Welke processor moet ik kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superfloor94

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2011
Hallo mensen,

Ik ga dit jaar een nieuwe computer kopen, en nu had ik een vraag.
Ik wil als videokaart de Nvidia Geforce 460GTX. Nu vraag ik aan jullie: welke processor past daar goed bij qua prestatievermogen? In de pc die ik nu gebruik is mijn processor namelijk een stuk slechter dan mijn videokaart: Windows 7 geeft de processor een 4,9 en de videokaart een 5,4.
Ik had zelf de Intel Core i5 660 in gedachten, maar omdat ik geen expert ben in dit soort dingen vraag ik het aan jullie.
En dan nog een vraagje: Hoeveel GB RAM werkgeheugen zouden jullie erbij doen, 4GB of 8GB?

Met vriendelijke groet,

Superfloor94

Wil je echt het nieuwste van het nieuwste wacht dan tot september en dan kome de gloed nieuwe AMD Bulldozer CPUs uit. En ook tege die tijd de nieuwe Intel LGA2011 sockets CPU's etc ... tege die tijd gaan de Intel i7's sterk dalen, en dan kan je wel eens een goede koop doen aan een i7 960 i7 970 ...

Wat wil je trouwens allemaal gaan doen ?

Office, gamen, oc-en, benchen, etc ...........

Ik ga hem gebruiken om te gamen.
Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste, veel te duur voor mij.

Denk jij dat in september de prijzen van de i7 processors (sterk) gaan dalen? Ik wacht toch nog zeker tot oktober met het bestellen van mijn pc, dus dat kan mooi uitkomen.

de phenom II 1055t van amd is ook goed. windows geeft een 7.4 en het is een hexacore (x6) en hij is redelijk goedkoop

Dual core, quadcore, hexacore...
Wat zijn de voordelen van elk? Beter multitasken toch? Dat doe ik nauwelijks, dus dualcore is dan toch het beste voor mij?
EDIT: Ik wil het liefst een Intel processor.
EDIT2:
i5 2500k zou je kunnen nemen, of de bulldozer als je wilt wachten.

Volgens deze site: http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php?cpu=Intel+Core+i5-2500K+@+3.30GHz
heeft die processor een zeer goede prijs/prestatie verhouding. Ik denk dus dat het deze processor wordt, tenzij er nog grote prijsdalingen komen van i7 processors.

Laatst bewerkt:
hoe meer cores hoe meer de processor kan verwerken in een bepaalde tijd.
je moet het zien als 2 processoren bij een dualcore 4 bij een quadcore en 6 bij een hexacore

Ik ga hem gebruiken om te gamen.
Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste, veel te duur voor mij.

Denk jij dat in september de prijzen van de i7 processors (sterk) gaan dalen? Ik wacht toch nog zeker tot oktober met het bestellen van mijn pc, dus dat kan mooi uitkomen.

Zowel AMD als Intel (als ze hun woord houden) zouden met een nieuw gamma op de markt komen.

De nieuwe Intel is goed als je supper veel geld hebt, naarschijnt zoude de moederborden met de LGA2011 Socket over de 500 euro kosten. Ik heb geen idee wat die CPU gaat kosten, maar als je dit al weet, zal de CPU ook niet zo democratisch van prijs zijn. MAAR logisch dat het gamma van de i7 toch gaat dalen, ze moeten wel. Zo komen die mee op koers samen met de AMD Bulldozers die nu nauw in de buurt komen van de zwaardere i7 CPUs.

AMD Bulldozer CPUs zullen een mooie prijs hebben tegenover wat ze zulle presteren, daar heb ik vertrouwen in. Ook omdat de AMD's gewoon in de loop van het jaar meerder malen dalen als een Intel CPU. (Hou maar eens bepaalde websites in het oog)

Zelf heb ik een AMD 1055T voor +/- 150 euro. ZEKER geen klagen van dit goedkoop mormel :)

LET OP:

De 1055T oc presteerd beter als de i7 960 quad core. Die kost nog steeds +/- 250 euro, terwijl de 1055T dikke 100 euro minder kost en beter presteerd in stabiele overclocking. Bij extreme overclocking zit ie DIK boven de i7 960 :D

I beat Intel with my AMD loool :p

Maar als je meer wil weten, ik heb voldoende data van Benchmarks op 3.7 3.8 3.9 en zelfs 4.0 GHz :)

Laatst bewerkt:
Wacht maar als beide CPU giganten samen op koers gaan concureren, dan gaan wij als consument weer mooie tijden tegemoet, en dat zal zowizo rond de feestdagen zijn, tege die tijd zoude beide nieuwe produkten toch op de markt moete ingeburgerd zijn ... komt wel goed allemaal ;)

de geforce gtx460 is ook een topper : je moet dan wel die van gigabyte kopen : http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_NVIDIA_GeForce_GTX/GIGABYTE/GV-N460OC-1GI/452474/?tn=HARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=PCIe+kaarten+NVIDIA&l3=GeForce+GTX deze is sneller als de normale en is bijna net zo duur

Jup, de Geforce gtx460 heeft ook een erg goede prijs/prestatie verhouding, daarom had ik hem ook op mijn lijstje staan. Ik ga waarschijnlijk de MSI N460GTX Hawk kopen, ook 1GB.

Maar hoeveel RAM zou ik er nu bij doen? 4GB of 8GB? Ik denk dat ik gewoon 8GB doe, aangezien dat nauwelijks meer kost :D

Laatst bewerkt:
moet je wel de x64 versie van windows installeren he! anders heeft 8gb weinig nut

Grappig dat je daarover begint, ik heb namelijk de keuze tussen:
Microsoft Windows 7 Professional w/SP1 - licentie en media (120,33 euro)
of:
Microsoft Windows 7 Professional - licentie en media (125,31 euro)

Dan kan ik toch het beste die van 120,33 euro kopen? Aangezien je gratis je SP kan updaten?

EDIT: Allebei in het NL, allebei x64.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan