welke processor ivm Windows 7/8

Status
Niet open voor verdere reacties.

uit67

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2014
Hallo mensen met verstand van computers,

Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie me kunne nhelpen.

Ik heb een pc nodig voor internetbankieren/mail en veel zoeken op marktplaats.

Op mijn oude Pc staat Xp en heb nu de keuze uit 2 mogelijkheden:
Een desktop Amd 64 5000+ 2,6Ghz/2Gb en een desktop intel 2 core 6320 1,8Ghz/2Gb
Allebei een harde schijf vn zo'n 80G.

Wat zou de beste optie voor mij zijn?
De pc staat vaak de hele dag aan..

bedankt vast

Ik zou de intel kiezen, omdat deze processor niet zo heet wordt als een AMD.
Hij is dus ook beter geschikt om de hele dag te draaien.

Verder heb je een vrij nieuw besturings systeem nodig zoals windows 7 of windows 8 voor de veiligheid met betrekking tot internet bankieren.
Lager als dat wordt vaak niet meer geaccepteerd door banken.

Hallo Palomino,

Ik ben niet volledig geweest..
Op beide pc's staat al een W7 versie, moet alleen de juiste aankoop keus maken.
Dacht dat de Amd sneller is (2,6Ghz tov 1,8 van intel) en daarom beter?

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor wat jij er mee wil doen is snelheid niet zo belangrijk.
Duurzaamheid wel.
De hoeveelheid GHz is misleidend, het is ook hoeveel instructies de processor per seconde aankan.
Intel is daar beter in.

O..dat wist ik niet.
Dankjewel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Betekent het ook dat de pc met Amd sowieso niet voldoende is?
Hoor nog wel eens dat de hoeveelheid foto's bij opstarten marktplaats veel geheugen/snelheid?) vergt.

ik denk dat de AMD wint : Klik

Temperatuurverschil is minimaal (10 graden = +/- 17%) en aangezien je er geen bier mee hoeft te koelen, maakt dit niet zoveel uit denk ik.

Laatst bewerkt:
ik denk dat de AMD wint : Klik

Temperatuurverschil is minimaal (10 graden = +/- 17%) en aangezien je er geen bier mee hoeft te koelen, maakt dit niet zoveel uit denk ik.

Hallo gast0225,
Heb even 'geklikt' en zie veel gegevens voorbij komen, maar weet niet waar ik -voor mijn toepassing- op moet letten.
Zou je de intel sowieso afraden dan, of zitten ze gewoon erg dicht bij elkaar in de buurt qua prestaties etc.

Mvg,

Klopt, je wordt er ook doodgegooid met technische gegevens. Mijn advies is eigenlijk primair gebaseerd op de 3 benchmarks, waarbij de AMD in 2 van de 3 hoger scoort.

Als je daaraan je eigen conclusie wilt verbinden / je keuze van af laten hangen, dan zou je eigenlijk in Google even naar de respectievelijke sites moeten gaan:

Geek Bench en 3d mark 2011 en dáár moeten lezen wat zij zoal hebben getest. Vervolgens verbind je daaraan jouw conclusie.
Feit is namelijk wel dat AMD uit 2 van de 3 testen als 'beste' naar voren komt en de Intel bij de 3e.

Laatst bewerkt:
Klopt, je wordt er ook doodgegooid met technische gegevens. Mijn advies is eigenlijk primair gebaseerd op de 3 benchmarks, waarbij de AMD in 2 van de 3 hoger scoort.

Als je daaraan je eigen conclusie wilt verbinden / je keuze van af laten hangen, dan zou je eigenlijk in Google even naar de respectievelijke sites moeten gaan:

Geek Bench en 3d mark 2011 en dáár moeten lezen wat zij zoal hebben getest. Vervolgens verbindt je daaraan jouw conclusie.
Feit is namelijk wel dat AMD uit 2 van de 3 testen als 'beste' naar voren komt en de Intel bij de 3e.

Oke dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan