Welke processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

edward001

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Welke processor kun je beter nemen:

- AMD Athlon X2 4200+ Dual Core @ 2.200 Mhz of
- Intel Quad Core @ 2.400 Mhz

Groeten,
Edward Hoekstra

Blijft een discussie punt Intel of AMD. Zelf zou ik Intel kiezen
.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja ik zou ook voor de intel gaan ligt er ook aan of je natuurlijk al een moederbord voor een van de twee hebt.

Modag

Dit zit in een nieuwe pc. Ik wou alleen even jullie keuze horen, want zelf heb ik hier nog nooit mee gewerkt en zelf heb ik nu nog een Pentium 4.

Groeten,
Edward Hoekstra

Hoi,

Oke maar er is meer van belang voor een pc misschien is het handig om alle hardware even te vermelden. Ik neem aan dat je die wil gaan kopen 1 van de 2 tenminste.

Modag

De amd is meer voor het gamen en de intel meer voor het multi-tasken

Dat WAS ooit eens zo maar die vlieger gaat niet meer op tegenwoordig.
Wat ik van de berichten lees in bladen zoals Computer Totaal is dat de Intel beter presteert over het algemeen.

Dat bedoel ik, het blijft een discussie punt.:p

- Processor: AMD Athlon X2 4200+ Dual Core @ 2.200 Mhz

1 Gb DDR2 Geheugen, 250 Gb Harddisk, DVD-Brander
Videokaart, Geluidskaart, Netwerkkaart, USB-Poorten
Printerpoort

- Processor: Intel Quad Core @ 2.400 Mhz

2 Gb DDR2 Geheugen, 160 Gb S-Ata Harddisk, DVD-Brander
Videokaart, Geluidskaart, Netwerkkaart, USB-Poorten
Printerpoort

Hopelijk zijn jullie nu een beetje meer geinformeerd.

Groeten,
Edward Hoekstra

De quad 2,4ghz neem ik aan dat het de Q6600 is. Prima processor.

Heb je ook meer details? merk / type mobo
Zijn de videolaarten hetzelfde enz.

160 en 250 Gig harde schijven vind ik zelf wat aan de krappe kant. (aangezien ik veel download) Maar als je alleen maar beetje surft en wat spelletjes speelt is het meer als zat.

PS. ik ga voor de intel ;) (mits rest overeenkomt met elkaar)

Ik heb helaas geen meer details, die staan niet op de site. Harde schijven kan ik altijd laten bijzetten, ik doe namelijk allebei bij wel, maar het meest spelletjes.

Groeten,
Edward Hoekstra

Ik heb helaas geen meer details, die staan niet op de site. Harde schijven kan ik altijd laten bijzetten, ik doe namelijk allebei bij wel, maar het meest spelletjes.

Groeten,
Edward Hoekstra

En aan wat voor soort spelletjes moet ik dan denken? Ik denk namelijk niet dat er in 1 van die systemen een goede videokaart zit, anders hadden ze dit namelijk wel aangegeven. Voor gamers is de videokaart wel een erg belangrijke factor.

Mag ik vragen wat je budget ongeveer is?

Laatst bewerkt:
Ik doe voornamelijk race spelletjes, zoals rFactor online. Mijn budget is ongeveer 200-300 euro, waarvoor ik nog aan het sparen ben, dus het kan altijd meer worden.

Groeten,
Edward Hoekstra

Als ik jouw posts zo lees denk ik niet dat overclocken iets voor jou is. Daarom zou ik voor jou ook een Intel adviseren. Een AMD is makkelijker / verder over te clocken maar ik denk dat dit in jouw geval niet belangrijk is.

Mag ik vragen wat je budget ongeveer is?

AMD verder over te klokken? Dit ding is nog een 65 nm en klokt gewoon niet goed. Die Q6600 zou je misschien nog wel naar de 3 ghz kunnen helpen met een scynte mugen maar dat is het dan ook.

Snap niet waarom het overklokken er ineens bij komt. De TS heeft het daar totaal niet over.:confused:

Intel is veelal beter te klokken.:p

Deze AMD is flut. Absoluut niet geschikt voor een game-systeem.

Die andere processor is wel goed. De rest van het systeem is niet geschikt om op te gamen.
Ik zou je dus aanraden om door te sparen. En met doorspraren bedoel ik dan ook flink doorsparen.

Voor 350 euro kan je wel iets beters krijgen, als je de boel zelf in elkaar kan schroeven.
Aangezien je toch nog even moet sparen, kan je de tijd gebruiken om hier flink wat over te lezen.

Wat kan je krijgen voor 350 euro?

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[10180]=1&product[80745]=1&product[213072]=1

edit:
ff voor de duidelijkheid: De processor is wel slechter dan de Q6600, maar voor gamen is de processor niet zo belangrijk. De videokaart is wel belangrijk.

Laatst bewerkt:
Die Q6600 zou je misschien nog wel naar de 3 ghz kunnen helpen met een scynte mugen maar dat is het dan ook.

ehhehe ja de q6600 is een overklok koninkje. Die til je met gemak boven de 3,6.
Er draaien er zelf op 4. dus ik weet niet hoe je daar weer bij komt.
Lage FSB + Hoge multiplier is kassa :)

Maar idd TS begint er niets eens over :)

FF die gasten mailen wat voor videokaart erin zit. Anders een 2de hands?

Er zit een Geforce 9500 GT 1024 Mb videokaart in.

Groeten,
Edward Hoekstra

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan