Welke processor is het beste voor gaming?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BadDay

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
Wat voor processor is beter voor het spelen van games? (dan denk ik aan GTA IV, Crysis etc.)

Is het verstandiger om voor een Quad core of een Dual core te gaan, en welk model dan? (prijsklasse tot +- 250)

voor €251 heb je een Core I7 920

als je geen socket 1366 hebt kun je voor een e8400 gaan voor ongeveer €150

je hebt ook de e8500 of de e8600 maar de e8400 is simpel over te clocken tot de e 8600 snelheid.
zelf vind ik het zonde om daarvoor €100 meer te betalen

wat zijn je specs nu?
moederbord
ram
voeding
videokaart

En als je een computer gaat bouwen, dan moet je wel rekening houden dat een i7 nog al prijzig is. Het moederboard wat je dan moet hebben kost minimaal 250 euro en dd3 geheugen is ook wat prijziger dan ddr2. Je evt. ook nog voor een amd phenom 940 kunnen gaan. Het voordeel hier van is, is dat je niet zo'n duur moedboard hoeft te kopen en gehuegen maar vooral als je al een amd moederboard hebt met socket am2 (niet allemaal) of am2+, deze er zo op kunt prikken. Hij performaned alleen wel een stuk minder dan een i7 maar dat zie je ook goed terug in de prijs. Als het gaat om prijs/prestatie verhouding is amd nog altijd goed bezig. Nog even terug komen op je vraag dual of quad. Toekomst gericht, dan zou ik voor quad gaan. GTA IV is op dit moment de enige die er ook werkelijk gebruik van maakt maar dat zal veranderen.

Ik ben van plan deze mobo te kopen: Asus P5Q SE
Veelzijdig en ondersteunt pci-e 2.0. Kan je dus nog even mee voort, of niet?

Maar wat is nou beter voor puur gaming, quad of dual? Als ik het goed begrijp kan ik het beste voor quad gaan?
Wat is dan een goeie voor mijn budget? (liefste 200 ballen of eronder)

ik wil het graag bij 4launch kopen, en ik vond dit wel een goeie, http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-046255
Is dit wat om mee te gamen?

Laatst bewerkt:
dan zou ik voor de e8400 gaan, zeker goed voor gamen. en zoals ik zei ongeveer 150-160 euro.

En als je een computer gaat bouwen, dan moet je wel rekening houden dat een i7 nog al prijzig is. Het moederboard wat je dan moet hebben kost minimaal 250 euro en dd3 geheugen is ook wat prijziger dan ddr2. Je evt. ook nog voor een amd phenom 940 kunnen gaan. Het voordeel hier van is, is dat je niet zo'n duur moedboard hoeft te kopen en gehuegen maar vooral als je al een amd moederboard hebt met socket am2 (niet allemaal) of am2+, deze er zo op kunt prikken. Hij performaned alleen wel een stuk minder dan een i7 maar dat zie je ook goed terug in de prijs. Als het gaat om prijs/prestatie verhouding is amd nog altijd goed bezig. Nog even terug komen op je vraag dual of quad. Toekomst gericht, dan zou ik voor quad gaan. GTA IV is op dit moment de enige die er ook werkelijk gebruik van maakt maar dat zal veranderen.
Das niet waar.
GTA IV maakt enorm gebruik van quadcores, maar er zijn veel meer spellen die het ondersteunen.
Er zijn er ook zat waarbij ze niet gebruikt worden. Maar vaak zijn dit tegelijk ook minder zware spellen.

Ik zou niet meer voor de E8400 gaan. Dat is voorbij.
De genoemde 940, of de nog niet genoemde AMD Phenom II X3 720 zijn de betere opties.
Of je moet het geld voor een core i7 hebben.

Als laatste wil ik zeggen dat komende maand de Phenom II X4 955 uitkomt. Deze is geschikt voor socket AM3. Maar DDR3 geheugen is iets duurder, net als dat de processor wel iets duurder zal zijn.

Laatst bewerkt:
ok, bedankt :thumb:
maar die i7 past helaas niet op dat moederbord

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je van dat moederbord moet afstappen der zijn ook legio moederborden die daar op lijken met am2(+) of am3 aansluitingen. Want je processor is wel een stukje belangrijker dan je moederbord dus ik zou eerst je processor kiezen en daar het beste prijs/kwaliteit verhouding moederbord bij kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan