Welke processcer is beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niels94

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Welk processor is beter?

Intel Core 2 Duo E8400 (2x3.00GHz, 6MB cache)

Of

Intel Core 2 Quad Q8200(4x2.33GHz, 6MB cache)

Alvast bedankt,
Niels,

deze is sterker, maar het is dus wat je ermee gaat doen.
ga je filmpjes kijken en af en toe eens een spelletje is de andere ook goed genoeg, ga je echt zware spelle spelen dat kun je beter voor deze gaan Intel Core 2 Quad Q8200(4x2.33GHz, 6MB cache) , let op dat dit niet het enige is dat je nodig hebt voor zwaardere spelletjes.

deze is sterker, maar het is dus wat je ermee gaat doen.
ga je filmpjes kijken en af en toe eens een spelletje is de andere ook goed genoeg, ga je echt zware spelle spelen dat kun je beter voor deze gaan Intel Core 2 Quad Q8200(4x2.33GHz, 6MB cache) , let op dat dit niet het enige is dat je nodig hebt voor zwaardere spelletjes.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Voor gamen is het nog steeds zo dat de kloksnelheid vaak het belangrijkst is.
Dus voor gamen zou de E8400 in sommige games beter zijn.
Kijk maar even hier: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/compareproducts/bGNkbZiVmJnKZ8g,bGZkbJiVmJnKaMg/
Vooral bij Crysis warhead en World in Conflict scoort de e8400 veel beter.

Wil je echter veel gaan converteren dan is de weer q8200 veel beter

het hangt dus er dus van af wat je er mee wilt gaan doen en welke spellen

Maar over het algemeen?
Ik wil bijv. CoD4 spelen.. cod6...assassins creed....

dan heb je aan die core 2 duo genoeg, maar de games die net uit zijn gekomen of de games die nog moeten komen ondersteunen quadcore dan is dus de core 2 quad beter als je die spellen gaat spelen.

wat ze bij die computergalaxy zeggen (perfect om mee te gamen) is totaal niet waar, als je een goed gaming systeempje wilt, kun je beter kijken naar Intel Core i5 met ATI Radeon HD5*** series (of HD48** series ^^)

Ik heb de setup even aangepast:

Ik heb de AMD Phenom II X4 955 gekozen, want deze presteert in games hetzelfde als de i5 750 maar is wel goedkoper (en de moederborden ervoor ook!). Het geld wat je hiermee bespaart kun je in een duurdere videokaart stoppen als je dat wilt, of je zou een grotere harde schijf kunnen aanschaffen. De videokaart heb ik veranderd naar een goedkopere versie, want 20 euro voor hetzelfde product betalen is natuurlijk zonde. Ook heb ik het merk van het geheugen aangepast naar een meer betrouwbare, OCZ namelijk. Ik weet niet hoe de OCZ ModXStream 500W presteert, want daar heb ik nooit een uitgebreide review over gelezen. Daarom heb ik de Cooler Master Silent Pro M500 (500W) genomen, waar ik dus wel een keer een review over heb gelezen. Ik heb natuurlijk ook het moederbord veranderd naar de juiste socket.

Hier is de link: http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[216511]=1&product[251552]=1&product[234412]=1&product[84028]=1&product[253349]=1&product[63315]=1&product[224663]=1&product[232977]=1.
Zo, daar bespaar je meer dan 40 euro mee, én je hebt betere merken. Let wel op dat hier geen besturingssysteem bij zit, net als de samenstellingen van dirkie00 en computergalaxy.

ziet er goed uit maar waarom niet de sapphire 5770 Vapor-X deze heb ik samen met een amd phenom2 955 en 4 gb ram, werkt perfect. die grafische kaart koelt enorm goed.

Tsja, of mijn videokaart 10 graden warmer is zal me een worst wezen. Bovendien heeft de HD 5770 al standaard een vrij goede koeler, en is het verschil in snelheid (10 MHz) héél weinig... Hier merk je niks van.

Verschillen in temperatuur:
gpu-temp.png

Verschillen in geluid:
gpu-noise.png

Het verschil in geluid is nog geen 3 dB tijdens belasting, en 0,3 dB wanneer de videokaart idle is. "Wohoo". Ik zou er in ieder geval geen 25 euro voor over hebben ;).

Laatst bewerkt:
Idd niet een heel groot verschil, het is in iedergeval een geweldige kaart, naar mijn mening.

netjes Amd systeem Tythor Zeth.
Alleen zul je geen verschil merken tussen de verschillende merken geheugen en voeding.
Dat team elite geheugen wordt door heel veel mensen op dit forum gekozen en niet alleen omdat het de goedkoopste is.
OCZ (geheugen) en coolermaster zijn natuurlijk wel de AA merken. Maar jou amd systeem zou dus nog goedkoper kunnen met team geheugen en ocz voeding

netjes Amd systeem Tythor Zeth.
Alleen zul je geen verschil merken tussen de verschillende merken geheugen en voeding.
Dat team elite geheugen wordt door heel veel mensen op dit forum gekozen en niet alleen omdat het de goedkoopste is.
OCZ (geheugen) en coolermaster zijn natuurlijk wel de AA merken. Maar jou amd systeem zou dus nog goedkoper kunnen met team geheugen en ocz voeding
Het merk geheugen maakt inderdaad niet uit voor de snelheid, maar OCZ is wel betrouwbaarder. Bovendien zijn de geheugenkits van OCZ beter overklokbaar. De TS moet zelf even afwegen of hij daar het geld voor over heeft :).

De voeding... ehm tsja, het zijn beiden A-merken dus ze voldoen inderdaad beiden wel. Zoals ik in mijn post al zei heb ik nooit een goede review gevonden over de ModXStream voedingen van OCZ, dus daarom zet ik het er niet in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan