Welke processen kan ik verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0190

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
'allo..

Als ik mijn pc net opstart zijn er 85 processen aan de gang
.. als ik in mn msconfig opstartding kijk, worden daar 19 processen automatisch opgestart
kan ik sommige processen verwijderen?..
ik durf er niet aan te zitten..
want ik heb al een keer iets gedaan waarvan ik niet wist wat het deed :| en dat ging niet helemaal goed.. vandaar..

o .. ik heb trouwens een HP Pavilion tx 1000 (laptop dus)
ramgeheugen: 2gb
processor: amd turion(tm) 64 X2 1.90hz

Dank!

Bijlagen

• taakbeheer1.png
    taakbeheer1.png
    62,1 KB · Weergaven: 42
  • taakbeheer2.png
    taakbeheer2.png
    62,8 KB · Weergaven: 35
  • taakbeheer3.png
    taakbeheer3.png
    61,9 KB · Weergaven: 39
  • msconfig19.1.png
    msconfig19.1.png
    22,1 KB · Weergaven: 30
  • msconfig19.2.png
    msconfig19.2.png
    22,2 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Zie ik het goed dat je sowieso al 2 verschillende anti-virus pakketen heb draaien? Zowel van Symantec als AVG???

Sterker nog, er MOET er 1 weg!! Dit vertraagt enorm en verlaagt je beveiliging ipv verhogen!

Persoonlijk zou ik Symantec (Norton) verwijderen, is ontzettend zwaar voor je systeem

hmm ok..
maar is 'ie beter dan avg?
want ik heb van iemand gehoord dat avg nogal zuigt

ik lees er even snel doorheen en zet de processen die weg kunnen even weg (kunnen er dus nog meer weg maar kheb geen zin om bij ieder proces een programma te gaan zoeken!)

- googleupdate.exe
- ehtray.exe
- avgemc.exe
- hpwusch2.exe
- Applemobiledeviceservice.exe
- ehmsas.exe
- Ipodservice.exe
- BTTray.exe
- Ituneshelper.exe
- HPHC_Scheduler
- BTstackserver.exe

Doe trouwens maar alle HP processen weg en deinstalleer idd Norton en symatic sh*t want das troep!
AVG de bom:p :p :p

Owja en bij msconfig moet je alle windows services verbergen, en dan kan als volgens mij alles weg, of het moet een programma zijn wat je veel gebruikt!

Laatst bewerkt:
wat ik ook een beetje raar vind...
is dat er 18 svchost.exe aan de gang zijn :|

"Doe trouwens maar alle HP processen weg en deinstalleer idd Norton en symatic sh*t want das troep!
AVG de bom "

ehm dus in taakbeheer elk proces dat met hp begint kant beëindigt worden??

"Owja en bij msconfig moet je alle windows services verbergen, en dan kan als volgens mij alles weg, of het moet een programma zijn wat je veel gebruikt!"

eh .. dus bij tabje opstarten overal waar microsoft (onder fabrikant) kan uitgevinkt worden??

o en... welk antivirus progje heb jezelf..?
en.. ik download nogal veel torrents en heb niet echt veel vertrouwens in avg.. so
welke is beter dan avg (als ie zwaarder is .. maakt mij niet erg uit.. als t maar een goeie is)

*svchost.exe is nog intact..*

Laatst bewerkt:
Ik heb 2 computers en 4 OSen 2x vista 2x windows 7.. op 3 daarvan staat AVG en op 1 Bitdefender (omdat avg niet wil werken.. :o) overtuigend? :p

Bij msconfig naar het tabje services, dan linkonder 'hide all microsoft services' dan houdt je er een paar over. Alles voor de beveiliging van je pc aan laten staan (hier AVG services). HP services kunnen weggeklikt worden. als je over een service twijfelt vraag het dan even voordat je iets wegvinkt!

Bij taakbeheer kan je rechts zien van welke 'producent' het proces is. Als daar HP/Hewlett-Packard staat mag je hem wegklikken. Deinstalleer Norton/Symatic ook even dan verdwijnen er ook al een aantal.

Sucses ik hoop dat ik het zo goed genoeg uitgelegd heb!

bij de msconfig heb ik onder tabje services ook de
hewlett-packard company en
hewlett-packard development company uitgevinkt..
kan ik 'm zo toepassen.. of toch beter aangevink houden?

en bij taakbeheer, zijn er nog een paar processen dat met wel met hp begint. ..
hpqste08.exe
hpqtoaster.exe
hpqwmienx.exe
HPWAMain.exe
kweet t niet zeker of ik ze kan beëindigen
..can i, can i??

en ja je hebt t zeker goed uitgelegd..
en heeps ty's voor t helpen.. en t snel reageren!!

Laatst bewerkt:
die HP service dingen kan je idd wegvinken. Doe daarna maar eerst opnieuw opstarten. Dan zijn die andere processen waarschijnlijk ook weg..!

Ik zal het nog even aansterken.
AVG is prima en zou ook mijn keus zijn als ik moet kiezen tussen Norton en AVG.
Over SVCHOST zou ik mij geen zorgen maken, het is normaal dat deze zoveel voor komt. Bij mij nu 14 keer !!

hmkay da's dan duidelijk.. ghe
norton loopt vast.. :D
just what i need.. ach jah theeft geen haast..

tx ray & phantom for the help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan