Welke printer kan ik het beste nemen: Brother, Canon of Epson?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik ben op zoek naar een mooie printer, maar het gaat zo hard met de vernieuwing, dat ik het even niet meer weet.

Een all-in one printer is mijn voorkeur, maar of daar faxen en DVD's en dergelijke printen op moet zitten, dat vraag ik mij af, want ik wil alternatieve inkt gaan gebruiken i.v.m. dat het goedkoper is.

Wat wel mijn voorkeur heeft is dat er dus geen chip op zit, of een resetbare, of een cartridges met chip, maar in iedergeval goedkoop, maar Wifi N vindt ik ook belangrijk.

Foto's printen is leuk, maar je krijgt ze echt nooit mooier dan het te laten afdrukken bij de fotoshop, dus dat is alleen een mooie bijzaak.


Op het oog heb ik de volgende printers:

Brother MFC-J825DW
Canon Prixma MG8150
Epson ?


De Brother heeft als het goed is geen chip in de cartridge, hoor er nooit problemen over, maar heeft dit type geen chip op de cartridge?

Met Canon heb ik de ervaring met een Prixma MP610 dat de inktkop toch best vrij snel kapot gaat, vervanging is erg duur.

Met Epson heb je veel aanbiedingen, maar ik kom er niet echt goed in uit.

De Canon en de Epson hebben een chip, maar bepaalde Canon cartriges kan je met een resetter hervullen of de chip overzetten.


Wie heeft er goede ervaring met alternatieve inkt op bovengenoemde All-in one printers?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf al enige keren inkt besteld bij khlinkt.be en ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Ik heb een tijdje geleden ook hervulbare cardridges gekocht voor mijn Canon B110a (erg fijne WiFi printer trouwens), welke daar geen problemen mee had.
Canon
Voor die Brother kan ik geen navulpatronen vinden, dus ik ben bang dat het daarmee niet gaat...
 
Voor de Broter zijn erg veel namaak te vinden, maar ook echte die nouwelijks meer kosten.

Ik kom niet uit België, dus kijk meer in de buurt, want dat scheelt weer verzendkosten en hier zitten er nogal wat in de buurt.

Ik weet echter niet of de Brother MFC-J825DW wel van een chip is voorzien, want dan wordt het andere koek.

Met Canon heb ik de zeer slechte ervaring dat de kop dicht slipt, vooral als die wat minder gebruikt wordt. Het begint vrijwel altijd met geel, want ik ben niet de eerste die daar over geklaagd heeft. Mogelijk hebben ze dat inmiddels opgelost, maar dat weet ik helaas niet. Printerfabrikanten hebben liever hun eigen inkt de de printers zitten, maar Brother is goedkoper met originele inkt.

De Brother MFC-J825DW en de Canon Prixma MG8150 zitten in een prijsklassen van 160 euro, maar zijn met een beetje zoekwerk toch zo'n 3 tientjes goedkoper te vinden inclusief verzendkosten.


Zijn er nog meer mensen met goede of juist slechte ervaringen met Brother en Canon?
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels ben ik er achter dat Brother printers ook een chip hebben, maar daar kan ook mee gerommeld worden. Een chipresetter heb ik nog niet kunnen vinden, wel hoe je de printer in de maling kunt nemen.

Het aantal klachten wat ik over Canon heb gelezen is best wel veel, de kop gaat snel stuk, valt niet onder garantie en is dus een dure grap.

Eigenlijk ben ik op zoek naar eenvoudige mogelijkheden om de Brother printer in de maling te nemen, want wat ik tegen kom, komt van buitenlandse sites.

Toch blijf ik benieuwd naar de diverse ervaringen ondanks dat een deel van Nederland op vakantie is, wie heeft er nog meer ervaring?
 
Laatst bewerkt:
http://www.inktcartridge-navullen.nl/reset_instructie.php zei:
In principe is het niet noodzakelijk om Brother cartridges te resetten. Het kan echter voorkomen dat cartridges niet meer worden herkend in de printer. Controleer in dit geval of de cartridge een barcode stikker heeft, en of deze barcode niet vuil en/of beschadigd is. Zonder een nette barcode zal de printer waarschijnlijk de cartridge blijven weigeren.
Maar wil je zelf bijvullen of wil je nepcartridges?
 
Dat ligt er aan.

Als huismerk cartridges lang mee gaan en niet duur zijn, dan ga ik liever niet knoeien.

Als huismerk cartridges kort mee gaan en wel duur zijn, dan twijfel ik of ik de juiste keuze maak.

Ik ben al huismerk cartridges tegen gekomen voor 3,75 per stuk met chip voor de Brother, maar bij een hogere afname van 5 setjes van 4, kom het op 2,50 per stuk uit. De voor een Brother huismerk cartridge van bijvoorbeeld zwart die ook 3,75 kost, heeft 30ml, dat lijkt mij behoorlijk veel. Kleuren cartridge hebben een lagere inhoud van 19ml, maar zwart gebruik ik over het algemeen veel meer.

Ik weet niet of het nog goedkoper kan, maar de kwaliteit speelt ook een rol.

Van Canon heb ik hier een Prixma MP610 staan waarvan de kop op diverse manieren gepoogd is die schoon te krijgen, maar helaas is de kop na de zoveelste poging stuk gegaan. De alternatieve cartridges zijn er meer, maar ook veel goedkoper te vinden op het internet. Ik heb er een chipresetter erbij wat prima werkte, maar als je een losse kop van een toen anderhalf jarige printer moet vervangen die 70 euro kost omdat het als accessoire wordt gezien en niet onder garantie valt, vooral vanwege de zeer goedkope namaak cartridges, want dat kunnen ze via het uitlezen van de printer blijkbaar zien.

Over Canon hoor ik vaak dat het probleem bij de gele kleur begint, gezien ik mijn toch al beschadigde kop heb open gemaakt, sta ik daar niet vreemd van te kijken, want die kleur moet de moeilijkste weg afleggen.

Verder heb ik mij laten vertellen dat de Brother zich zelf regelmatig reinigt zolang de stekker in het stopcontact blijft zitten, maar indien de stekker er een tijdje er uit gaat en later weer aan gesloten wordt, dan reinigt de printer de kop weer open.

Ik haal meestal alle spanning van de apparatuur door middel van een schakelbare stekkerdoos, dus dan is het wel zo handig dat het apparaat zich zelf ondanks de onderbreking goed kan reinigen.

Ik zag dat de Canon Prixma MG8150 ook 35mm film materiaal kan scannen, leuk voor het oude materiaal, maar daar zijn ook andere mogelijkheden voor en dan is het ook nog voor tijdelijk gebruik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu zelf al een tijd (nog geen jaar geloof ik) zelf gevulde cartridges van KHL inkt in een Canon Pixma (?) B110a. Prima ding, handige wifi functie. De instellingen blijven opgeslagen als je de stekker er uit trekt (blijft toch niet de makkelijkste oplossing, maarja). Ik heb al eerder een keer inkt en navul cartridges bij KHL gehaald (de oude waren opgedroogd) voor mijn HP printer, zelfde inkt, zelfde kwaliteit. De cartridges werken als het goed is nog. De inkt wordt geleverd met een injectiespuit en een naald. De inkt bevat geen klontjes en ziet eruit als gekleurd water, dus daardoor kunnen de koppen bijna niet verstoppen! Er zit op die B110a ook een reiniginsfunctie, mocht je dat interessant vinden...
 
Ik neem aan dat je uit België vandaan komt, want anders zou je het daar niet vandaan halen.

De Canon B110a ken ik niet, maar zal vanavond even gaan googlen.

De Canon Prixma MG8150 heeft letterlijk alles wat je maar bedenken kan, met als extra, 35mm film.

De Brother MFC-J825DW heeft letterlijk ook alles wat je maar denken kan, maar geen extra 35mm film.

KHL inkt, dat ken ik niet, maar ik kan is even bij de inktboer om de hoek kijken.

De printers die ik in mijn hoofd heb, kosten ongeveer tussen de 130 en 170 euro, maar voor minder dan 150 euro heb ik een winkel met top service. Niet om de hoek, maar bij problemen kan ik het naar een antwoordnummer sturen, dus erg netjes en ze denken zeer goed mee.
 
Laatst bewerkt:
Om nou hier weer met Belg te gaan schelden vind ik geen goed idee! Ik kom uit Nederland, hoor! De verzendkosten zijn iets van 6 euro, dus daar hoef je het niet voor te doen.:thumb:
Tsja, ik weet niet of je van plan was om negatieven te gaan scannen. Maar als je van plan die printer op zolder neer te zetten, zou ik het daar niet mee doen en daar een negatief scanner voor op de kop tikken (had er eentje bij Aldi in de uitverkoop voor €15)
 
Om nou hier weer met Belg te gaan schelden vind ik geen goed idee! Ik kom uit Nederland, hoor! De verzendkosten zijn iets van 6 euro, dus daar hoef je het niet voor te doen.:thumb:
Tsja, ik weet niet of je van plan was om negatieven te gaan scannen. Maar als je van plan die printer op zolder neer te zetten, zou ik het daar niet mee doen en daar een negatief scanner voor op de kop tikken (had er eentje bij Aldi in de uitverkoop voor €15)

LOL

Ik heb zowel contacten in Nederland, als België en nog veel verder daarbuiten, dus schelden, nee, bij toeval aangenomen.

Als ik negatieven en dia's scan, dan moet dat wel goed gebeuren, maar ze komen steeds vaker en goedkoper in de aanbieding, want veel mensen hebben dat al lang over gezet.

Waar je bij dat soort apparaten wel op moet letten is dat het licht van de lamp goed verdeelt wordt, want anders krijg je verkleuringen dan wel licht en donkerder in het beeld.

Maar die B110a, is dat niet een type van HP? (HP staat bij mij bekend als hopeloos)
 
Ik heb nog niet veel negatieven gescand (zeg maar 0), dus ik weet niets van de kwaliteit. Wel had er pas iemand problemen met het scannen van dia's met een canon scanner: de dia's vielen uit het hulpstuk.
En je hebt gelijk: het is een HP printer (best triest eigenlijk dat ik dat verkeerd had). Ik heb zelf al sinds '96 HP printers. Eerst eentje die het tot een jaar of wat heeft volgehouden, toen een nieuwe gekocht met scanner (de oude scanner was overleden), alleen dat léék een rotding. Nieuwe cartridges erin en hij werkte weer als een zonnetje, alleen hij was niet draadloos, dus moest je met dat ding zeulen als je iets wilde printen of scannen. Daarom nu een met WiFi. En tot dusver geen problemen
 
Maar als je die HP vult, hoe maak je dan een reset met alle cartridges?

p.s. fouten maken we allemaal
 
Ik kan geen uitspraken doen over alle HP printers, maar deze zegt alleen:" er zijn geen/nep cartridges in gezet, wilt u de inkt niveaus uitschakelen? ja/nee". Het zijn dan gewone doorzichtige, hervulbare cartridges, je moet wel de chip overplaatsen, omdat hij anders helemaal niets herkent.
 
Dat is bij de Canon ook, die heeft daar verschillende mogelijkheden in, maar ik ben een beetje Canon af.

HP had ik het al mee gehad doordat ze geen gescheiden kleuren cartridges hadden, dat is dus nu wel het geval.

Kan je ook DVD's en dergelijke bedrukken? Veel type namaak inkt heeft problemen met de houvastheid van de inkt op de bedrukte delen.

Met de Brother zou een reset ook werken, maar die bewaard als ik het goed heb de laatste 5 keer plaatsen per cartridge, dus dan maar wat meer namaak en het probleem is opgelost.
 
Ik heb zelf nooit dvd's bedrukt, maar ik neem aan dat je bedoelt "dvd'tje erin, op print drukken en klaar"? Ik denk niet dat het op die manier gaat lukken (tenzij je van twee stukjes dvd houdt?)
 
Ik heb zelf nooit dvd's bedrukt, maar ik neem aan dat je bedoelt "dvd'tje erin, op print drukken en klaar"? Ik denk niet dat het op die manier gaat lukken (tenzij je van twee stukjes dvd houdt?)

LOL

Nee, er zijn een beperkt aantal printers die een cassette hebben om die met een DVD in de printer te plaatsen, het nadeel is dat ze wel een heel stuk duurder zijn dan de doorsnee combinatie printers.

Het is voor mij een keuze, maar als ik het niet wilde hebben, dan was ik een stuk goedkoper uit geweest.

Google maar eens op de types die ik in het begin al aangaf, dan zie je wat ze kunnen.

De 35mm functie heb ik een keer bij Epson gezien, maar stevig is dat niet.
 
Tsja, als je het gebruikt, kan ik je geen printer aanraden die het niet heeft... Maarja, het is dan net wat je wil. Ik zou dan op de kosten afgaan: zeg cartridges voor die Brother zijn zo'n €9/st , je hebt er dan 4 nodig dat is dan€36. Daar doe je een half jaar (ik weet niet hoeveel je print, maar dit neem ik aan) mee, dat is dus €72/jaar.
Voor die Canon heb je voor €18 hervulbare cartridges zonder inkt, de inkt is grijs (€11), zwart (€11), CMG(€34) bij elkaar €55. Totaal kom je dan op €73. Als je een beetje netjes vult, kan je er minstens 4x mee doen, dus dan is het €18/keer vullen. Als je dan nog 2x per jaar een cartridge leegprint, ben je €36 euro kwijt.
It's up to you...
 
Een inkt cartridge van welke kleur dan ook voor de Brother koop ik vanaf 3,75, maar neem ik 5 setjes af, dan betaal ik per stuk 2,50.

Verder zitten de int cartridges voor de Brother behoorlijk vol, Zwart heeft 30ml, per kleur 19ml, maar de Brother gaat behoorlijk zuinig met het inkt om.

Ik denk dat dat ook de reden is dat je niets kan vinden om de cartridges voor de Brother te vullen, want dat is dan onhandig en de vraag of dat goedkoper kan wordt dan erg lastig.

Voor de Cannon kocht ik kleinere cartridges, maar die kosten nog geen euro per stuk. Blijkbaar zit er flink wat verschil tussen de diverse kwaliteiten.
 
Tsja, het is de vraag natuurlijk of de kwaliteit er minder van wordt: het ligt er natuurlijk aan of op die Brother cartridges chips zitten en op die Canon misschien niet. Misschien zitten in die van Brother 2-3x zoveel inkt?
 
Beide hebben chips, maar worden op een andere manier gecontroleerd.

Beide printers die van namaak cartridges gebruik maken, zullen voller zitten.

Beide printers hebben goede kwaliteit afdrukken.

Beide printers hebben cartridges met vervanging zonder te knoeien.

Dan komt het dus aan op de ervaringen neer:

De van de Brother heb ik gezien en ben er vol lof over.

De Canon wordt bij de tot nu toe alle contact gezochte verkoopshops afgeraden, te veel mensen die met de kop problemen krijgen.

Canon heeft een groot nadeel, zodra je die reset, dan vervalt direct je garantie omdat ze het onderhoud niet kunnen garanderen. Het resetten op de manier hoe jij dat aangeeft is zover ik weet bij de Canon Prixma MP610 niet mogelijk, vandaar dat er losse chip resetters zijn.

Er is een schop die een erg goede uitleg gaf over reinigen, want dat doet de Brother automatisch zolang die in het stopcontact blijft zitten, dat kost 0,15 watt en is dus verwaarloosbaar. Echter haal ik de printer uit het stopcontact, dan zal de Brother een goede reiniging ondergaan.

Ik had een voorkeur voor Brother omdat deze eerst geen chips bevatte, maar als het nu weer bekijk, dan blijft mijn voorkeur uit gaan naar de Brother en dan met name het type wat ik al eerder noemde.

Met verzendkosten heb ik niets te maken, want ik kan ze bij diverse shops om de hoek tot vrijwel om de hoek kopen.

Jij bent de enige die reageert, ik had ook wat reacties van andere forum gebruikers verwacht, maar misschien zijn die (nog) op vakantie.

Ik ben wel blij met jou meedenken, dat geeft toch weer een ander zicht op de wereld van printers.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan