Welke processor ??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo,

ff een vraagje, heb hier een mobo met een defecte P3 processor (500Mhz). Het is een slot 1, wat kan ik hier nu maximaal opzetten als ik hier een andere processor
op wil zetten. Zit ik dan aan een limiet, qua processor sterkte, of kan ik er een willekeurige P3 processor opzetten?

Het Moederbord is mij niet helemaal bekend, er staat op het bord ergens de tekst, P6V693A/A5-133.
Via Google krijg ik eigenlijk teveel info, er staat wel iets bij van QDI, maar of het dit nu is !!??
Wie weet wat voor een MOBO dit precies is en wat het maximale is wat betreft het plaatsen van een andere processor.

Alvast bedankt,

Remy

Charley,

Thanx, dat is precies wat ik zocht, maar dus niet gevonden kreeg... Dit is idd het moederbord waar ik
het over had. Ik kan dus tot 600 Mhz gaan.
Ik weet weer voldoende,

Bedankt,

Remy :thumb:

Nee , je moederbord kan meer aan dan 600mhz.
De betreffende info is gebasserd op het moment van uitbrengen de snelste processor was.
Je moederbord ondersteund ook 133mhz (zoals de laatste pIII hebben) en een multiply factor van 8×.
D.w.z. op 100mhz 8× = 800mhz en op 133mhz×8= 1100mhz.
Je zal dan alleen een convertor voor je processor moeten hebben.

Is dat ff boffen, krijg zonet een P3 processor For Free !!
Had iemand nog liggen, nu weet ik alleen niet wat voor een Frequentie die heeft. Heb hem al op 500 Mhz gezet in de Bios. Het systeem start gewoon op, kijk ik echter bij systeemeigenschappen, dan geeft windows aan dat er een 451 Mhz processor inzit !!

Doet windows dit automatisch ?? of heb ik iets niet goed ingesteld ?? Heb overigens ook nog geprobeerd om de FSB op 133 te zetten (stond op 100) maar toen
deed de PC helemaal niks meer !! Pas nadat ik de processor er weer een keer uit heb gehaald en opnieuw heb geplaatst deed hij het weer (startte weer op) en moest ik in de Bios alles weer ff instellen.

Maar om ff op de kern van de vraag terug te komen, hoe kan ik er achter komen wat de werkelijke freq. is van deze processor ?

Remy

Alleen de multiply is gelocked bij een pIII de FSB kan je zonder problemen veranderen.

Okay thanx allen,

Ga het zo gauw mogelijk proberen.
bedankt voor de adviezen......

Remy

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan