Welke processor is de juiste voor mij?

• Onderwerp starter Onderwerp starter xbox1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xbox1

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2011
Hoi,

Voordat ik mijn vraag stel even gauw info over mij : Ik ga een gaming pc bouwen en ik weet welke onderdelen ik wil hebben behalve de processor. Ik wil het liefst dat de processor minimaal 5jaar mee ken gaan.

1) Welke processor is minimaal nodig voor nu en toekomst gamen?

2) Waar moet ik opletten behalve de ghz en aantal cores? Ik bedoel ik zie processor van bepaald bedrag en dan zie er 1 stuk duurder die maar ietjes hoger is in ghz dus ik neem aan dat er nog iets anders is om op te letten?

3) Klop het dat meeste websites niet er bij schrijven of het een pentium of celeron processor is?

groet xbox

Celeron en pentium bestaan niet meer.
:rolleyes: die bestaan nog wel alleen zijn niet meer top of the line zoals vroeger...

i5 2500 of i5 3550 worden nu als optimale game cpu's gezien
5 jaar is mogelijk echter zal de laatste 2 jaar wel impact hebben op de prestatie van de cpu

Is het vervangen door iets met een specifieke naam? of ?

De huidige benamingen zijn:

Celeron -> pentium -> core

Celeron spotgoedkoop, multimediatoepassingen, ongeveer tot 50 euro voor de CPU
Pentium: geavanceerde technologieen, maar geen "extra's", prijsklasse 50-100 euro
Core: Beste technologie met alle snufjes, 100 euro+

Core is vervolgens opgedeeld in

i3 > dualcore + HT
i5 > quadcore
i7 > quadcore +HT

core i5 wordt gezien als de beste optie voor spelletjes, maar is wel redelijk duur. In de lagere prijsklassen voldoen de pentiums en vele AMD oplossingen ook.

Oke duidelijke, wat is ht? hyperthreading.Ik
Als ik de intel core I5 3570k en de Intel core I7 3770k vergelijk dan zie ik dat de I7 meer ghz heb en HyperThreading? Het is maar 0.1 ghz meer x 4 dus 0.4 en dat hyperthreading of zo is dat echt 100euro meer waard? Zou ik die 0.4 ghz echt merken? of denken in de toekomst had ik maar die 0.4?

HT is hyperthreading dat verdeelt de taken voor programmas die daar gebruik van kunnen maken denk aan video en fotografie of zware berekeningen
games maken hier echter geen gebruik van en geeft het kopen van een i7 dus geen toegevoegde waarde

vandaar dat wij aan raden om het op een i5 te houden
de i5 3570K kan gerust op 5GHz geklocked worden dus die 0.4Ghz is niet van toepassing
Intel Turbo boost knalt de i5 3570K zoiezo al naar 4.2GHz als de processor belast word

Laatst bewerkt:
Oke dan weet genoeg! :thumb:
Bedankt voor de hulp het is nu duidelijke!

Ik zeg altijd tegen mezelf dat ik dit keer een pc koop die 5 jaar meegaat. Maar na 3 jaar begint het toch weer te kriebelen en wil ik weer wat snellers... Het is een interne strijd die iedereen tegen komt. ;)

Pentium brengt mooie herinneringen aan de 90's terug... Of was dat later....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan