welke processor en moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom206

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Hallo,

Ik heb een OCS 500 watt voeding, 4GB 1333mhz geheugen (2x2GB), Seagate 1TB 7200rpm hard disk, en de rest van me pc is al wat traag en wil ik vervangen.
Nu heb ik gehoord dat AMD processors goekoper zijn dan Intel maar dat Intel meer in trek is.
Ook voor het moederbord en socket heb ik nog geen idee, ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven. (vanaf 200 tot uiterlijk 300 euro moet wel lukken denk ik)
Het enigste waarvoor ik me pc sneller wil heb is voor games grafisch hoger en sneller te kunnen spelen.
Voor de videokaart had ik de ATI HD 5770 in gedachten..
Waar kan ik het beste voor kiezen, welk merk proccessor en welke socket?
Of heeft er iemand een goeie suggestie, ik ben (nog) niet helemaal thuis in dit gebied.:)

Mvg Tom

Mag ik weten welk moederbord en processor je nu dan hebt?

IK heb nu dit:

Intel Pentium(R) Dual-Core CPU E5800 @ 3,2Ghz, 2MB L2 Cache, 800Mhz FSB

4096MB DDR3 SDRAM Dual Channel Memory (2 x 2GB PC3-10600 -1333)

MSI ATI Radeon HD 5450 512MB DDR3 PCI Express (losse videokaart)

Windows 7 Home Premium 64-bit

DirectX 11

moederbord: MS-7653 VER:1.0 , Socket 775 LGA, Chipset G41 , PCI-Express x16

mooie opstelling, nog even een vraag, wat ga je met je pc doen? alleen gamen? de nieuwe generatie amd videokaarten is dan misschien een optie, levert meer prestaties.

Laatst bewerkt:
Als ik dit bestel, heb ik dan ook pasta nodig voor de processor te monteren of zit dat erbij?

royb3; welk type videokaart bedoel je?
Het is voornamelijk voor gamen, de voeding is 500watt die ik heb en die wil ik liefst wel gebruiken.

als het goed is zit er al wat koel pasta op de standaard koeler van de cpu

ik bedoel een nieuwe generatie vga kaarten van amd ze zijn een stuk sneller

aah nvm dan. zelf de hd5770 en hij presteert ook niet slecht. ze zijn wel veel beter, en persoonlijk zou ik er toch voor bijleggen.

inderdaad is de koelpasta al aangebracht op de heatshink , gewoon op de processor zitten, en vastklemmen.

Je bedoeld de hd6*** serie?
Ik zag dat de hd 6850 begint bij 160 euro, en qwa voeding zal het net aan gaan denk ik.
Als ik hier meer aan heb en hij funtioneerd goed bij de rest van de onderdelen is het misschien het overwegen waard.

ik denk dat het het zeker waard zal zijn, hij hoort ook goed te functioneren met de rest, 500 watt is nog steeds voldoende.

Ik geef toe, nu ik er wat meer in verdiept heb mag het ook wel ietsje meer gaan kosten.
De reviews van de 6850 en 6870 zijn inderdaad goed, ik twijfel nog wel tussen deze 2 en ben ook aan het kijken voor welk merk ik dan ga.
Zag dat de kaart van XFX wel wat sneller is maar weer wat inleverd als het om geluid en stroomverbuik gaat, al zal dat misschien nieteens opvallen.

nee als je er niet op let valt het zoizo natuurlijk niet op. bijde kaarten zijn goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan