumb:

ik heb een hp 5550 en deze valt zeer goed mee.
maar als je echt veel foto's print dan zou ik een echte fotoprinter aanschaffen maar deze zijn nog tamelijk duur.

Het zijn documenten met text en diverse plaatjes erin verwerkt.

Naar mijn bescheiden mening kun je die vraag heel goed zelf beantwoorden :
pak een consumentengids of een dergelijk blad / test en kijk wat de kosten per pagina zijn van de geteste printers.

Pasja zei:
Naar mijn bescheiden mening kun je die vraag heel goed zelf beantwoorden :
pak een consumentengids of een dergelijk blad / test en kijk wat de kosten per pagina zijn van de geteste printers.

Die testen zeggen me niks, ik vind zelf dat die allemaal afwijken van de werkelijke situatie.:o

Ik hecht meer waarde aan de mening van de mensen thuis, waar printers heelveel worden gebruikt. Meestal komt er dan wel een verborgen defect te voorschijn die bij zo'n test niet gezien wordt. ;)

Het enige waarvoor ik bladen bekijk is voor als ik weet welk type printer ik nodig heb, om de prijsen te vergelijken. :thumb:

Ik kijk er wat anders tegenaan:
juist die objectieve testen m.b.t. de kosten per pagina zeggen veel over de prijs die je moet betalen voor een printje en da's precies wat je vroeg.
Daartegenover is het helemaal niet interessant wat andere mensen "vinden" van een printer en / of de kosten van die printer. Hoe moet iemand nu weten wat goedkoop of duur is? Da's toch niet te zeggen ? Wat de een goedkoop vindt, vindt de ander juist duur. Tenzij je drie verschillende printers naast elkaar hebt staan en elke afdruk op alle drie de printers achter elkaar doet, DAN kun je idd. een beeld krijgen welke printer duurder / goedkoper is in het gebruik dan een andere. Het vragen aan een willekeurige printerbezitter of hij zijn printer goed of slecht vindt en of de printer duur is in het gebruik, is door hem niet te bepalen. Daar zijn nu net die testjes zo handig voor. Ze jagen er een paar pakken papier doorheen en weten vervolgens precies welke printer duurder / goedkoper is per pagina dan een andere.

Met betrekking tot je vorige reply over verborgen defecten etc. maybe nog het volgende:
ook dat is niet te bepalen. Als je aan 2 mensen, die al 2 jaar lang dezelfde printer hebben, vraagt wat ze van hun printer vinden dan zal de een het een prima ding vinden terwijl de ander 't een rampding vindt. Als je dan doorvraagt dan blijkt dat eigenaar 1 1x per week een enkel printje maakt terwijl eigenaar nummer 2 dagelijks misschien wel 25 printjes maakt. Logisch dat de printer bij eigenaar 2 thuis veel eerder mankementen gaat vertonen / versleten is dan bij eigenaar 1 thuis. M.a.w. vragen over defecten / levensduur aan gebruikers zijn zodanig subjectief dat de antwoorden van generlei waarde kunnnen zijn, TENZIJ de gebruikers dezelfde gebruiksduur van het apparaat hebben gehad.

Laatst bewerkt:
Ik zal het nog anders formuleren. Ik heb een Epson printer gehad, waarvan na 2 jaar het elastiekje knapte (met elastiekje bedoel ik het mechaniek wat er voor zorgt dat de printer "heen en weer" gaat) Ik kon het zelf niet reparen en bij navraag bleken de kosten van reparatie zodanig hoog te zijn dat een nieuw apparaat handiger was.

Was die Epson nu slecht? Nee, want ik had 2 studerende jongens thuis die zeg maar dagelijks de meest kleurrijke scripties etc. moesten printen. Tja, de levensduur van mijn printer was naar bepaalde normen misschien al ver overschreden, misschien was de printer qua gebruiksduur al 4, 5 of mogelijk zelfs al 8 jaar oud, wie zal 't zeggen.........?

Laatst bewerkt:
Over het algemeen zijn hp printers een stuk duurder omdat hun inkt zo duur is.
Je kan beter een iets minder zuininge canon dan een zuining hp kopen, aangezien de inkt van canon een stuk goedkoper is.

chielsen zei:
Over het algemeen zijn hp printers een stuk duurder omdat hun inkt zo duur is.
Je kan beter een iets minder zuininge canon dan een zuining hp kopen, aangezien de inkt van canon een stuk goedkoper is.
Inderdaad, maar in de cardridges van HP zit vaak weer meer inkt dan die van Canon.
HP staat er over het algemeen ook wel om bekend iets zuiniger te printer.
Ja, wat is dan wijsheid?
Ik zou gewoon eens een blad kopen met een aantal printertests erin.
Misschien is voor jou zelf een kleur-laser printer wel iets?

Als je heel erg veel print, dan is een laser het overwegen waard. Zeker de instapmodellen zijn niet zo vreselijk duur meer.
Ik heb zelf een oude Lexmark Optra C kleurenlaser op de kop getikt. De toners zijn vreselijk duur (rond de € 150 per stuk) maar die gaan dan wel minimaal 25000 afrukken mee, ga dat maar eens afzetten tegen een inkjet printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan